Lijepa priča nedjeljom: "Radim mlijeko" - pokrenuta akcija za pomoć požeškim mljekarima
Foto: BIZ / Facebook
MLJEKARA BIZ iz Pleternice uz pomoć Zadruge za etično financiranje i zaklade Solidarna, pokrenula je akciju prikupljanja novca za modernizaciju proizvodnje.
Mljekari su posljednjih godina pod sve većim pritiskom europske konkurencije, a u najnepovoljnijem položaju nalaze se mali proizvođači. O radu mljekare BIZ ovisi tridesetak radnika i oko stotinu kooperanata iz požeškog kraja.
Kako bi se osigurao njihov opstanak i povećala konkurentnost na tržištu, pokrenuta je crowdfunding kampanja "Radim mlijeko", putem koje građani i tvrtke mogu pomoći mljekarima, ali istovremeno i korisnicima raznih socijalnih programa. Kampanja je građanima predstavljena prošlog tjedna u Zagrebu na događaju "Užina na Cvjetnom".
Novcem prikupljenim u kampanji kupit će se mlijeko koje će dobiti korisnici devet socijalnih programa - od dječjih domova do centara za beskućnike.
Kupnjom mlijeka pomažete proizvođačima i korisnicima socijalnih programa
Lana Crnjac, voditeljica komunikacija Zadruge za etično financiranje koja pomaže ovu akciju kaže da oni svojim članovima žele pomažu na razne načine, pa je tako došla i ideja pokretanja crowdfunding kampanje.
Inače, Zadruga za etično financiranje pokrenula je i osnivanje ebanke - prve etične banke u Hrvatskoj.
"Zadruga za etično financiranje nastoji svojim članovima pomoći na razne načine, među kojima i savjetovanjem, prijedlozima i razmjenom mišljenja. Mljekara BIZ trenutačno treba prikupiti sredstva za modernizaciju svoje proizvodnje te smo zajednički zaključili da bi najbolje rješenje za to bila upravo crowdfunding kampanja kojom se male mljekare može podržati kroz donacije mlijeka socijalnim programima s područja grada Zagreba. Kampanju provodi mljekara BIZ u suradnji sa Zadrugom za etično financiranje te zakladom Solidarna.
Kampanjom želimo potaknuti pojedince, ali i pravne osobe da kupe mlijeko putem naše platforme na www.zef.hr/radimmlijeko i time doniraju mlijeko za ovih devet socijalnih programa: Centru za rehabilitaciju Zagreb (Mamutica), Domu za djecu i odrasle žrtve obiteljskog nasilja 'Duga Zagreb', Udruzi za autizam, Zagreb, Socijalnom dućanu Crvenoga križa, Udruzi za promicanje inkluzije, Franjevačkoj pučkoj kuhinji na Kaptolu, Pučkoj kuhinji Družbe sestara milosrdnica sv. Vinka Paulskog, Ustanovi Dobri dom Grada Zagreba, Dnevnom boravku za beskućnike grada Zagreba (socijalni program Doma nade)", kaže Lana Crnjac.
Mali proizvođači imaju ogorman potencijal
Ovo je prva njihova crowdfunding kampanja koju žele iskoristiti kao primjer za buduće akcije ovakvog tipa. Žele pokazati svojim članovima, a i šire, da postoje novi, moderniji, alati koje je moguće primijeniti poslovanju.
Lana Crnjac kaže da je cilj akcije - osim prikupljanja novca - razvijanje svijesti o važnosti domaće proizvodnje i kupnje lokalnih proizvoda.
"Cilj kampanje Radim mlijeko je prikupiti 150 tisuća kuna u svrhu modernizacije dijela proizvodnje mljekare BIZ i time pomoći opstanak više od stotinjak obitelji i kooperanata iz tog kraja s kojima već godinama surađuje, a svo kupljeno svježe mlijeko će od početka rujna biti dostavljano već spomenutim socijalnim programima. Osim prikupljanja sredstava za modernizaciju, cilj nam je ovom kampanjom razviti svijest o važnosti domaće proizvodnje i kupnje upravo lokalno proizvedenih proizvoda. Smatramo da je to budućnost gospodarskog napretka i da ne bismo smjeli zanemariti ogroman potencijal koji leži u hrvatskim malim proizvođačima i obrtnicima."
Etična banka na pola puta do osnivanja
Što se tiče etične banke, ona je na pola puta do pokretanja.
Ebanka bi svojim članovima-klijentima trebala osigurati najpovoljnije uvjete bankovnog poslovanja, a zbog drugačijih principa poslovanja, u odnosu na klasične komercijalne banke, klijenti bi trebali dobivati stalnu podršku u svom poslovanju.
Posebno je zanimljiva poljoprivrednicima, koji imaju otežan pristup financiranju kod klasičnih banaka.
"Zadruga za etično financiranje radi na pokretanju prve etične banke u Hrvatskoj i trenutačno smo u fazi prikupljanja temeljnog kapitala. Kao što znate, da bismo dobili licencu za otvaranje banke od HNB-a, nužno je dostaviti svu potrebnu dokumentaciju, uključujući i prijedloge imena za upravu i nadzorni odbor, te osigurati temeljni kapital banke u iznosu od 150 milijuna kuna. Do sada smo uspjeli osigurati polovicu tog iznosa, a rok u kojem ćemo osigurati ostatak ovisi upravo o ljudima i potencijalnim članovima.
U početku su ljudi bili nepovjerljivi prema ovoj novoj ideji, međutim vidjevši da se zadruga razvija i da konstantno, osim rada na osnivanju banke, razvijamo i niz drugih usluga naša baza članova postaje sve većom. Dobar dio naših članova dolazi upravo iz poljoprivrednog sektora što je posljedica i broja stručnjaka za ovo pitanje koji djeluje unutar zadruge.
Poljoprivrednici često nailaze na poteškoće u razumijevanju svojih projekata od strane financijskih institucija, i institucija općenito, te im to znatno onemogućava provedbu i uspjeh. U zadruzi smo uspostavili proces evaluacije upravo takvih poljoprivrednih projekata s dužim periodom ostvarenja, temeljen na znanju i iskustvu stručnjaka u tom području", kaže Lana Crnjac.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati