9 najskupljih hrvatskih spotova: Pogledajte tko je potrošio čak 60.000 maraka
ODMAH na početku da se dogovorimo - ne postoji neka krovna udruga za spotove niti se vrijednost istih može računati samo na temelju utrošenog novca. Pričajući s menadžerima, redateljima i izvođačima, doznali smo da u obzir treba uzeti i okolnosti vremena u kojima su spotovi nastali, najviše zbog dostupnih tehnologija i njihovih cijena. A osim raskošne produkcije, spotove s našeg popisa povezuje i činjenica da su svi odreda premašili planirane budžete, ali se isplatilo. I danas su pravi praznik za oči.
Poredali smo ih kronološki, a najviše ih se naguralo u prvi dio devedesetih godina prošlog stoljeća, kad je cvjetala poslijeratna pop i dance scena, a na spotovima se, najblaže rečeno, nije štedjelo.
ET - Tek je 12 sati (1993.)
Priča o ovom spotu, snimljenom u i oko zagrebačkog HNK, već je poznata, ali mi smo konačno doznali i njegovu cijenu. U jeku rata, bilo je nepojmljivo da bi netko iskeširao 24 tisuće njemačkih maraka za glazbeni spot, ali ova je ekipa, predvođena menadžerom Zoranom Škugorom, imala viziju - postati svjetski proizvod usred zaraćenog Balkana. Spot sa stotinama statista režirao je Denis Wolfhart, a kristalna kugla koju Vanna drži u videu poslije je prodana na dobrotvornoj dražbi. Pojam "ispred svog vremena" ovim je spotom, ali i pjesmom, na domaćoj glazbenoj sceni dobio novo značenje.
Kasandra - I've Got a Feeling (1995.)
U poplavi dancea Kasandra se za pet minuta naše pažnje već bila izborila dobrim glasom i atraktivnim izgledom, a onda je došlo vrijeme da se od silne konkurencije odmakne i produkcijski. Studio u zagrebačkom Jadran filmu postao je mračni dvorac, Kasandra je izvadila dvije najbolje perike a redatelj Zoran Nikolić svoje najbolje ideje. Inače, riječ je o redatelju tadašnjeg TV hita "Jel' me netko tražio", pa se u spotu pojavljuju i legendarni likovi sa šanka, doduše, u nešto "ozbiljnijim" ulogama.
Nina Badrić - I'm So Excited (1996.)
Godinu dana nakon Kasandre u prve redove dancea probija se Nina Badrić, ali njezine ambicije idu i van granica Hrvatske. Nakon što se njezina R'n'B obrada klasika "I'm So Excited" počela naveliko vrtjeti po europskim radiopostajama, odlučeno je da i spot mora biti - bomba! Navodnih 18 tisuća njemačkih maraka utrošeno je u spot koji se vrtio na MTV-ju i tada kultnoj Vivi, a režirao ga je Radoslav Jovanov Gonzo. Inače, Nina je i nakon ovog spota ulagala u videoprodukciju, primjerice, "Moju ljubav" iz 2004. godine.
ET - Sve bih dala da znam (1996.)
A dok se Nina probijala u bijelom svijetu, Vanna, Boytronic i DaReal odlučili su se na postavljanje rekorda, pa su snimili spot koji i danas slovi za najskuplji otkad je spotova, struje i glazbe. Režirao ga je Denis Wolfhart, a priča je, najblaže rečeno, filmska - spot je koštao 60 tisuća njemačkih maraka, radilo ga je više od 70 ljudi, a od dvorca Lukavec napravljena je prava filmska kulisa. Samo je kamera (filmska, naravno) koštala oko 4500 maraka dnevno, a za jednu sekundu animacije plaćali su 600 maraka. Scena pretvaranja kočije u automobil dotad je viđena samo u nekoliko svjetskih spotova, primjerice, "Black or White" Michaela Jacksona. Zanimljivo je i da je princezu u spotu trebala glumiti tada nadolazeća filmska nada Bojana Gregorić, ali zbog ispita nije mogla doći na snimanje.
Danijela Martinović - Neka mi ne svane (1998.)
Hrvatske ambicije na Eurosongu prema svojem su vrhuncu krenule u slučaju Danijele Martinović, koja je imala odlične šanse na natjecanju u Birminghamu, ali i veliki radijski hit u Hrvatskoj. Urodilo je to raskošnim spotom snimljenim na Plitvičkim jezerima u režiji Denisa Wolfharta, a HRT je cijelu priču navodno platio oko 20 tisuća maraka. Danijela se smrznula, ali se isplatilo - to nam je jedan od najboljih eurovizijskih spotova.
Gibonni - Žeđam (2009.)
Kad u glazbenu priču ubacite animaciju, cijene naglo skaču, a još kad vam spot animira priznati genijalac, budžet mora biti svjetski! Zdenko Bašić poznati je hrvatski likovni umjetnik i redatelj, a za Gibonnijevu pjesmu adaptirao je svoj animirani film "Guliver", inače nagrađen na nekoliko domaćih i inozemnih festivala.
Severina - Brad Pitt (2011.)
Kraljica estrade u sve je spotove počela vrtoglavo ulagati puno prije "Brada Pitta", ali upravo je ovim vrućim videom podignula letvicu, produkcijski, budžetom, razradom i cijelom pričom. Snimljen je na početku njezine trudnoće, ali na setu su to znali tek rijetki i odabrani. Režirao ga je Darko Drinovac, a iz njegove tvornice stižu i brojni drugi skupi i zahtjevni Severinini spotovi, poput "Haljinice boje lila" i "Grada bez ljudi".
2Cellos - Game of Thrones (2017.)
S obzirom na to da ih prate i vole fanovi iz čitavog svijeta, nije ni čudo što se Stjepan Hauser i Luka Šulić itekako trude po pitanju spotova. Na krilima slave TV serije "Igra prijestolja" sletjeli su u Dubrovnik i u režiji Darka Drinovca, baš na lokacijama HBO hita, snimili pravu glazbenu razglednicu. Inače, Luku i Stjepana su tijekom snimanja neprestano salijetali turisti iz Japana i Južne Koreje pa su ih morali brisati u postprodukciji!
Severina - Magija (2018.)
Gotovo svaka pjesma na Severininu novom albumu "Halo" ima spot i nijedan, najblaže rečeno, ne izgleda jeftino. Zbog velike produkcije koja je uključivala plesače iz čitavog svijeta iz produkcijski ionako raskošnog prosjeka izdvaja se "Magija", spot koji je režirao Anže Škrube, koreograf Severinine turneje "Dobrodošao u klub". Plesači iz Londona, New Yorka, Madrida i drugih gradova deset su dana u Ljubljani kreirali koreografiju koja je, prema riječima Severine, urodila "najboljim domaćim plesnim spotom"!
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati