9 uznemirujućih fraza koje nikada ne želite čuti od posade u avionu

PUTOVANJE avionom je, čak i za one najhrabrije, ponekad jako stresno. Od loše hrane, djece koja plaču, suhog zraka u kabini i zujanja u ušima, pa sve do loših WC-a, letenje (osim u prvom razredu) može biti prilično naporno.
No, osim svih poznatih problema vezanih uz letenje, postoji i popis uznemirujućih fraza koje nikako ne želite čuti od članova posade na letu. Stručnjaci za putovanja iz Wander-a otkrili su tajne kodove koje posada zrakoplova i zaposlenici zračnih luka koriste kako bi diskretno komunicirali o hitnim situacijama, bilo da se radi o medicinskim incidentima ili nestašnim putnicima, bez da alarmiraju ostale putnike na letu.
"Code 300" i "Angel"
Dva specifična izraza na koja treba obratiti pažnju su "Code 300" i "Angel", koji prema stručnjacima označavaju da je putnik preminuo na letu. Ovi diskretni kodovi omogućuju posadi da riješe situaciju bez uznemiravanja drugih putnika ili skretanja pažnje na tragičan događaj.
"Squawk 7500" i "Hotel"
Izrazi "Squawk 7500" i "Hotel" znače da je u tijeku otmica zrakoplova. "Ako ikada čujete ove kodove, to znači da postoji potencijalna prijetnja sigurnosti na letu", upozoravaju stručnjaci. "Transponder zrakoplova poslat će signal s tim kodom kako bi obavijestio vlasti da je zrakoplov u opasnosti", objasnili su.
"Yellow"
Ovaj kod označava "manji medicinski problem".
To bi mogla biti situacija u kojoj putnik osjeća vrtoglavicu ili mu je pozlilo. Iako nije nužno hitno, kod "Yellow" omogućuje posadi da diskretno prati situaciju i pripremi potrebnu pomoć.
"Pan-Pan"
Izraz "Pan-Pan" koristi posada za signaliziranje "ozbiljne, ali ne životno opasne situacije".
"Iako nije toliko kritičan kao 'Pan-Pan' označava da nešto nije u redu na letu, bilo da se radi o tehničkom problemu ili medicinskoj hitnoj situaciji. No let nije u neposrednoj opasnosti", objašnjavaju stručnjaci.
"Mermaid"
Prema stručnjacima, "Mermaid" je pomalo pasivno-agresivan nadimak za putnika koji "namjerno zauzima prazna sjedala kako bi otežao drugim putnicima da sjede u njegovom redu".
Ovo ponašanje posebno je uobičajeno na letovima s puno slobodnih sjedala, kada putnici mogu rastegnuti noge ili raširiti svoje stvari kako bi zauzeli dodatni prostor.
"Adam"
Još ozbiljniji izraz je kod "Adam", koji se koristi u zračnim lukama za označavanje nestalog djeteta. Ako se objavi taj kod, osoblje odmah počinje s potragom za djetetom i osigurava izlaze kako bi spriječilo moguće otmice.
"VIP"
Iako je "VIP" uglavnom poznat kao "Very Important Person" (Vrlo važna osoba), u zrakoplovnoj industriji ima potpuno drugo značenje.
Naime, kod "VIP" ponekad označavaju "Very Irritating Passenger" (Vrlo iritantni putnik) - izraz koji posada koristi kako bi diskretno opisala putnika koji previše zahtjeva, stalno se žali ili je općenito težak za rukovanje, a da pritom ne krši nikakva pravila.

bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati