A tvrde da ne vole cajke: YouTube otkrio što Hrvati danas zaista slušaju
JALA BRAT x Buba Corelli x Raf Camora, Choda, Emir Đulović i Rada Manojlović imena su koja su zauzela top 3 mjesta u YouTube trendingu u Hrvatskoj ovih dana.
Trenutno najpopularniji regionalni duo Jala Brat i Buba Corelli svojom pjesmom s austrijskim reperom Rafom Camorom naslova "Zove Vienna" trenutno zauzimaju tron, a iza njih je mladi srpski YouTuber Choda sa svojom pjesmom "Uđi u vodu".
"Zove Vienna" je u 24 sata prikupila više od 2,2 milijuna pregleda, dok je mladi Choda u tri dana prikupio 1,7 milijuna.
Na trećem mjestu ljestvice pjesama koje Hrvati najviše slušaju na YouTubeu je duet srpske pjevačice Rade Manojlović te bosanskohercegovačkog pjevača Emira Đulovića pod nazivom "Svadba". Pjesma je izašla prije pet dana, a na YouTubeu ima 3,4 milijuna pregleda.
Hrvati obožavaju Jalu, Bubu, srpske YouTubere i cajke
I prošlog su mjeseca bosanskohercegovački reperi Jala Brat i Buba Corelli dominirali YouTubeom u Hrvatskoj. Njihov hit sa sve popularnijom slovenskom glazbenicom Senidom "Kamikaza" držao je prvo mjesto na trendingu dugo vremena.
U kolovozu je YT trending pokazao da Hrvati vole pratiti i srpske reality programe pa se tako u jednom trenutku na drugom mjestu našla pjesma blogerice Lune Đogani koja se proslavila ljubavnim dramama u bizarnom realityju "Zadruga".
Na trendingu je visoko kotirala i pjesma "Niđe veze" mladih YouTubera iz Srbije i BiH, Brace Gajića i Andrije Jo.
>>>Mladi Hrvati poludjeli za srpskim YouTuberima, koriste i njihov jezik<<<
Inače, mladi Hrvati već su neko vrijeme ludi za YouTuberima iz Srbije, a to su nam priznali i u anketi koju smo snimili početkom ljeta. Rekli su nam tad da više prate srpske YouTubere nego hrvatske iz jednostavno razloga - zabavniji su im i opušteniji.
To sada dokazuje i popularnost pjesme mladog YouTubera iz Beograda, Danila Badnjara Chode, s kojim smo i razgovarali prije nekoliko mjeseci.
Choda je za Index tad otkrio da, prema podacima na njegovom Google Analyticsu, među njegovom publikom ima oko 12,2 posto Hrvata, čime oni zauzimaju treće mjesto među njegovom publikom rangiranom po državama. Prvi su Srbi s 44 posto, slijede obožavatelji iz BiH s nešto više od 13 posto pa zatim Hrvati.
Brojke ne lažu...
I dok Hrvati redovito uvjeravaju (teško je baš shvatiti koga) da cajke sluša tamo netko drugi, iz mjeseca u mjesec i iz dana u dan YouTube dokazuje da takvu glazbu itekako vole. Tako je u veljači ove godine na YT trendingu u Hrvatskoj jedno vrijeme prvo mjesto nedodirljivo držala folk pjevačica Seka Aleksić s pjesmom naziva "Zakuni se u kurvu".
"Ništa me ne čudi kad YouTube izbaci trending, to jest top listu najgledanijih sadržaja u Hrvatskoj. Upravo je to realno stanje stvari na našoj sceni. Teren se već godinama sve više i više okreće regionalnoj glazbi. Kad bolje pogledate, svi najveći klubovi u cijeloj zemlji danas žive i opstaju jedino ako angažiraju izvođače iz regije ili malobrojne domaće pjevače zabavne glazbe. Nitko se ne želi zabavljati uz ove 'urbane' izvođače koji se godinama nameću kroz ukus glazbenih urednika, a to je sve jedna umjetna tvorevina od koje isključivo žive autori tih pjesama, a izvođači crkavaju od gladi", rekao je tada estradni PR stručnjak Vedran Strukar za Index.
"Ovi pokazatelji su zapravo jako dobri svima koji se ozbiljno bave ovom industrijom da shvate kako urbane, alternativne i visokoumjetničke pop pjesme više doista nemaju nikakvu prođu na terenu i da nam je jedini spas u tome da vratimo hrvatsku zabavnu glazbu kao mainstream. U suprotnom će naša scena postati kolonija regionalnog turbo folka, a mi sami sebi izbijamo novce iz džepa. I to samo isključivo zbog raznih isfrustriranih pojedinaca koji smatraju da su moćni samo zato što su na nekim pozicijama, a u životu nemaju hit niti isti znaju napisati. Publika ovime jasno pokazuje što želi, a to je zabava", zaključio je i objasnio: "Trending je jedina stvar koja se ne može fabricirati... Budući da sustav prati geolokacijsku poziciju, u ovom slučaju IP adrese s teritorija RH, i na temelju toga projicira 'trending', odnosno top listu najposjećenijih sadržaja... Nemojmo to brkati s onim milijunima pregleda koje neki poluanonimni izvođači kupuju u Indiji i Kini. Takvi se ne pojavljuju na hrvatskom trendingu."
Na YouTubeu slušaju, na Facebooku se bune
Upravo neki od tih izvođača nastupit će na ovogodišnjem Rujanfestu, a na društvenim mrežama se odmah digla četa onih koji su se na to pobunili i pohitali dokazati (opet se pitamo kome) da Hrvati takvu glazbu ne slušaju.
"Kakva tragedija grada Zagreba", pisala je tad jedna nezadovoljna Zagrepčanka, dok je jedan gospodin zaključio: "Cela Jugoslavija."
"Ovo je odavno postala sprdnja....Koje to cajkuše dovodite???" žalila se druga korisnica Facebooka.
"Ajte vi lijepo na neku livadu van Zg..pa ko voli nek izvoli..!!!!!", pisala je još jedna gospođa. "Srbija fest, ne rujan fest katastrofa, što niste išli u Beograd to organizirat", bunio se jedan mladić, dok je drugi zaključio: "Ovo treba bojkotirati."
No svi su oni tad zaboravili na jednu stvar - kad je Bandić raskrstio s Rujanfestom i pokrenuo Bundekfest, obećavao je da neće biti cajki pa mu je Bundekfest neslavno - propao.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati