Advent u Zagrebu je gotov i ne smije se ponoviti. Evo što se mora promijeniti
U ČETVRTAK oko podneva, na egzotičnih zagrebačkih plus 18, još smo jednom obišli sve adventske kućice na Tomislavcu, koji je bio prepun; ljudi su opravdano neumjereno uživali u klizanju pod proljetnim suncem. Obilazeći kućice, još nas je jednom začudila uniformiranost ponude: ista piva, ista žestoka pića, ista uglavnom loša do grozna vina. Advent na Tomislavcu matrica je svih zagrebačkih Adventa s iznimkom Fooling Arounda na Esplanadinoj terasi, koji je klasa za sebe.
Sve je drugo, osim par originalnih kućica poput Recepcije i Ođe, ođe na Europskom trgu, jako do beskrajno dosadno. I užasno skupo za kriterije vrlo obične hrane na kućicama servirane u plastici i papiru s najjeftinijim salvetama.
Ovosezonski je Advent bio strahovito uspješan zbog zadnjeg ispuhivanja potrošačkih strasti poslije korone, zbog inflatornih okolnosti u kojima nitko nije pitao za cijene, zbog lijepog vremena i zbog povratka turista u Zagreb. No već idućeg prosinca sadašnji će koncept zagrebačkog Adventa biti potpuno promašen.
Što mora promijeniti?
Evo što zagrebački Advent mora učiniti da bi dugoročno preživio.
Prvo, mora limitirati cijene. Ovogodišnje divljanje cijena ne smije se ponoviti.
Drugo, organizatori Adventa moraju formirati neku vrstu nepristrane stručne selekcije ponude koja će se temeljiti na kvaliteti hrane, eliminirati nesnošljivo loša jela s adventskih kućica i promovirati raznolikost, lokalnost i originalnost.
Treće, organizatori Adventa moraju ne samo dopustiti nego i potaknuti konkurentski pristup vinu, pivu i jakim pićima koja se toče na Adventu. Sadašnji relativni monopol posve je kontraproduktivan.
Četvrto, adventski promotivni jezik mora se dramatično promijeniti.
Više nitko ne želi čitati tekstove o tome kako smo na toj i toj kućici probali neko genijalno jelo, koje je zapravo po sastavu, čisti trash. Takve su objave prolazile prije četiri ili pet godina, ali su danas posve bespredmetne. Zagrebački Advent golem je izvor novca za ugostitelje. Ali ako se dramatično ne poboljša, tog novca uskoro više neće biti.
Tekst je, uz dozvolu, u cijelosti prenesen s portala Kult Plave Kamenice.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati