BMW X1: Prinova u crossover obitelji
OFENZIVA bavarskog proizvođača nastavlja se i u drugoj polovici krizne godine. Nakon serije 5 u nekonvencionalnom GT izdanju na red je stigla i crossover ponuda u koju ulazi novi bazni model, kompaktni X1.
Novi X1 nema duhovnog prethodnika čime se postavlja kao jedan od nositelja širenja game. Vještom igrom BMW je održao obećanje kako u njegovom asortimanu nema mjesta za klasičnog obiteljskog MPV-a, ali je zato sve ostalo dobrodošlo.
Tako će glava obitelji u kojoj je obiteljski grb poistovjećen s "bavarskim bubrezima" moći osim karavana birati i crossover model, veličinom i nastupom odmaknut od statusnih stupova društva narušenih moralnih mjerila, a opet prepoznatljivo BMW-ovski.
Tu na scenu stupa X1, bavarski rival europskim bestselerima, od Toyote RAV4 preko Fordove Kuge, pa sve do VW-ovog Tiguana. S vanjštinom više no srodnom ranije predstavljenom konceptu ovaj automobil ne skriva gene jasno naglašavajući prepoznatljivu dinamiku i snažan nastup srodan većem X3, pa čak i X5.
Jedina prava nepoznanica bila je interijer. Kao što se očekivalo, rezanje troškova donijelo je presliku sa 110 mm duljeg, 55 mm šireg i 130 mm višeg X3, no uz nekoliko novih rješenja. Zapremina prtljažnika iznosi 420 (490 l s većim kutom naslona), odnosno 1.350 litara s preklopljenim stražnjim naslonima.
Nema sumnje kako će ponuditi prvoklasnu udobnost i ergonomiju, a potom i uzornu ponudu prostora, a jedini možebitni propust mogao bi se naći u poglavlju funkcionalnosti. Naime, na premium modelima inovativna estetska rješenja nisu rado viđena, a i realne potrebe vlasnika takovih automobila po tom su pitanja nerijetko manja.
Postavljen na modificiranu platformu serije 3, novi X3 u ponudi će biti sa stražnjim, ali i xDrive pogonom na sve kotače. Kad su pak motori u pitanju tržišni start obilježit će jedan benzinac i dvolitreni dizelaš dostupan u tri različite verzije.
Redom, 3.0 benzinac stoji iza oznake xDrive 28i, a karakteriziraju ga 258 KS snage i 310 Nm okretnog momenta. U kombinaciji sa šest-stupanjskom automatikom troši tek 9,4 l/100 km, hvata 100 km/h za 6,8 sekundi i postiže 205 km/h, odnosno 230 km/h u tzv. high speed setu.
Dvolitreni dizelaš se obraća kupcima kroz izvedbe sa 143 (320 Nm), 177 (350 Nm) i 204 KS (400 Nm), uz napomenu kako su dva slabija dostupna i s pogonom na stražnje kotače. Ovisno o izvedbi, dizelaš prosječno troši od 6,3 (xDrive23d), pa sve do 5,2 l/100 km (sDrive 18d).
Ovdje napomenimo kako se očekuje i dolazak 2.0-litrenog benzinca koji bi trebao biti ponuđen u izvedbama različite snage te s pogonom na sva četiri i na stražnje kotače.
BMW planira godišnju nakladu od bar 100.000 primjeraka proizvedenih u tvornici u Leipzigu. Nimalo čudno s obzirom da će najkasnije 2011. godine X1 biti dostupan "preko bare". I na kraju recimo kako BMW X1 premijeru ima u Frankfurtu, a odmah potom trebala bi startati i prodaja.
Tekst: M.N.
Foto: BMW
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati