Čovjek iza najpopularnijih festivala: 200 ugostitelja je na našoj listi čekanja
VJEROJATNO najpoznatija zagrebačka manifestacija Fuliranje ove se godine preselila i na more. The Garden Resort u Tisnom od sutra će na četiri dana postati dom Fuliranja na moru, a kako je došlo do selidbe, otkrio nam je Roman Pokos iz kreativne agencije Kokoš ili jaje, organizatora Fuliranja na moru.
"Već nas godinama posjetitelji pitaju zašto se Fuliranje ne održava više puta godišnje. Razmišljali smo o tome i ove godine smo se odlučili na iskorak, prvi put vodimo Fuliranje na more u Tisno, u The Garden Resort, gdje u suradnji s našim partnerima Nickom Colganom i The Garden Brewery organiziramo ljetni festival. Ovo je pilot-projekt i nadamo se da će se posjetiteljima svidjeti i postati jedan od ljetnih festivala na koji će ljudi rado dolaziti", kaže nam.
Ističe da im je glavna odrednica u organiziranju festivala vrhunska kvaliteta u svim segmentima.
"Na Fuliranje na moru dovodimo uglavnom lokalne konobe koje će ponuditi npr; tradicionalni skradinski rižoto, poznatu kornatsku janjetinu s bižima, focacciu sa sabljarkom i arancine od dimljenog morskog psa. Marko Palfi, chef Gardena, priprema različite specijalitete za one koji nisu ljubitelji ribe: burgere, azijska jela, smoothieje tako da će sladokusci doći na svoje u food courtu. Velika razlika u odnosu na adventsko Fuliranje je i sam koncept, naime ovo je glazbeni festival, a hrana je ipak u drugom planu, no kao i lineup koji se sastoji od 12 jakih renomiranih hrvatskih bendova i izvođača i hrana je vrhunske kvalitete. Po prvi put prodajemo karte i smještaj, ovo je potpuno drugačije od svih naših dosadašnjih festivala, novo i interesantno iskustvo", naglašava.
Otkriva nam da se za njihove festivale kod najmoprimaca traži "ulaznica više", na što su jako ponosni.
Lista čekanja od dvjestotinjak ugostitelja
"Postoji lista čekanja od čak dvjestotinjak ugostitelja, koji bi željeli biti dijelom naših događanja, što nam je jako jako drago jer znači da su prepoznali vrijednost i naš trud. Puno truda i vremena ulažemo u rad i dogovore s njima i aktivno sudjelujemo u oblikovanju njihove ponude, kako bi to uvijek bilo nešto novo, originalno i potpuno drugačije od ostalih festivala. Iznimno nam je važno educirati i najmoprimce i posjetitelje o smanjenju otpada i u tom smjeru poduzimamo razne aktivnosti, a naš važan drugi pravac razvoja je informatizacija naplate i naručivanje putem aplikacije", dodaje.
Primijetio je da je na zadnjih nekoliko festivala u njihovoj organizaciji bilo puno stranaca, a često svrate i turističke grupe.
"Hvala turističkim vodičima koji ih dovode. Isto tako česti su i strani mediji koji svraćaju jer su čuli za Fooling Around (engleski naziv za Fuliranje). Kad im ispričamo priču jako im se sviđa, oduševljeni su hranom, rado se pofotkaju na nekom od naših brojnih photo pointova i puno ih kaže da će se svakako vratiti. Jako smo zahvalni i našim medijima koji nas već godinama prate i pomažu nam u pričanju priča s Fuliranja", naglašava.
Uvjeren je da bi gastrotainment bio koristan u privlačenju turista u Hrvatsku, ali bi bilo važno strukturirati cijelu ponudu svih festivala, uskladiti sva događanja i napraviti generalni plan.
"To bi trebala učiniti krovna organizacija koja bi se bavila time i pružala stručnu podršku svim organizatorima manjih festivala, jer svima je isti cilj - privući što više posjetitelja i turista. Po nama bi tu važnu ulogu mogla odigrati Turistička zajednica, raspisati natječaj za sve festivale i pripremiti kvalitetne projekte. Npr, ako u Istru dolaze gurmani - njihova ponuda bi se trebala fokusirati na gastro festivale, a ako je Dalmacija poznata po segmentu entertainmenta, kod njih bi trebao biti naglasak na tom segmentu. Trenutno se organizira jako puno festivala, no nisu svi baš kvalitetni i puno je tu svega, zar ne bi bilo bolje da postoji neki strateški plan?" pita se.
Dodaje da postoji puno razlika između street festivala vani i kod nas, a njihov cilj je da ne bude razlika, odnosno da budu bolji od inozemnih festivala.
"Mi uvijek volimo i želimo više, svakog puta želimo još bolji Festival, olakšati najmoprimcima, da svi budu sretni i ljudi koji prodaju i posjetitelji. Mi smo zapravo medijatori koji to žele zaokružiti u jednu lijepu priču, bavimo se spajanjem, pomažemo ugostiteljima da se predstave i ljudima dajemo priliku da probaju vrhunsku hranu, pri čemu uvijek inzistiramo na kvaliteti. Svake godine podižemo ljestvicu i važno nam je da se i na ostalim festivalima više pažnje posveti ovom segmentu", ističe.
U odnosu na 2012. godinu, kad je Fuliranje u Zagrebu pokrenuto, očito je da danas ima puno više festivala, vlast je postala otvorenija te je shvatila da su festivali benefit za cijelu zajednicu.
"Ovakva događanja privlače turiste i predstavljaju dodanu vrijednost i lokalnim ugostiteljima i lokalnoj zajednici; od smještaja, atraktivnosti destinacije, potrošnje i entertainmenta. U svijetu su street i food festivali atraktivni i vrlo često baš su oni ti koji na destinaciju i privlače turiste", dodaje.
Priznaje da su te prve godine bili neiskusni, no već tada su htjeli promjene i željeli su da njihov festival izgleda drugačije.
Kvantni skok u odnosu na ostalu ponudu kobasica i fritula
"Po prvi put smo doveli na cestu RougeMarin i Appetit što je bilo kvantni skok u odnosu na ostalu ponudu kobasica i fritula. Naš je cilj od samog početka dovesti ljude i ozbiljne restorane na cestu i približiti ih ljudima. Danas je to slučaj s više festivala i drago nam je da smo i mi potaknuli taj trend. Kad smo posjećivali zagrebački Advent prije početka Fuliranja nije bilo šmeka ni autentične priče, a to je ono što nas zanima. Već je prvo Fuliranje imalo temu: Zagreb '30-ih - ispričali smo priču gospodina Fulira, a cilj je bio dovesti kvalitetnu hranu i kvalitetne trgovine na cestu. Željeli smo pomicati granice i tu su veliku stvar odigrali TZ grada Zagreba i grad Zagreb, koji su prepoznali potencijal i podržali Fuliranje na samim počecima na čemu im hvala. Brendiranje destinacije Zagreba kao Adventske destinacije donijelo je tri pobjede što je fantastično, ponosni smo što smo i mi dio te priče, a sada je važno zadržati kvalitetu i kontrolirati sadržaje, smanjiti broj destinacija i graditi priču", kaže.
Uvjeren je da naši građani ne iskorištavaju sve što street festivali nude, no interes stalno raste.
"Nastojimo ih upoznati sa što više toga vezano uz ponudu hrane, važno nam je da prepoznaju kvalitetnu hranu, dolaze u što većem broju jer naš je ipak glavni cilj da naši posjetitelji budu sretni i zadovoljni i da uživaju u druženju", dodaje.
Na kraju nam je otkrio da na Zagreb Burger Festival ove godine planiraju dovesti neke strance, kao i najbolje burger majstore iz Hrvatske.
"Adventsko Fuliranje neka ostane iznenađenje, pripremamo mnogo toga novoga", zaključuje.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati