Gejmeri se pitaju što Microsoftov potez znači za plejku. Oglasio se i Sony
SONY se napokon osvrnuo na vijest koja je potresla industriju videoigara. Naravno, radi se o Microsoftovoj 68.7 milijardi teško kupnji Activision Blizzarda. U vrlo kratkoj izjavi za Wall Street Journal rekli su: "Očekujemo da će se Microsoft držati ugovorenih obveza i nastaviti osiguravati da se Activisionove zadrže na više platformi."
Inače, Sony dugi niz godina ima blizak odnos s Activisionom i posjedovao je marketinška prava za franšizu Call of Duty u sklopu koje dobivaju razne vremenski ograničene bonuse, poboljšanja i sličan ekskluzivni sadržaj. Štoviše, PlayStationov brend pojavljivao se u oglašavanju Call of Dutyja.
Sve je isto kao i prije... Zasad
Iz Activision Blizzarda poručuju da će se držati svih obaveza i da, baš kao u slučaju Minecrafta (koji je također Microsoftov), nemaju namjeru micati sadržaj s platformi na kojima igre danas postoje. Stoga, u ovom trenutku sve je po starom i nema naznaka da bi se bilo što značajnije trebalo mijenjati.
Međutim, sve ovo odnosi se na sadržaj koji trenutno postoji i malo se toga zna o budućim nastavcima CoD-a i ostalim igrama koje će biti pod Microsoftom. Nešto slično dogodilo se nakon preuzimanja Bethesde pa su Deathloop i Ghostwire: Tokyo unatoč kupnji ostali ekskluzive za PS5.
Čak i ako se CoD održi kao igra koju ćemo moći zaigrati na svim platformama, Microsoft će se sigurno pobrinuti za to da se igre koje su redovito bestseleri primarno igraju na njihovim platformama, a ne na Sonyjevim. Primjerice, mogu napraviti vrlo jednostavan potez i kampanje poput Warzonea ostaviti besplatnim na Xboxu, dok bi ih na petici naplaćivali.
Već bi to bilo dovoljno da mnogi dobro razmisle o tome gdje će zaigrati budući nastavak CoD-a. Tim više jer bi to bilo u sklopu cijene koju već ionako plaćaju za Game Pass koji je već u ovom obliku ponuda koja se ne odbija.
"Rat konzola" je zastarjela priča
Ukratko, zašto biste plaćali 60 dolara za jednu igru ako za stotinjak dolara godišnje možete igrati i tu igru i još četristotinjak drugih? Dodaju li na to još gomilu drugih pogodnosti koje igrači dobivaju ekskluzivno na Xboxu, to će se definitivno odraziti na to da Xbox postane i ostane glavno mjesto na kojem će fanovi CoD-a igrati taj naslov. Pritom neće isključivati mogućnost da igru zaigrate i na PS5, za sve one koji će ostati vjerni Sonyjevoj platformi.
No, ovaj pristup samo je jedan od mogućih i bio bi potpuno logičan i očekivan. Psychonauts 2 pojavio se na svim platformama, ali na Xboxu ga dobivate u sklopu Game Passa, a na Sonyjevim platformama ga plaćate 60 dolara. Mnogima će to biti dovoljno da odluče.
Velika se rasprava i vrti uglavnom oko CoD-a jer i dalje se radi o jednoj od najuspješnijih franšiza svih vremena, a pogledamo li liste najpopularnijih igara godine, to se očito neće uskoro promijeniti. Isto tako, sve se više čini da Microsoft ni ne želi pobijediti u "ratu konzola", već u "ratu sadržaja" i u tom pogledu definitivno pobjeđuje.
Ekskluzive su i dalje bitne
Isto tako, treba obratiti pozornost na to kako je šef Xboxa Phil Spencer formulirao odgovor na pitanje vezano za to hoće li neke postati ekskluzivne: "Igračima koji Activision Blizzardove igre igraju na Sonyjevoj platformi reći ću samo da naša namjera nije odvlačiti zajednice od tih platformi i ostajemo predani tome."
Dakle, to nije njihova namjera, ali ako se dogodi, dogodi se. Baš kao što se dogodilo s Elder Scrollsom i Starfieldom koji su postali Xbox ekskluzive iako je rad na igrama započeo puno prije nego što je Microsoft kupio ZeniMax/Bethesdu. Spencer je kasnije pojasnio da je Sony bitan dio industrije i da se namjeravaju držati dogovora.
S druge strane, postoji i obrnuta varijanta pa će glavne CoD igre postati ekskluzivne, dok će se Warzone zadržati na više platformi, ali uz pogodnosti za igrače koji igru igraju na Xboxu. Na kraju krajeva, platit će skoro 70 milijardi dolara i mogu raditi što god je poslovno najpametnije, neovisno o tome što Sony ili njihovi igrači žele. Hoće li to biti potpuna ili vremenski ograničena ekskluzivnost, potpuno je nebitno. Vidjet će je li isplativo ili ne i ravnati se prema tome.
Bitno je da Microsoftu nasušno nedostaju jake ekskluzive, a u tome Sony još uvijek prednjači i to će se morati promijeniti. Također, to je jedna od bitnijih stavki kod kupnje poput ove ili prošlogodišnje. Stvaraju bazu jakih ekskluziva, a s 30 studija pod njihovim krovom, to će definitivno biti lakše nego ikad prije.