Generacija Z na TikToku otkriva što više neće kupovati, ljudi ih hvale
VRLO vjerojatno ste ovo ljeto na TikToku naišli na videozapise pod nazivom "underconsumtion core" što bi u prijevodu značilo točka smanjene potrošnje. Radi se o novom trendu generacije Z u kojem mnogi pokazuju kako konzumiraju manje i kupuju manje stvari te žive jednostavnije.
"Ljudi mogu živjeti sretan život koristeći ono što već posjeduju"
Do sada su se većinom snimali TikTokovi u kojima ljudi prikazuju što su sve kupili, no sada korisnici TikToka pokazuju da nose cipele dok se ne raspadnu, posjeduju mali ormar s odjećom ili torbicu za šminku koja je ispunjena samo proizvodima koje će obavezno iskoristiti do kraja, a mnogi ih zbog toga sada hvale.
U jednom videu softverska inženjerka i tiktokerica iz Washingtona navela je neke od svojih navika smanjene potrošnje. Tako je istaknula da će zadržati svoj stari automobil, da kavu priprema kod kuće, da se minimalno šminka te ima jeftinije hobije poput kampiranja i planinarenja.
"Kao kreatorica sadržaja, provela sam puno vremena na društvenim mrežama i postala svjesna koliko sadržaja postoji koji potiče ljude da neprestano kupuju", rekla je za BuzzFeed. "Sudjelovala sam u ovom trendu jer sam htjela pridonijeti sadržaju koji podsjeća ljude da mogu živjeti ispunjen i sretan život koristeći ono što već posjeduju, bez stalnog trošenja novca na nepotrebne stvari", dodala je.
Mnogi preispitali svoj odnos prema potrošnji
Na platformi poput TikToka, gdje mikrotrendovi nastaju, ali i vrlo brzo nestaju, mnogi su primijetili da je osvježavajuće vidjeti ovakav sadržaj. Trend je također naveo mnoge ljude da preispitaju svoj odnos prema potrošnji. Neki su se snimili kako rade inventuru svojih proizvoda, reorganiziraju i doniraju ono što im ne treba, u pokušaju da postanu svjesniji potrošači.
Ipak, neki su istaknuli da su primjeri "underconsumption core" trendova, poput korištenja samo nekoliko proizvoda ili štedljivijeg života, zapravo ono što za većinu ljudi predstavlja "normalnu" potrošnju. "Ovaj trend je samo život s manje novca upakiran tako da izgleda privlačno", jedan je od komentara na TikToku.
Ovaj trend je opasan za korporacije?
Ipak, neki su naglasili da trend možda nije loš za potrošače u cjelini, jer je ljude naveo da preispitaju svoje navike i troškove, skrećući pozornost na kulturu prekomjerne potrošnje. "Mislim da je jedan od najopasnijih trendova na TikToku trenutno trend smanjene potrošnje", rekla je tiktokerica Lauren Leavell, koja je vlasnica malog poduzeća.
Lauren ne misli da je trend opasan za one koji sudjeluju, misli da je opasan za korporacije koje zarađuju više kad ne preispitujemo kako i što konzumiramo. "Kada prestanete s prekomjernom potrošnjom, tim stalnim kupovanjem novih stvari, ili čak kupovinom novog mobitela jer je vaš star samo dvije godine, iako još uvijek radi, potpuno ćete promijeniti svoj pogled na to kako trošite svoj novac, svoje vrijeme i svoju slobodu", poručila je.
"Često sam kupovala nove stvari kako bih se utješila"
Lauren je objasnila da, iako ona i njen partner nisu odrasli s puno novca, uspjeli su otplatiti 120.000 dolara duga u 32 mjeseca, dijelom zahvaljujući usvajanju vlastite strategije savjesne potrošnje. "Kažem vam to jer tijekom ta 32 mjeseca nismo kupili ništa. Sveli smo svoje troškove na najmanju moguću razinu", objasnila je. "Apsolutno bih lagala kad bih rekla da to ponekad nije bilo teško, bilo je jako teško. Ali također mi je pomoglo da shvatim koliko sam često kupovala nove stvari kako bih se utješila, a ne zato što sam ih stvarno trebala ili željela", dodala je.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati