Gen Z piše zabavne automatske e-mailove, šefovi im nisu oduševljeni. O čemu se radi?
PRIPADNICI generacije Z (rođeni od 1997. do 2010.) izražavaju svoju kreativnost kroz automatske odgovore na e-mailove dok su izvan ureda, što je postalo novi viralni trend na TikToku. Iako naizgled bezazlena zabava na poslu, ovaj trend uzburkao je neke poslodavce.
Ne sviđaju se svima takve automatske poruke
Jedan video korisnice prikupio je gotovo dva milijuna pregleda, a pokrenuo je raspravu o njezinim automatskim e-porukama za vrijeme odsutnosti. Te poruke obično su sadržavale "zabavne" priče, povijesne činjenice i savjete za zdravlje i dobrobit umjesto uobičajenih poruka koje se pišu kada zaposlenik nije u uredu. Međutim, to ju je dovelo do tri razgovora s nadređenim koji takav stil smatra neprofesionalnim.
Jedna osoba stala je na stranu menadžera, napisavši: "Dao ti je tri upozorenja - jednostavno napravi klasičan automatski odgovor za vrijeme odsutnosti." Druga osoba napisala je: "Ne razumijem zašto uopće šalješ priče e-poštom." Treća je dodala: "Kao bivši senior menadžer, molim te, prestani, jer sigurno netko drugi tko ti šalje e-poštu dok nisi tu već frustrirano javlja šefu: 'Još uvijek to radi.'"
Drugi su branili zaposlenicu, uz komentar: "Tvoja je duša prelijepa za ovaj svijet. Šteta što se to smatra neprofesionalnim." Netko je čak predložio da da otkaz jer je na tom poslu ne razumiju.
"Važno je uzeti u obzir kulturu radnog mjesta"
Sada je jedno istraživanje o radnim navikama generacije Z, koje je obuhvatilo 1000 menadžera i 1000 zaposlenika iz te generacije, donijelo zanimljive podatke, prenosi Indy100. Samo tri posto menadžera poduzelo bi disciplinske mjere u ovakvom slučaju.
Ipak, 27 posto šefova reklo je da ih to ne bi smetalo, dok 24 posto smatra takve odgovore smiješnima. S druge strane, 21 posto ih smatra krajnje neprofesionalnima. Manja skupina od 9 posto smatra ih iritantnima, ali ne i neprofesionalnima, dok bi šest posto dalo usmeno upozorenje, a četiri posto bi obavijestilo nadređene.
"Mišljenja se razlikuju"
Karijerni stručnjak iz tvrtke Dojo komentirao je rezultate istraživanja: "Kreativni automatski odgovori na e-poštu mogu izraziti osobnost, ali važno je uzeti u obzir kulturu radnog mjesta. E-poruke koje se šalju vanjskim suradnicima predstavljaju vašu tvrtku i, dok ih neki primatelji mogu doživjeti kao zabavne, drugi ih mogu smatrati neprofesionalnima. Ključ je u tome da 'pročitate atmosferu', promatrate što rade vaši kolege, posebno stariji, i prilagodite se tome. Ako niste sigurni, najbolje je ostati profesionalan i jednostavan kako biste izbjegli nesporazume."
"Kao što su rezultati pokazali, mišljenja se jako razlikuju, bez obzira na generacijsku ili radnu poziciju. S tim na umu, preporučujem razgovor s višim menadžmentom kako biste saznali stav vašeg radnog mjesta prije nego što javno i automatski postavite ovakve poruke", zaključio je.