Kako su zaposlenici Q-a postali jedni od najzadovoljnijih na svijetu
HRVATSKA softverska i dizajn agencija, Q, svrstana je među top pet posto IT kompanija na svijetu prema Peakonu, vodećoj svjetskoj platformi za ispitivanje zadovoljstva zaposlenika. Prema nekim od parametara, Q je čak uvršten i u najboljih jedan posto.
Peakon je HR alat dizajniran za prikupljanje povratnih informacija od zaposlenika te omogućuje zaposlenicima anonimnu komunikaciju s voditeljima ili HR-om, a Q ih redovito svaki mjesec provodi i tako ispituje zadovoljstvo svojih zaposlenika. Rezultat posljednje ankete, u prosincu, bio je rekordnih 9.1 od 10 što ih je lansiralo daleko iznad prosjeka nekih od najpoznatijih svjetskih IT giganta.
Neki od glavnih izvora zadovoljstva su mogućnost napredovanja, učenja, rasta, nagrade, podrška menadžera, sloboda u razmišljanju i autonomija.
Što i tko je uopće Q?
Za početak pojasnimo što je Q i čime se bave.
Riječ je o softverskoj agenciji koju su osnovali Filip Ljubić, Dalibor Jurgec i Vedran Tolić. Danas posluju širom svijeta, na čak 22 tržišta, a klijenti su im globalne kompanije kao što su The Times, Novartis, Smart, Manpower Group, Hilti, Vaillant, BBC…
"Rješenja na kojima radimo su kompleksna i specifična, a razvijaju se isključivo po narudžbi klijenta. Ponosni smo što su nam klijenti najveći svjetski igrači u svom području. Od deset najvećih klijenata, čak devet su svjetski lideri u svojoj industriji", istaknuo je Q-ov izvršni direktor, Ljubić u prošlogodišnjem intervjuu za Index.
Krajem rujna otvorili su ured u Londonu, nedavno i u Beogradu, a najavljuju i otvaranje Development centra na Filipinima. U 2021. godini povećali su svoj tim za 126 ljudi te ih je sad preko 250, a i ove godine im je u planu zaposliti još barem 100 ljudi.
Što to Q nudi svojim zaposlenicima da su toliko zadovoljni?
Osim rada na svjetskim projektima, Q sa svojim zaposlenicima prakticira 100% transparentnu komunikaciju putem mjesečnih Management videa, svojeg internog talk-show Kavica sa Sarom, te Jenza, aplikacije za internu komunikaciju putem kojeg dijele i do pet vijesti dnevno te kroz njega anketama i anonimnim pretincem prikupljaju mišljenja svojih zaposlenika.
Uz Multisport karticu i treninge joge, brinu također i o mentalnom zdravlju zaposlenika kroz svoj Wellbeing program koji između ostalog uključuje i subvenciju za psihoterapiju te Mental health day, slobodan dan za svakog zaposlenika kojem je potreban predah.
Jedan od glavnih fokusa im je, naglašavaju, rast i razvoj ljudi, pa uz edukacijski budžet i razne interne radionice i predavanja, od ove godine zaposlenici Q-a mogu poslušati motivacijska predavanja nekih od najutjecajnijih Hrvata.
Kako bi olakšali period prilagodbe nakon porodiljnog, mladi roditelji imaju mogućnost rada na pola radnog vremena uz punu plaću, a oni s malo većom djecom imaju pravo na subvenciju vrtića.Tu su i stimulativni financijski benefiti kao što su regres, božićnica, 3. stup mirovinskog osiguranja, subvencija stanarine, plaćeno dopunsko i dodatno zdravstveno osiguranje, ali i do 9000kn za preporuku budućeg zaposlenika.
"Naši zaposlenici će uvijek moći raditi od kuće"
Najavili su i da će zauvijek svojim zaposlenicima omogućiti da rade odakle žele.
"Pandemija je bila najveći pokretač rada na daljinu, ali su se naši ljudi i interni procesi tome brzo prilagodili, pa smo odlučili ne oduzimati im tu komfor zonu. Zato ćemo nastaviti podržavati rad na daljinu i nakon završetka pandemije", poručuju iz agencije.
"Stalo nam je do toga da je našim zaposlenicima udobno, pa nam ne smeta ako rade od kuće ili s nekog drugog mjesta. Bilo da žele potpuno raditi na daljinu ili djelomično, uvijek su dobrodošli u naše urede. Dokle god se stvari obave, što se nas tiče mogu raditi s plaže ili iz neke zemlje na drugom kraju svijeta", kažu.
Kriptovalute za prve zaposlenike
Q je za prvih 100 zaposlenika osmislio i 100 Club, gdje svaki član ima 1% udjela u kriptovalutama u koje se svaki mjesec ulaže po 1000 eura. Valute se akumuliraju u naredne dvije godine ili više, nakon čega će članovi 100 Cluba zajedno odlučiti hoće li unovčiti taj iznos ili nastaviti ulagati. Svaki put kad neki od tih zaposlenika napusti agenciju, njegovo mjesto zauzima druga osoba, po kronološkom redu.
"Ovom inicijativom želimo nagraditi dugogodišnje zaposlenike i zahvaliti im na doprinosu i lojalnosti", poručuju iz agencije.
Evo i što kažu Q-ovci
Nakon što neki zaposlenik navrši tri ili pet godina rada u agenciji, dobiva i nagradu u obliku putovanja. Među njima je i Ante Budimir koji je u Q došao prije četiri godine na mjesto voditelja QA tima.
Za Antu je navedeno značilo i priliku za razvoj QA odjela koji sada broji 18 zaposlenika. “Kada sam došao u Q agenciju, dobio sam odriješene ruke da izgradim tim”, ističe.
Kako danas funkcioniraju? Kako kaže Ante, da bi tim funkcionirao odlično najvažniji su transparentnost, povjerenje i podrška. “K tome, jednako je važno i da svaki član tima zna za koji dio posla je zadužen. Uz sinergiju unutar tima, naglasio bih i važnost da tim ne bude ovisan o jednoj osobi, leadu. Kod nas vlada prijateljska, no blame kultura, što radnu atmosferu čini jako ugodnom”, navodi.
Na fotografiji Ante BudimirOno što Antu čini iznimno zadovoljnim, kaže, je prilika za rad na velikim projektima. “Uvijek je i dinamično i zanimljivo. Svi projekti na kojima sam radio su dosta ambiciozni i dosta inovativni. Posljednje tri godine radim na projektu za UK tech tvrtku koja je dosta napredna po pitanju korištenja novih alata i tehnologija. Vjerujem kako bi mogli postati vodeći na tržištu na kojem djeluju i to na globalnoj razini. Tako da je poprilično zanimljivo i svaki dan je novi izazov”, naglašava.
Projekt menadžerica Marija Škaro u Q-u je nešto manje od pet godina. Govoreći o svom radnom mjestu, prvo s ponosom istakne koliko voli svoj posao i koliko je zadovoljna. Marija je bila deseti zaposlenik Q-a, prateći razvoj tvrtke od početaka do danas. Prilika da raste zajedno s tvrtkom, od, kako opisuje, "male obitelji" do statusa najbrže rastuće softverske agencije za nju je, kaže, posebna.
Na fotografiji Marija Škaro“Najviše mi se sviđa osjećaj pripadnosti jednom zdravom i rastućem sustavu, kao i atmosfera gdje svi svima pomažu. Tu su i super projekti i sjajni klijenti, kao i kolege među kojima sam kroz godine stekla i prava prijateljstva. U Q-u se dosta pažnje pridaje gradnji interne kulture i to se osjeti na svakom koraku. Atmosfera i osjećaj pripadanja nas sve drže”, ističe.
Rad na pola radnog vremena
"Nije nimalo lako izdvojiti samo nekoliko razloga zbog kojih toliko cijenim Q", ističe Marija. "No među stvarima koje definitivno ostavljaju dojam je podržavajuća okolina i otvorenost Q-a prema majčinstvu, referirajući se na uvijek aktualnu temu žena u poslovnom svijetu. Prije pet godina sam na razgovoru za posao samoinicijativno rekla da odmah planiram udaju i dijete, što je popraćeno velikom podrškom", navodi.
"Bila sam na dva porodiljna dopusta, a nisam se niti u jednom trenutku bojala za svoju poziciju. Zahvaljujući raznim internim inicijativama koje smo imali i putem naše interne aplikacije Jenz, bila sam u toku sa svime što se događa u Q-u", dodaje.
Po povratku s porodiljnog, mogla je računati na posebnu inicijativu u Q-u u sklopu koje je punih mjesec dana radila pola radnog vremena, uz punu plaću. "Fenomenalna stvar", ističe.
U Q-u, dodaje, postoji potpuno razumijevanje za privatne obveze i fleksibilnost u svim pogledima. "Q zaista poštuje i promovira balans privatnog i poslovnog dijela života. Uz posao sam uspjela završiti i MBA program. Kad se čovjek dobro organizira, još uz ovako dobro organiziranog poslodavca koji sve uvažava, sve je lakše."
"Kako raste Q, tako i mi zaposlenici rastemo Imamo velike svjetske klijente i listu čekanja, što je jedan od pokazatelja s koliko zadovoljstva radimo svoj posao", kaže Marija.
Drugu godinu zaredom najbolji poslodavac u Hrvatskoj
Valja naglasiti i da je Q drugu godinu zaredom proglašen najboljim poslodavcem u kategoriji srednje velikih tvrtki prema istraživanju koje provodi MojPosao, a dobili su i šest nagrada na Best Employer Brand Awards Adria natjecanju. "Nama su naši zaposlenici na prvom mjestu", često se može čuti od osnivača agencije, a upravo ta rečenica možda i najbolje objašnjava uspjeh Q-a.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati