Je li ekipa Luke Grgića privatizirala Doru (a HRT jedva dočekao)?

DRAGI g. Štengl, prije svega da se ogradim jer znam što sigurno mislite: ne mrzim ni vas ni ikoga od vaših kolega koje smatram jednima od krivaca za to što naša nacija sve manje i manje vrednuje glazbu. Nije ni da vas volim: naprosto mi je svejedno kakvi ste kao ljudi, nemam nikakav interes za vas kao osobe, vrednujem vas samo po vašim aktivnostima u kontekstu glazbe. A glazbu JAKO volim. Toliko da sam rado sebi zatvorio mnoga vrata samo zato što odbijam vidjeti neku negativnu pojavu i šutjeti o njoj.
Zašto to spominjem? Zato što će se sad spomenuti i neka imena koja su mi inače draga - moji subjektivni dojmovi o njima kao osobama mi isto ne igraju ulogu u ovom tekstu.
Sad kad smo to riješili…
Dovoljna je jedna iskra za požar: logično da je i ovdje sve počelo jednom žigicom. Prvo sam stao u obranu Natalie Balmix - iz očitih razloga. Žena ima certificirani benger, ali organizatori su je izbacili jer je prilagodila dijelove pjesme prije službene objave. Svi vi koji uporno utvarate da su u pravu jer se drže pravila, u ovom tekstu ćete doći na svoje: pravila su jako važan dio ovog članka. Primjerice…
Članak 2, paragraf 5 iz Pravila natjecanja "Dora 2025." UP-523/24
Glasi ovako: “Kriterij za odabir pjesama je isključivo umjetnička vrijednost s naglaskom na kvalitetu glazbe i stihova te cjelokupnog djela.”
Znate što kladionice misle o umjetničkoj vrijednosti pjesama za Doru 2025 s naglaskom na kvalitetu glazbe i stihova te cjelokupnog djela?
Tako je, 29. od ukupno 37 mjesta. Godinu dana nakon drugog mjesta. Bravo, HRT!
Ostalo je samo pitanje: šikaniraju li se dobre pjesme samo zato što žiri ne zna gdje im je glava ili zato što se nekome pogoduje?
>>Još malo predznanja za vas koji padate s Marsa
Slučaj Natalie Balmix mi je bio sumnjiv upravo zato što se HRT inače jako slabo drži navedenog članka o kvaliteti. Kako drukčije objasniti da veći dio pjesama zvuči kao da je stvoren za HRT-ov noćni program?
Kako objasniti prolazak Battifiace i Ferlina, zaposlenika HRT-a koji su samom prijavom bili u čistom sukobu interesa, a na kraju su postali lica s naslovnica kad se priča o nepotizmu HRT-a? Čak i ako vas je prije mjesec i pol obmanuo argument da je Žigica "cajka", ne možete mi reći da ovo nije nedvosmisleno bolje od bar 80% Dora kandidata:
U međuvremenu je izašao i album koji samo produbljuje kolika je šteta što nisu dobili mjesto na Dori
Kao odgovoran građanin, uplašio sam se da HRT ne shvaća koliko loše ovo izgleda pa sam krenuo istraživati. Sljedeće retke pišem kao zabrinuti entuzijast ovog velebnog natjecanja. Jednostavno mi nisu jasne neke stvari i volio bih da mi ih netko objasni. Po mogućnosti netko tko je na plaći poreznih obveznika. Primjerice…
Zašto Luka Grgić ima prste u apsolutno svemu?
Luka Grgić je student VERN-a koji je poznat po tome što je na Dori već režirao nekoliko (objektivno loših) nastupa:
Uz nastup kćeri ministra Oreškovića, odradio je i nastup Patricije Gašparini (posljednje mjesto prošle godine) te simpatične Lane Mandarić koje se vjerojatno sjećate po ovoj memi:
Logički je pretpostaviti da je glavni razlog ipak nastup Baby Lasagne na Dori i Eurosongu koji je režirao upravo Luka Grgić. Ako sam dobro povezao sve, Marko Purišić je prošle godine ispravno inzistirao na timu punom svojih ljudi pa je angažirao mahom kolege s VERN-a (Marko je tad bio završna godina PR-a na VERN-u); logički je, isto tako, pretpostaviti da je tako došao i do PR menadžera Krešimira Šustića i g. Grgića, ali i Tonke Donjerković (MUA) te Tomislava Krajcera (animacije na ekranima). Prilika života za preskočiti stotinjak karijernih stepenica!
Na moje iznenađenje, ove godine Luka Grgić je dobio potpuno povjerenje Tomislava Štengla i HRT-a. Činjenica da je režirao odličan nastup Baby Lasagne priskrbila mu je ključnu titulu voditelja pozornice i kontakta za upite. To je, uz Štenglovu, najznačajnija uloga na Dori: g. Grgić je glavna spona između natjecatelja i HRT-a, svi ga moraju pitati za sve što je od ikakvog značaja, ništa se tu ne događa ako g. Grgić za to ne zna.
(Zaboravite postavljanje gđe Maje Tokić za urednicu Dore: ta pozicija je obezvrijeđena time što je Tomislav Štengl i dalje, citiram, “glavni urednik i voditelj projekta”. Gđa Tokić je, vjerojatno ni kriva ni dužna, samo postala ona osoba koju će svi okriviti kad Dora neminovno bude užasna ove godine.)
Naizgled hrabra odluka upošljavanja mladog vizionara koji će iz temelja promijeniti Doru nabolje, zar ne? Problemi u toj teoriji imaju i imena i prezimena, ali prvo…
Zašto je, zaboga, Luka Grgić bio i u žiriju?
Tko smo mi da se opterećujemo kvalifikacijama osoba koje biraju modernu pop pjesmu? HRT definitivno ne vodi brigu o tome: u žiriju su kojekakvi urednici HRT-ovih radijskih emisija, a tu su iz nekog razloga upali i Severinin gitarist koji je poznat po suradnjama s Markom Toljom (on se natječe, sjećate se?), kao i jazz pjevačica (?!).
Ali ništa od toga nije problem - u žiriju je i Luka Grgić, student multimedije na VERN-u. Kakve božje veze Luka Grgić ima s odabirom konkurentne pjesme za Eurosong?!
A onda je izašao popis natjecatelja i saznao sam da Dora zapravo više izgleda kao privatni party za ekipu Luke Grgića. U nastavku ću priložiti dosta screenshotova koji su javno dostupni na Instagramu, ispod svakog od njih će biti i opis za slučaj da netko stavi profil na privatno i javi Indexu da to smjesta miču (ne bi bio prvi put, ma volim i ja vas mwa mwa srce srce).
IVXN
Mladi influencer Ivan Milić čista je enigma, a ona njegova stara pjesma koju sam jedini ja objavio (maknuo ju je s YouTubea u međuvremenu - PAMETNO) definitivno je zvučala više kao sprdnja nego nova uzdanica Eurosonga. Bilo kako bilo, prošao je bez problema kao potpuni anonimus, a ja sam naknadno saznao da se on i član žirija Luka Grgić znaju dosta dobro. Koliko dobro? Dovoljno da mu Grgić povjeri ulogu drugog asistenta režije na Eurosong partyju koji se održao u lipnju prošle godine:
Pa dobro, znali su se, i što sad? Pa ništa! Za one koji ne znaju, taj Eurosong party je bio nekakav završni rad g. Grgića za VERN, on je bio glavna odgovorna osoba za njega i osobno je birao suradnike te angažirao samo najbolje, a za svoju ekipu je navijala i autorica IVXN-ove pjesme…
Ananda Đuranović
Priznajem da mi je to jako lijepo, ekipa se treba držati zajedno i promovirati se međusobno. Ananda za g. Grgića ne navija od jučer:
Ova promocija je lijep čin prijateljstva! Ali promovirati se toliko da u žiriju natjecanja plaćenog javnim novcem u diskutabilnoj selekciji Luka Grgić odabere ne jednu, ne dvije, nego čak TRI PJESME koje potpisuje njegova prijateljica Ananda - a jednu od njih izvodi njegov prijatelj IVXN koji je dotad potpuno nepoznat kao pjevač - je moooožda malo previše? Mrvicu?
Gledajte to iz njegove pozicije: kad biste vidjeli da vaša prijateljica prilaže tri fenomenalne pjesme koje su toliko kvalitetne da će proći i s vama i bez vas - zar se ne bi izuzeli iz žirija čisto preventivno jer znate da će biti priče o sukobu interesa? Tri pjesme na Dori su zaista popriličan novčani iznos u tantijemima za osobu koju industrija tek upoznaje.
Nadalje, tri izvođača Anandinih pjesama su spomenuti IVXN, sama Ananda i Irma Dragičević, a dva od ta tri nastupa uređuje…
Dario Gradečak
G. Gradečak je urednik nastupa za impresivan trojac: Irma Dragičević, IVXN i… Marko Škugor?!
Trojac je u sigurnim rukama: g. Gradečak zaposlenik je RTL-a i radio je na ozbiljnim i nagrađivanim emisijama poput Gospodina Savršenog, a sudjelovao je i u malom projektu koji vam je svjež iz ovih prošlih redaka:
Ispreplitanje prijateljskog i poslovnog je simpatično i prirodno, pogotovo kad je ovako javno i srdačno:
Upamtite to za kraj, držimo se g. Grgića i Gradečaka dok ne odemo u teritorij Sjena prošlosti. Uz Eurosong event, ovaj dinamični dvojac pohvalio se i druženjem na Fanny pack partyju, inače velikom queer eventu koji organizira drag queen skupina House of Flamingo:
Nervira me sama pomisao da je HRT možda jednostavno odlučio staviti sve uzde u ruke "ekipi koja pohađa queer evente" - je li moguće da je to zaista doseg njihovog shvaćanja Eurosonga i dodvoravanja progresivnoj Europi? Yikes.
Ali na stranu moji strahovi, što je sa HRT-om? Je li HRT-u imalo zabrinjavajuće što g. Grgić sjedi u žiriju i još ima drugu najodgovorniju ulogu na Dori, a usto njegovi prijatelji imaju nekoliko pjesama u natjecanju, a onda su još i doveli cijelu ekipu koja surađuje na tim izvedbama? Čak je i spomenuta Tonka Donjerković - šminkerica dosadašnjih Grgićevih Dora klijentica Patricije Gašparini i Lane Mandarić - ove godine šminkerica upravo IVXN-u.
Što bih pronašao da kopam još dublje? Da se Luka Grgić u funkciji voditelja nastupa pojedinim izvođačima posvećuje malo više nego ostalima? Ponovimo gradivo: tko ono plaća sve ovo?
Ostaje mi još jedan gordijski čvor iz onih komentara za razmrsiti.
Marko Bošnjak
Moj prezimenjak je prije sat vremena objavio spot za pjesmu Poison cake, što me začudilo jer znam da je ove godine uvedeno striktno pravilo po kojem izvođači ne smiju objaviti niti izvedbu, a kamoli spot, na vlastitim kanalima do službenog završetka natjecanja (čl. 9, stavka 3).
(Neki su već prekršili ovo pravilo, ali ne možemo sve pokriti u ovom članku, neka i HRT nešto radi)
Kako je moguće da je HRT neki dan diskvalificirao osobu koja je promijenila pjesmu da bude još bolja (stvarni grijeh je bio što je pretjerala i pjesma je bila previše konkurentna) jer su previše brinuli da se ostali natjecatelji ne osjećaju zapostavljenima, a sad imamo izvođača koji naknadno objavljuje spot i kupuje sebi novi život u medijskoj zastupljenosti netom prije Dore? Podsjećam da su drugi izvođači još u prosincu obaviješteni da to nipošto ne smiju napraviti!
Da ni ne ulazim u to što ćemo u ulozi PR menadžera Marka Bošnjaka vidjeti Krešimira Šustića koji je također iz tima Baby Lasagne od prošle godine, vratimo se na onaj Eurosong party g. Grgića. Pogađajte dvaput tko je (uz nastupanje) tamo bio i jedan od voditelja:
Marko Bošnjak! Njegova kolegica Selestia je ovdje važan kotačić, vjerovali ili ne! I ne samo zbog ovoga:
Radi se o pjevačici koja ima obećavajuć materijal u suradnji sa svojim producentom Filipom Majdakom, izvrsnim i kreativnim likom koji zaslužuje svaku pohvalu. Filip je usto i producent skoro svih recentnih singlova Marka Bošnjaka, uključujući i ovaj za Doru, a Bošnjak i Selestia su zajedno pod izdavačkom kućom Aquarius records.
Selestia je u objavi povodom Eurosong partyja čak naglasila sljedeće:
Ne čudi da je baš nju osobno zamolio jer joj je g. Grgić, citiram, "prekrasan i čudesan vruć i seksi najbolji prijatelj":
Zabavan detalj: g. Grgić joj je pomagao i na snimanju njenog spota tako što je sjedio u kadi:
Ukratko, ako je Luka Grgić zaista vodio Eurosong party i zvao blisku, provjerenu ekipu, a i očito osobno zamolio Selestiju da bude voditeljica, sklon sam pretpostaviti da je dobar prijatelj i s Markom Bošnjakom budući da je i on bio voditelj, a i društvo im se toliko isprepliće.
Ne kažem da mi nije žao neugodno propuštene prilike g. Bošnjaka otprije par godina. Sjećate se da ga je Mia Dimšić pobijedila izmoljenim glasovima nekoliko tisuća tamburaša i njihovih članova obitelji?
>>Po priznanju njenog menadžera, usput budi rečeno
Ali ako mu se HRT htio ispričati, mogao se pronaći i neki kolegijalniji način od izvrtanja pravila i privilegiranja na štetu ostalih kandidata. Znate, navodno im je jako stalo do toga?
Koja je pouka svega ovoga?
Strahujem da će javnost zbog svih ovih veza osjećati da je kredibilitet HRT-a narušen. A to ne želim!
Pretrpjeli smo Battifiacu i Ferlina.
Nismo ni mrdnuli kad je Let 3 svim mogućim sredstvima prekršio čl. 5, stavku 4a: tijekom Dore se neće promovirati, istaknuti ili spominjati izravno ili neizravno niti jedna organizacija, institucija, politički ili drugi razlog, tvrtka, robna marka, proizvod ili usluga - ŠČ! je doslovno marka široke palete proizvoda koje je Mrle prodavao i prije i tijekom i poslije Dore.
>>Lepu Brenu udarili po džepu zbog čarapa, Let 3 nikom ništa
Nije nam zasmetalo ni to što je žiri Dore 2024 kasnije priznao da su jednoglasno htjeli Baby Lasagnu staviti među najbolje kandidate, ali nekim kanalima, potencijalnim pritiskom i sugestijama je završio tek kao četvrta rezerva, a potom je glupim tehničkim okolnostima postao prva rezerva i sasvim slučajno upao unutra. Prošle godine je vrlo lako na Eurosongu mogla završiti Vatra da se pitalo HRT!
Hoće li nam smetati sama mogućnost da našim novcem plaćaju privatni studentski party?
Ostavit ću vas s još tužnijom činjenicom. Budući da Disco lizard nije ušao ni u rezervu, Natalie Balmix je diskvalificirana jer bi bila preopasan konkurent u telefonskom glasanju, a još jedan kandidat je otpao u međuvremenu, pogodite tko je uletio iz rezerve!
Robert Mareković koji je u intervjuu za HRT Špicu na pitanje "Kakve šanse imate na Dori?" odgovorio: "Nikakve!" - zašto se onda prijavljuješ i zašto te onda itko pusti unutra?
Ali čekaj, to je onaj Robert Mareković koji vodi razne emisije na HRT-ovoj radio stanici HR2 od 1998.? Ili je to neki drugi Robert Mareković koji nije u okovima sukoba interesa?
Ako vam ovo počinje sličiti na Groundhog day, znate li što će se dogoditi ako nam se HRT smiluje i diskvalificira bilo koga od kandidata?
Vjerovali ili ne, tad u službenu selekciju ulazi Patricija Gašparini… Selestijina odlična prijateljica kojoj je zadnji nastup na Dori radio… Tko? Ako niste pažljivo čitali, imate jedan pokušaj da pogodite. ZNAM da nećete pogriješiti.
Ima ona stara dječja rima za ovakve situacije: "Ćelavi bez ruku za kosu se vuku", samo što je u ovom slučaju "ćelavi bez ruku troše naše pare".
A sad možete nastaviti šutjeti o svemu ovome jer vam je tema glupa i toliko ispod vaše razine!
Javit ću se opet na dan Dore s još zabavnih informacija. Srdačan pozdrav svima u studiju i režiji! HRT-u smo poslali upit, a odgovor i objašnjenje ćemo objaviti čim ga dobijemo.
Stavovi izneseni u kolumnama i komentarima su osobni stavovi autora i ne odražavaju nužno stav redakcije Index.hr portala.

bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati