Kad vidite proces kupnje karata za Taylor Swift, križat ćete se lijevom i desnom
U PONEDJELJAK su u prodaju puštene karte za europski (i britanski) dio turneje trenutno najveće glazbene zvijezde svijeta - Taylor Swift. I bila bi to sasvim nebitna informacija da se još od početka američkog dijela turneje taj proces kupnje nije pretvorio u borbe koje podsjećaju na scene iz Igara gladi.
Histerija i faktor sreće
Naime, karte za Taylor Swift ne možete kupiti tako da se jedan dan probudite i odlučite: "E baš bih mogao/mogla na koncert, idem ih kupiti." To je višetjedni proces koji je stvorio histeriju među najvećim fanovima i zbog kojeg su se mnogi od njih i u Hrvatskoj, koji su ovog utorka u podne htjeli kupiti karte za neki od tri koncerta u Beču zakazana za kolovoz 2024. godine, poprilično tresli (što zbog cijena koje ih očekuju, što zbog procesa).
Da biste uopće mogli dobiti priliku da kupite karte, najprije se morate registrirati za link i kod koji će vas nekoliko tjedana kasnije odvesti na stranicu gdje ćete možda imati priliku uhvatiti karte.
To ste morali napraviti u lipnju, čim su izašli datumi europske turneje. Morali ste se registrirati na platforme za prodaju karata u željenim gradovima te čekati. Registracija nije značila da ćete zaista i dobiti pristup prodaji, morali ste imati sreće da vas algoritam nasumično odabere.
A ako ste imali tu sreću, 5. srpnja ste dobili kod i link koji vas na dan prodaje karata vodi na stranicu za kupnju. I tu je isto stvar sreće.
Naime, potražnja za kartama je tolika da vam činjenica da imate pristupni kod ne znači apsolutno ništa osim toga da ćete imati šansu dospjeti u "waiting room", gdje ćete se samo moći nadati da će vas algoritam u jednom trenutku pustiti "unutra" (ovisno o broju ljudi ispred vas) i da će ostati dovoljno karata (po vama pristupačnoj cijeni) da zgrabite koju.
Lista čekanja za "waiting room" otvorena je pola sata prije puštanja karata u prodaju, no vrijeme u koje ste se uključili na listu čekanja ne utječe na šanse da prije dobijete pristup - i za to je zadužen nasumični odabir. Iako je TikTok pun "savjeta" kako doći do karata, sve je to potpuno besmisleno jer na algoritam ne možete utjecati. Možete samo čekati (i ni u kojem slučaju ne refreshati stranicu).
Problem s preprodavačima
Prilikom kupnje karte ne možete birati mjesto gdje ćete sjediti, možete odabrati samo cjenovnu kategoriju/sektor koji želite i program će vam dodijeliti slobodna mjesta tako da u trenutku kupnje karata zapravo nećete znati na kojem ste mjestu i kakav točno pogled imate. Plaćate "naslijepo".
Program vam daje oko 8 minuta vremena da unesete podatke kartice i da kupite karte koje ste uspjeli "rezervirati" (tako da ako je pred vama tek kupnja za neki od koncerata, ne brinite, imate dovoljno vremena jednom kad uspijete zgrabiti karte).
A kako osim fanova velik interes za ovu turneju imaju i preprodavači, ulaznice je trebalo kupiti karticom prijavljenom na istu osobu koja je prijavljena i za kupnju karte. Inače postoji mogućnost da vam ih ponište.
Također, nakon kupnje karata pojavit će vam se obavijest da će za ulaz na koncert u skupini morati biti osoba na koju karte glase. Ulaznice su, naime, personalizirane kako bi se što više smanjila mogućnost preprodaje zbog koje su karte za iste koncerte u SAD-u išle i do nevjerojatnih 10 tisuća dolara, pa i više.
Iz istih razloga prodaja za koncerte u Parizu danas je zbog velike navale morala biti odgođena.
Cijene
Cijene karata za koncert u Beču su se kretale od 69 do 211 eura (ne računajući VIP pakete koji su skuplji i uz kartu sadrže i "merch" poput majica, plakata, naljepnica i sličnog).
Proces vam se čini sulud? Vjerojatno i jest. Međutim, čini se da ima dovoljno "suludih" jer, prema pisanju Bloomberga, Taylor Swift od prodaje karata za koncerte u sklopu turneje zaradi više od 13 milijuna dolara za noć.
>>Ljudi zbog ove slavne pjevačice satima čekaju u ogromnim redovima
Uz to, na putu je da ostvari najveću zaradu od koncerata u povijesti glazbe. Očekuje se da bi uskoro mogla zaraditi više od milijardu dolara, što ni jedan umjetnik u povijesti nije dostigao.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati