MILENIJCI: Prva generacija izvornih korisnika tehnologije koja je u stalnoj potrazi za iskustvom
Foto: Press
ONI SU najbrojnija generacija, ali ujedno i drugačija od svih prijašnjih po svojim stavovima, željama i načinu života. Neki novi klinci, rođeni između 1980. i 2000., imaju i nova pravila. Njih ne zanima posao na kojem će provesti cijeli život, čak ni posjedovanje automobila i nekretnina. Zlatno pravilo milenijske generacije glasi: važno je doživjeti, ne posjedovati.
Odrasli u doba brzih promjena, inovacija, ali i gospodarske krize, imaju potpuno drukčije prioritete i očekivanja od svojih roditelja. Kao prva generacija izvornih korisnika tehnologije, zahvaljujući svojim pametnim telefonima - koje 95 posto mladih u Hrvatskoj, prema podacima Eurostata, koristi za spajanje na internet - neprestano su samo jednim klikom udaljeni od svojih prijatelja, sveg znanja ovog svijeta, objavljene glazbe i filmova. I upravo je to ono što ih zanima. Koncerti, sport, zdrav život, putovanja i osjećaj ispunjenosti stvaranjem uspomena, koje će zatim obavezno podijeliti s prijateljima na društvenim mrežama, njihov su način života. Čak 78 posto pripadnika milenijske generacije u istraživanju Harrisa Polla izjavilo je da će novac radije potrošiti na putovanje, koncert ili izlazak nego na nešto materijalno.
Posjedovanje nekretnine i automobila starijim je generacijama bilo znak sazrijevanja i uspjeha, a današnje 30-godišnjake gotovo da i ne zanimaju.
Nekada su prosječna dob za kupnju vlastite nekretnine bile dvadesete, a danas se ona vrti oko četrdeset pete. Iako je 25 posto ispitanika izjavilo da posjedovanje automobila smatra važnim, ali ne prevelikim prioritetom, njih 30 posto reklo je da ga ne planira kupiti u skorijoj budućnosti. Milenijska generacija ne uzrujava se ni oko sklapanja braka i zasnivanja obitelji. Istraživanje Pew centra pokazalo je da je postotak mladih ljudi koji su u braku i ne žive s roditeljima od 1960-ih pao više od 50 posto, na samo 23 posto.
Umjesto da kupuju, milenijci se okreću novim servisima koji im omogućuju korištenje usluga bez tereta vlasništva, potičući tako rast tzv. ekonomije dijeljenja. Tako čak 30 posto ispitanika u istraživanju Goldman Sachsa ne planira kupiti auto, a samo ih 15 posto misli da je iznimno važno imati ga.
Kada kupuju, milenijci točno znaju što žele pa im se kompanije prilagođavaju kao važnoj potrošačkoj skupini. Hrvatski telekom lansirao je prvu tarifu koja mladima nudi neprekidan streaming s najvećom pokrivenošću. U tarifu je uključeno neograničeno korištenje YouTubea, Netflixa, HBO-a GO i Pickbox streaminga bez trošenja 3GB podatkovnog prometa iz tarife.
Milenijci su ujedno i nova generacija kupaca koja ne mora nužno hodati po dućanima kako bi prikupila informacije o proizvodima koji ih zanimaju. Brendu će ostati vjerni ako nudi dobar omjer cijene i kvalitete, a sve to mogu saznati u samo nekoliko klikova na svojem mobitelu.
Uz recenzije drugih korisnika i usporedbu cijena istog proizvoda u više dućana, istodobno štede vrijeme i novac. Upravo to će na svojem mobitelu učiniti njih 57 posto prije nego što išta kupe, a čak 90 posto ih kupuje online.
Milenijci su stalno u pokretu i u potrazi za novim doživljajima te u neprekidnom kontaktu s ljudima koji su im bitni. Od sakupljanja stvari važnije im je vrijeme koje provedu s obitelji i prijateljima, stvarajući uspomene kojima će učvrstiti međusobne odnose.
Iako se možda na prvi pogled doimaju površnima dok objavljuju fotke iz teretane i selfieje iz kina, dokumentiranje i dijeljenje iskustava kroz koja prolaze podjednako je važno kao i samo iskustvo. Oni tvitaju, dijele, postaju, streamaju za svoje prijatelje više od bilo koje druge dobne skupine i zbog toga im je mobitel neprekidno u rukama. U roku od 15 minuta od trenutka kada otvori oči, svaki drugi milenijac uzet će svoj mobitel u ruke, provjeriti društvene mreže i neće se odvajati od njega sve do odlaska na spavanje, a i tada će ga 90 posto njih ponijeti sa sobom u krevet. Mladi toliko vole svoje mobitele da ih je u Japanu čak 95 posto vodootporno kako bi s njima mogli i pod tuš. Jedno istraživanje je pokazalo da prosječni korisnik mobitela provede 23 dana, odnosno 552 sata godišnje gledajući u mobitel, dok milenijci tu brojku nadmašuju dvostruko! Svoje mobitele provjeravaju 150 puta na dan, a dnevno na njima provedu 3,2 sata, što je 1152 sata godišnje.
Osim pametnog telefona, nezaobilazni su i gadgeti kako bi im svi ludi trenuci bili još bolji i ostali trajno zabilježeni. “Must have” gotovo svakog milenijca u posljednjih nekoliko godina postala je i GoPro kamera, koja podnosi praktički sve uvjete u kojima se zateknu te im omogućava da zauvijek zabilježe najluđe avanture. Snimka opuštene šetnje plažom ili zaron u Modru špilju, vrtoglavi bungee skok ili paraglajding… današnji mladi žele doživjeti baš sve, snimiti svaku uzbudljivu sekundu i podijeliti ju s prijateljima, a GoPro kamera upravo im to omogućava. Stvorena za uvjete koje većina ostalih gadgeta ne može podnijeti, GoPro je uz mobitel milenijcima postala obvezna oprema za putovanja, ljetovanje, boardanje i druge njima bitne događaje. U tarifu za mlade HT-a stoga je uključena i GoPro kamera te ostali gadgeti poput VR naočala, drone i fitness narukvice. Uvjeri se sam i posjeti dozivivise.hr.
bi Vas mogao zanimati
Uvjetima korištenja i Pravilima o privatnosti