Najduže ovacije u Cannesu trajale su 22 minute, film je kasnije osvojio 3 Oscara
GLAZBENA drama na španjolskom jeziku Emilia Pérez, u kojoj glume Zoe Saldaña, Selena Gomez i Karla Sofía Gascón, dobila je devetominutne ovacije, dosad najveće na ovogodišnjem Filmskom festivalu u Cannesu. Ovacije u Cannesu postale su festivalska tradicija koja istovremeno oduševljava i ljuti filmofile diljem svijeta, no znači li kontinuirani pljesak uopće da je film izvrstan?
U Cannesu snimateljska ekipa snima glumce i ekipu filma koja je prisutna na svakoj svjetskoj premijeri nakon što projekcija završi, a njihova se lica projiciraju na golemi ekran u stvarnom vremenu. Što dulje ovaj prijenos kamere traje, to su i ovacije dulje. Ako glumci mašu publici, klicanje se često pojača. Veća glumačka postava obično izaziva duže ovacije, dok se kamera pomiče prema svakoj osobi.
Ipak, film ne probija granicu od 10 minuta ovacija bez istinskog uvažavanja publike. U povijesti Cannesa filmovi redatelja Guillerma del Tora, Michaela Moorea, Nicolasa Windinga Refna, Quentina Tarantina i drugih digli su publiku na noge u trajanju kratkog filma.
Pan’s Labyrinth (22 minute)
S 22 minute, Guillermo del Toro izvukao je možda najduži pljesak u povijesti Cannesa s filmom Pan’s Labyrinth. Fantasy-horor osvojio je tri Oscara, a kritičari su ga opisali kao "bogato zamišljenu i izuzetno nasilnu fantaziju, bajku koja nije namijenjena djeci".
Fahrenheit 9/11 (20 minuta)
Nakon što je 2002. zaradio 13-minutne ovacije za Bowling for Columbine, Michael Moore vratio se u Cannes 2004. s još većim uspjehom zahvaljujući Fahrenheitu 9/11. Dokumentarac je osvojio Zlatnu palmu, postavši tek drugi dokumentarni film koji je osvojio glavnu nagradu Cannesa, te je zaradio 20-minutni pljesak nakon premijere.
Mud (18 minuta)
Mud Jeffa Nicholsa nije osvojio nijednu nagradu na Filmskom festivalu u Cannesu 2012., ali je zaradio ogroman 18-minutni pljesak. Tye Sheridan i Jacob Lofland igraju dva tinejdžera iz Arkansasa koji otkrivaju bjegunca (Matthew McConaughey) koji živi na otoku uz rijeku Mississippi.
The Neon Demon (17 minuta)
Možda je zaslužio zvižduke, ali modni horor Nicolasa Windinga Refna The Neon Demon također je osvojio 17-minutne ovacije 2016. Elle Fanning glumi ambicioznu manekenku u Los Angelesu čija je mladenačka ljepota narušena kada padne u mračnu zečju rupu industrije.
The Paperboy (15 minuta)
Film koji je izazvao možda i najviše podjela na Filmskom festivalu u Cannesu 2012. godine bio je The Paperboy Leeja Danielsa, koji je zaradio oduševljenje i 15-minutne ovacije, ali i brojne zvižduke. Zvjezdana glumačka postava filma, uključujući Matthewa McConaugheyja, Zaca Efrona i Nicole Kidman, zasigurno je zaslužna za ovacije, s obzirom na to da mu kritičari nisu bili pretjerano naklonjeni.
Capernaum (15 minuta)
Nadine Labaki osvojila je nagradu žirija 2018. s filmom Capernaum, koji govori o zatvorenom 12-godišnjaku iz Bejruta koji tuži svoje roditelje zbog zanemarivanja, a dirljiva priča izazvala je 15-minutne ovacije publike.
Belle (14 minuta)
Japanski redatelj Mamoru Hosoda iznenadio je Filmski festival u Cannesu 2021., kada je njegov film Belle, inspiriran filmom Beauty and the Beast, zaradio oduševljene 14-minutne ovacije, što su bile daleko najduže ovacije na festivalu te godine.
Bowling for Columbine (13 minuta)
Dokumentarac Michaela Moorea o masakru u školi Columbine zaradio je 13-minutni pljesak 2002. godine, a žiri te godine dodijelio mu je posebnu nagradu za 55. obljetnicu festivala. Film je također osvojio Oscara za dugometražni dokumentarni film i César za strani film.
The Artist (12 minuta)
Michel Hazanavicius dominirao je Filmskim festivalom u Cannesu 2011. s 12-minutnim ovacijama za The Artist, svoje ljubavno pismo nijemom filmu, čime je započeo niz nagrada koji je kulminirao s pet nominacija za Oscara i pobjedama za najbolji film i najboljeg glumca za Jeana Dujardina, koji je također nagrađen nagradom za najboljeg glumca u Cannesu.
Elvis (12 minuta)
Publika na Filmskom festivalu u Cannesu 2022. strepila je kakav će biti Austin Butler kao Elvis Presley u biografskom filmu Baza Luhrmanna Elvis, koji je dobio buran 12-minutni pljesak nakon svjetske premijere, najduži na festivalu te godine.
Dok je navijanje trajalo i trajalo, Butler je suznih očiju grlio jednako emotivnu Priscillu Presley, koja je odletjela na jug Francuske kako bi dala svoj blagoslov filmu o svom pokojnom suprugu.
Inglourious Basterds (11 minuta)
Burni i revizionistički ep o Drugom svjetskom ratu Quentina Tarantina Inglourious Basterds oduševio je Filmski festival u Cannesu 2009. uz 11-minutne ovacije i Christopha Waltza koji je osvojio Oscara za najboljeg sporednog glumca zahvaljujući ulozi zlog nacističkog časnika Hansa Lande.
Carol (10 minuta)
Todd Haynes se ove godine vratio u konkurenciju Cannesa s filmom May December, a tek ćemo vidjeti može li zasjeniti nevjerojatan odaziv koji je izazvala drama Carol 2015. godine. Drama s Cate Blanchett i Rooney Marom u glavnim ulogama dobila je 10-minutne ovacije, a Mara je osvojila nagradu u Cannesu za najbolju glumicu.
BlacKkKlansman (10 minuta)
BlacKkKlansman Spikea Leeja zaradio je ogroman 10-minutni pljesak 2018. i osvojio Grand Prix, drugu najprestižniju nagradu na festivalu nakon Zlatne palme. Lee će kasnije osvojiti Oscara za adaptirani scenarij, a film je bio nominiran za šest zlatnih kipića, uključujući nominacije za najbolji film i najbolju režiju.
Captain Fantastic (10 minuta)
Viggo Mortensen je na kraju zaradio nominaciju za Oscara za najboljeg glumca zahvaljujući svojoj ulozi u filmu Captain Fantastic redatelja Matta Rossa, koji je premijerno prikazan uz 10-minutne ovacije 2016. godine. Drama je prvotno debitirala na Sundance Film Festivalu, a zvijezda Gospodara prstenova glumi oca koji se mora suočiti s budućnošću svoje obitelji nakon što je prisiljen preseliti ih iz izolacije u šumi u društvo.