Najugledniji britanski glazbenici zahtijevaju 50 posto prihoda od streaminga
VIŠE od 150 najuglednijih britanskih glazbenika potpisalo je pismo koje je britanski sindikat glazbenika (Musicians Union) uputio premijeru Borisu Johnsonu, zahtijevajući hitno uređenje odnosa u raspodjeli prihoda od streaming servisa.
Pismo dolazi u okviru tzv. The Brokenrecords Campaign u sklopu parlamentarnog utvrđivanja odnosa koji vladaju u glazbenoj industriji, pojašnjava Hrvatska glazbena unija (HGU) na svojoj Facebook stranici. Do sada se mali broj glazbenika javno usudio istupati jer su bili pod prijetnjama diskografskih kompanija da će im onemogućiti daljnji razvoj karijera.
Pismo britanskom premijeru su, među ostalima, potpisali Paul McCartney, svi članovi grupe Led Zeppelin, Annie Lennox, Peter Gabriel, Robert Fripp, Robert Smit, Mark Knopfler, Chris Rea, grupa Massive Attack i Chemical Brothers, Noel Gallagher, Chris Martin, Lily Alen, Celeste, Roger Daltrey, Paloma Faith.
Dopis ima dodatnu težinu jer ga, naglašava HGU, potpisuju zajedno glazbenici kojima se karijere više ne mogu poništiti, ali i mladi i uspješni pred kojima tek stoje desetljeća života od glazbe. Kao i u Hrvatskoj, i u Velikoj Britaniji se time uređuju odnosi od kojih bi kreativna glazbena zajednica dobila pravične uvjete za život.
Potpisani glazbenici u pismu britanskom premijeru poručuju da su predugo streaming-platforme, diskografske kuće i drugi internet divovi eksploatirali izvođače i kreatore bez pravične naknade.
"Streaming ubrzano zamjenjuje radio kao glavno sredstvo glazbene komunikacije. Međutim, zakonska rješenja nisu održavala korak s tehnološkim promjenama i, kao rezultat, izvođači i autori ne uživaju adekvatnu zaštitu kao kod radijskog emitiranja", upozorili su.
Napominju da današnji glazbenici primaju vrlo male prihode od svojih izvedbi - najveći broj umjetnika dobiva tek malene dijelove jednog centa američkog dolara po pojedinom streamu, a studijski glazbenici ne dobivaju baš ništa.
Da se to ispravi, potrebno je, poručuju britanski glazbenici, promijeniti samo dvije riječi u aktu iz 1988. Copyright, Designs and Patents Act (britanski pandan Zakona o autorskom i srodnim pravima). Time bi modernizirali zakon tako da današnji izvođači primaju jednaki udio od prometa, baš kao što ga dobivaju i od emitiranja na radiostanicama.
Hitna vladina intervencija ka regulaciji tržišnog natjecanja je prvi korak ka uređivanju tih odnosa, poručuju, navodeći da glazbenici ostvaruju 50 posto prihoda od radijskih postaja, ali samo 15 posto od streaminga.
Iz Hrvatske glazbene unije ističu da ovim pismom i zahtjevi hrvatskih izvođačkih organizacija, u okviru definiranja odredbi novoga Zakona o autorskim i srodnim pravima, dobivaju na težini jer su dio globalnih nastojanja za utvrđivanjem pravičnih odnosa u digitalnom okruženju.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati