Novo otkriće o pjesmi s Dore dokaz je da HRT sjebe gdje god stigne
HRT KRADE od građana na svim frontama.
Znam da nije vrijeme za HRT da se bavi glupostima poput kulture. HRT je u ovom trenutku zauzet slanjem svoje radne snage na ulicu (njih bar 800) ne bi li postali održivi ovi njihovi HDZ sektaši na najvišim pozicijama (i s najvećim plaćama). Izgleda da se ide na novi zakon za koji se moraju spremiti što drastičnijim smanjenjem broja zaposlenika.
Ja bih zaključio da imaju dugoročni plan bacanja svega izvan striktnog informativnog programa u VTU domenu - tako su kodirano nazvali stavku Vanjskih Tehničkih Usluga kad smo ih davno pitali koliko je koštala ona Dora koja je HDZ pjevačici Miji Dimšić poslužila kao privatna promo turneja po Europi.
Kasnije je dobila i naknadu za album na engleskom jeziku upravo zahvaljujući toj promo turneji, i to od HDZ ZAMP-a. Tipfeler, prsti mi valjda obamrli od ljubomore na naše glazbenike, piše se HDS ZAMP. To vam je ona mini udrugica koju je nekoć osnovao predsjednik. jebene. države. i kroz čije ruke prođu skoro svi novci koji se uprihode u hrvatskoj glazbenoj industriji.
Znate, onih skoro 24 milijuna eura zbog čije raspodjele glazbenici moraju raditi formatirane idiotarije ako se misle baviti ovim poslom. Isti onaj ZAMP koji, gle obrasca, izvršavanje svih tih uslugica također voli prepustiti tvrtci Emporion Plus o kojoj je Index poprilično puno pisao onih nekoliko godina Josipovićevog državničkog manekenstva.
Bilo kako bilo, kako piše Telegram, HRT-ovi čelnici su agresivno stisnuli projekt vanjskih tehničkih usluga jer je to daleko najisplativiji način za izvlačenje novca iz tog rugla koji se naziva javnim servisom.
I obruč se steže: Ministarstvo gospodarstva i Županijsko državno odvjetništvo u Zagrebu utvrdili su da HRT milijune eura bez postupka javne nabave troši na vanjske tehničke usluge firmi Croatel i, pazite sad, bivšoj firmi direktora Roberta Šveba iz koje se isključio kad je preuzeo čelnu poziciju na HRT-u i sjeo zdesna Andreju Plenkoviću. Kužite, zdesna? OK, idemo dalje.
Za ovo bi trebali (ali vjerojatno neće) platiti 132 tisuće eura kazne. Ali… HRT će platiti tu kaznu… To su… Novci poreznih obveznika…
Kakav dobar biznis!
Kakve to veze ima s Dorom, Josipe?
Znam, znam, ne da vam se čitati brojeve. Srećom, već sam podrobno pisao o tome kolika je sramota to što HRT radi od jedinog događaja dovoljno velikog da cijelu naciju na dan-dva zainteresira za domaću glazbu.
>>HRT se (opet) kiti tuđim perjem
Ove godine imaju nesreću da su izbacili Natalie Balmix baš kad je došla s pjesmom koja bi instant bila hit Eurosonga - moderni repetitivni benger utemeljen na tradicionalnom zvuku, a tekst i izvedba odišu ludilom i paranojom modernog nesigurnog vremena u kojem je jedini izbor malog čovjeka utapanje negativnosti u manijakalnom slavlju i slatkom okusu zaborava.
Sad imaju još veću nesreću: jedan potpuno nepoznat bend izbacio je singl neki dan, a zatim je procurila informacija da to nije prošlo u selekciju Dore 2025.
Molim?!
Za Natalie Balmix HRT je bar mogao biti siguran da će se javnost oglušiti jer šira javnost dijeli glazbu na dobru i srpsku, ali što ćemo s ovim? Ovo je estetski punokrvna rokenrol skladba!
Upućenijim mozgovima bit će jasno da se radi o pjesmi koju su radili ljudi koji imaju rafinirano poznavanje pop glazbe, ali tvrdoću i emocionalne temelje daju joj abrazivna synth tema, naprasna i teatralna interpretacija te konstantno držanje napetosti.
Zanimljiva lekcija koju autori mogu pokupiti iz ove pjesme je primjena suzdržanosti: dinamičke amplitude do izražaja dođu puno više kad je aranžman promišljen u ovoj mjeri. Oskudno doziranje zborskih dionica služi samo tome da nam uvede mozgove u novi dio i istakne ključna melodijaka razrješenja.
Instrumenti su uvijek na stražnjem sjedalu dok vozi tema. Nikad se ništa ne usudi smetati melodijskim poantama koje radi vokal. Instrumental je dramatičan i evokativan, ali nikad ne poseže za patetičnim prvoloptaškim rješenjima.
Tekst pokazuje još prostora za napredak (temeljna kritika njihove prve objavljene pjesme s moje strane je bila tekstualna lakomislenost koja je oduzela od zanimljive cjeline), ali se vidi posvećenost fonetici, ritmičkim naglascima i čistoći izražaja. Drugim riječima, ovo u najmanju ruku ide u dobrom smjeru.
Da se mene pita, aranžman u refrenu prije zadnjeg intermezza (mislim na ovu osmicu na 2:25) bih digao na razinu zadnjeg refrena, a taj zadnji refren otpustio kočnice u još veću eksploziju.
Hrvatska pop škola nalaže jednu dobru transpoziciju, ali ima i manje vulgarnih rješenja za to: uvođenje solo gitare koja se priprema u pozadini intermezza pa eksplodira u refren, ritmičke promjene, zbor je uvijek dobar izbor… I tako dalje.
U svakom slučaju…
Kao i Žigica, ovo je također puno bolje od cijele Dora selekcije
Pjesme čiju selekciju mogu razumjeti su u manjini: Marko Bošnjak, Ogenj, Magazin (na račun imena, jasno), OK, neću se upuštati u rasprave zašto je ovo očigledno bolje u svakom smislu od te selekcije. Ono u što se možemo upuštati u svako doba dana i noći, ali nećemo jer je doslovno svima jasno, je ovo:
kako je moguće da je HRT ovo propustio pored svih ostalih natjecatelja, uključujući one Disney užase, uključujući pjesme za prvi ples, uključujući ono boomersko smeće o društvenim mrežama koje su servirali Swingersi, potpuno promašenog rokenrol pokušaja koji ima Supersonic trio (ako ćemo plebejski razmišljati u žanrovima), uključujući tri (TRI!!!!) pjesme koje je donijela ista ekipa iz druge države!
Ljudi, ne možete suosjećati s teškim putem Baby Lasagne do svjetske slave dok istovremeno pred vlastitim očima imate ovakve talente koji nikad neće dobiti priliku ako se pita HRT.
Ovo NIJE propust, ovo je modus operandi. Počnite se aktivno žaliti i javno pričati o tome. HRT neće tek tako postati javni servis, ali nešto mora biti prvi korak.
Temelji su puno labaviji nego što mislite.
*Stavovi izneseni u kolumnama i komentarima su osobni stavovi autora i ne odražavaju nužno stav redakcije Index.hr portala.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati