Pet stvari po kojima ćemo pamtiti neponovljivog Pacu Rabannea
ŠPANJOLSKI dizajner Paco Rabanne preminuo je u dobi od 88 godina, a svijet će ga pamtiti po neponovljivim kreacijama i kultnim parfemima koji su ostavili duboki trag u svijetu mode i ljepote. Pobjegao je s majkom u Francusku kad je izbio građanski rat, a sredinom 1950-ih, dok je studirao arhitekturu u Parizu, zarađivao je izrađujući nakit za Dior, Balenciagu i Givenchy te skice cipela za Charlesa Jourdana.
Vizionar novog doba
Enfant terrible francuske modne scene bio je poznat po vizionarskim kreacijama koje su 60-ih bile daleko ispred tog vremena. Čovjek koji je izmislio modni futurizam i space age estetiku zauvijek je promijenio modni svijet uvevši neke sasvim nove i neuobičajene materijale u svoje kreacije, postavivši time temelje modne avangarde.
Ovo je pet najupečatljivijih stvari kojima je legendarni španjolski dizajner pomaknuo granice mode.
Eksplozivan modni debi
U dobi od 30 godina Rabanne je predstavio svoje prve kreacije, a dvije godine kasnije, 1966., predstavio je prvu kolekciju, provokativnog imena "12 nenosivih haljina od modernih materijala". Njegova prva modna revija je srušila sve dotadašnje modne konvencije tako što je dizajner koristio glazbu i na pistu doveo crnkinje kao manekenke.
Kreacije su bile izrađene od papira, plastike i metala spojenih žicom i ljepilom, a haljine su otkrivale više nego što su skrivale. U jednom se intervjuu osvrnuo na duh tadašnjeg doba koji mu je poslužio kao inspiracija za kreacije: "U Francuskoj u 60-ima postojao je pokret za slobodu žena, baš kao i u Americi… Bilo je to vrijeme kad su žene postale ratnice kako bi iskazale želju za emancipacijom. Oklop je bio gotovo neophodan."
Parfemi
1979. dizajner je lansirao Métal, miris "za mlade žene koje vole metalne dodatke", a 1968. španjolska PUIG grupacija kupila je licencu za parfeme Paco Rabanne i počela lansirati nezaboravne mirise, počevši s Calandreom, odvažnim mirisom koji je izazivao tradiciju parfemskog svijeta.
Od tada proizvodnja nije stala, a novi proizvodi lansirani su iz godine u godinu, uključujući kultni 1 Million, koji je ušao u povijest kao svjetski najpoznatiji i najprodavaniji muški miris.
Najljepše žene svijeta u njegovim kreacijama
Brigitte Bardot nosila je njegovu kreaciju u spotu za pjesmu Contact, a Mina i Audrey Hepburn pojavljivale su se u njegovim haljinama. No ako postoji jedna zvijezda koja je doista ušla u povijest kao ikonsko lice brenda, to je zasigurno Jane Fonda sa svojim futurističkim kostimima u filmu Barbarella iz 1968.
U savršenom skladu s odvažnim tonom filma, Paco Rabanne je za Fondu kreirao uska metalik poprsja, pripijene kombinezone, steznike s golišavim aplikacijama od pleksiglasa, srebrne jakne u astronautskom stilu. Look je bio inspiriran slijetanjem čovjeka na Mjesec, a njime je Rabanne pokrenuo potpuno novi trend u modi, Space Age.
Kultna torba
Poznata je stvar da Coco Chanel nije bila obožavateljica Rabannea, toliko da ga je pogrdnim tonom nazivala "metalurgom". Njegova Le 1969, kultna torba, rođena je kao šaljivi odgovor na ovaj zajedljivi nadimak, no tu nije stao.
Naime, u to je vrijeme Chanel radila na torbi s lančanom ručkom, a kao odgovor Rabanne je odlučio također upotrijebiti i lančanu ručku. Jedini problem? Umjesto pozlaćenih karika, odlučio se za lanac kojim se potezao vodokotlić.
U konačnici, dizajner se nije bavio stvaranjem odjeće koju će nositi. "Kreacija mora šokirati", ponavljao je. Njegova genijalna kreacija vrlo je brzo postigla uspjeh. Brigitte Bardot i Françoise Hardy nosile su kultnu torbu, a čak i danas, više od pedeset godina kasnije, i dalje je jedan od najtraženijih modnih dodataka.
Y2K na Rabanneov način
Rabanne se vrlo dobro snašao u Y2K eri koja je za njegov brend značila zanimljivu mješavinu svjetlucavih minica, bikinija izrađenih od lanaca, PVC haljina i lančanih oklopa s umetcima u obliku srca.
Jedna od njegovih najupečatljivijih kreacija iz ovog doba je svjetlucava srebrna haljina koju je tako ležerno nosila Karolina Kurkova na vrhuncu svoje slave.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati