Pjesma koju je miksao čovjek koji radi za Beyonce nije prošla na Doru. Je li trebala?
OTKAKO je prošle godine Baby Lasagna završio među rezervama na Dori, vode se rasprave o pjesmama koje su ušle ili nisu ušle u uži izbor tog natjecanja. Tako je i ove godine, kada se mnogi pitaju kakve pjesme nisu, prema mišljenju žirija na HRT-u, zaslužile ući u natjecanje.
Ovo je jedna od tih pjesama. Disco Lizard je alternativni pop projekt koji je 2019. osnovao Alen Vlajnić.
Tomislav Kalousek, bivši novinar Informativnog programa HTV-a, na Facebooku je objavio pjesmu koja nije prošla na Doru, čak ni kao rezerva, te je ispričao pozadinu nastanka pjesme.
"Zainteresiran sam za Doru zbog pjesme koju tamo nećete čuti"
Tomislavovu objavu prenosimo u cijelosti.
"Nerado pišem kritički o zbivanjima u glazbenom svijetu. Izbjegavam to vrlo svjesno i namjerno, jer znam kako bi se to moglo tumačiti. Uvijek se, osim same poruke, analizira i onaj koji poruku šalje.
Naravno, Vama je jasno: i sam sam muzičar, pa bi sve kritički o čemu progovorim, teoretski moglo biti uzrokovano mojom potencijalnom ljubomorom. Ne ljutim se na takvu logiku, jer bi je vjerojatno i sam bez puno razmišljanja, primijenio na nekog drugoga. Uostalom, ta logika je vrlo logična.
Pogotovo mi nikada nije padalo na pamet komentirati pjesme koje se natječu na Dori. Taj mi je svijet oduvijek bio vrlo dalek i stran. Da ne kažem da nisam uopće pobornik tretiranja glazbe kao natjecanja.
Međutim, poštujem to kao zabavu svoje vrste. Ima tko to voli, pa neka mu, nek uživa.
Ove godine sam, međutim, bio zainteresiraniji nego inače za pjesme na Dori. Razlog za to bila je jedna pjesma koju tamo ipak nećete čuti.
Naime, pjesma mojeg kolege i prijatelja Alena koju je na Doru prijavio, nije ušla niti u uži izbor, niti u rezerve. S obzirom na to da sam je čuo ranije, bilo mi je nevjerojatno da se neće naći u javnoj ponudi da se ljudi odrede o njoj. Dovoljno je dobra da se barem o njoj javno glasa. Čuo sam kroz godine na tom natjecanju najmanje stotinu lošijih pjesama od nje.
No, nisam tu faktor uopće ja.
"Pjesmu je masterirao čovjek s pet nominacija za Grammyja"
Pjesma da bi došla do ušiju žirija, nakon što je snimljena u Hrvatskoj, mora proći tehnološko-umjetničku fazu miksanja i masteriranja. Posao je to koji se naravno radi i kod nas. Ima ljudi u Hrvatskoj koji su dosta solidni u tim stvarima.
Međutim, nitko iz vrha svjetske glazbene produkcije ne šalje pjesme na miks i mastering u Hrvatsku, jer ipak nema toliko dobrih kod nas. Imaju oni ipak svoje bolje.
Jedan od takvih, Wez Clarke, ovu pjesmu je miksao u pauzama između miksanja Beyonce i Eda Sheerana. Čovjek je to kojem ponuda da radi slične stvari ne nedostaje i koji ima tu privilegiju da bira raditi samo stvari koje mu se sviđaju.
Da se poslužimo brojkama, njegovi miksevi su u jednom trenutku prošle godine bili treći po ukupnom broju streamanja u cijelom svijetu. Streamanje znate što je. Način na koji mladi danas isključivo slušaju muziku. Cijeli svijet, znate koliko je velik.
Treba dodati i to, i nije uopće nebitno, pjesmu je masterirao Stuart Hawkes, čovjek s pet nominacija za Grammyja. Čovjek koji također masterira pjesme Edu Sheeranu. A radio je to i za Amy Winehouse. Radi to za mnoge druge, ali nema smisla da ih sada nabrajam.
"Stručnom žiriju za Doru se, eto, nije svidjelo"
Eto, njima dvojici se pjesma dovoljno svidjela da potroše svoje dragocjeno vrijeme na nju. Kažem vrijeme, jer taj novac bi svakako zaradili i drugdje. Stručnom žiriju za Doru se eto, nije svidjelo. Nije im se svidjelo niti da pjesmu uvrste u rezerve. Čak niti to.
Ok, možemo se složiti da muzika nije jasno mjerljiva stvar.
Vjerojatno u žiriju znaju nešto što mi ne znamo. A vjerojatno znaju bolje od ljudi čiji glazbeni proizvodi se ne mjere u milijunima slušanja, već u milijardama. Da, to je onaj broj s 9 nula.
Nemojte misliti da tvrdim da bi s ovom pjesmom osvojili Euroviziju. Ja to ne mogu ni znati. Samo mislim da ste trebali dobiti priliku čuti je."
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati