Preplavile su Instagram, a ako niste čuli za njih - stari ste: Tko su VSCO cure?
ZNATE li tko su VSCO cure?
Taj je pojam u posljednje vrijeme preplavio društvene mreže, a ime je dobio po popularnoj aplikaciji za uređivanje fotografija VSCO. Urban Dictionary je VSCO cure već prozvao "Tumblr curama 2019. godine".
Kako to obično biva s trendovima na društvenim mrežama, VSCO curu ponajviše određuje izgled i način na koji se oblači. Američki mediji već se neko vrijeme bave definicijom VSCO cure pa su pronašli i zaista specifične odrednice - nosi bocu za vodu Hydro Flask (eventualno prekrivenu naljepnicama od Redbubblea), nosi "scrunchie" gumicu za kosu oko zgloba, crop top ili oversized majicu, narukvicu prijateljstva, ogrlicu od školjki, Birkenstocks ili Crocs obuću, ima Fjällräven ruksak i vozi se na Penny skateboardu. Ona praktički živi na plaži.
Da, dobro ste pročitali. BuzzFeed, Business Insider i ostali popularni američki mediji tako su definirali pojam VSCO cure, nove vladarice društvenih mreža koja je ujedno i potpuna suprotnost curama koje su dosad vladale virtualnim svijetom.
Kombinacija stila 90-ih ili ranih 2000-ih i surferskog imidža opisuje novi trend među korisnicama društvenih mreža. One ne nose tešku šminku na licu, dapače, najčešće se fotografiju s vrlo blagim ili nikakvim make-upom, a opušten stil vole i kad se radi o frizuri - to su uglavnom beach valovi, piše BuzzFeed. Često se napominje i da su VSCO cure veoma ekološki osviještene.
Taj je trend postao iznimno popularan među mlađom generacijom pa ako ste se rodili u devedesetima ili ranije, mnoge od ovih stvari i opisa će vam ostaviti mnoštvo upitnika nad glavom. "VSCO cura je poput nešto opuštenije Marisse Cooper, samo što su VSCO cure premlade da bi znale za seriju 'O.C.'", piše BuzzFeed.
Svi izgledaju isto i imaju iste stvari
"Riječ kojom bih opisala taj novi trend je 'basic' jer svi imaju iste stvari i izgledaju isto", objašnjava Caiti DeCort, 15-godišnja YouTuberica iz Atlante. Ona je nedavno objavila video o tome kako postati VSCO cura koji je u samo tjedan dana prešišao milijun pregleda.
"To se samo odjednom pojavilo i sad svi to rade", objašnjava nastanak ovog novog trenda te dodaje da misli da je trend, osim same aplikacije VSCO, posebno popularizirala i nova ultrapopularna aplikacija među mladima TikTok.
VSCO cure objavljuju na svim društvenim mrežama, nisu fokusirane samo na Instagram kao njihove starije prethodnice.
"VSCO cure uvijek izgledaju kao da sve rade bez puno truda, pa tako i što se tiče šminke i frizure", kaže još jedna mlada YouTuberica Mai Pham. "One se stalno voze u svojim džipovima po plaži, gledaju zalaske sunca i fotkaju se polaroidima i jednokratnim fotoaparatima", objašnjava.
Mai je također napravila video transformacije u VSCO curu s prijateljicom i susrela se s komentarima koji mnogo govore o ovom trendu. "Moja prijateljica je plavokosa i bjelkinja pa su ljudi komentirali da ja ni nakon transformacije ne izgledam kao VSCO cura, dok ona izgleda", kaže Mai.
VSCO cure su uglavnom predstavljene kao plavokose cure bijele puti s dovoljno novca da kupuju točno određene predmete točno određenih brendova.
"Definitivno se slažem s tim da ovaj trend diskriminira ljude koji nisu određene nacionalnosti i koji ne izgledaju na određeni način", kaže Mai, a s njom se slaže i Caiti DeCort.
"Obično kada govorite o VSCO djevojci, uglavnom se misli na mršave bjelkinje koje posjeduju sve te brendirane stvari. Znači, obično je to povezano s bogatstvom", kaže DeCort i dodaje kako smatra da to ne bi trebalo biti tako.
No čini se da na društvenim mrežama to nekako uvijek završi tako, koliko god se neki novi trend na početku činio "drugačijim"...