Prva predstavnica Jugoslavije na Eurosong je stigla slučajno i tamo ostala bez cipela
PJEVAČICA Ljiljana Petrović bila je prva predstavnica Jugoslavije na Eurosongu, koji je održan 1961. godine u Francuskoj. Bio je to šesti Eurosong, a na natjecanju su debitirale tri države - Jugoslavija, Finska i Španjolska.
Natjecanje je drugi put održano u francuskom Cannesu, gdje je također bilo i izdanje iz 1959. godine. U organizaciji Europske radiodifuzne unije (EBU) i domaćina Radiodiffusion-Television Francaise (RTF), natjecanje je održano u Palači festivala i kongresa u subotu, 18. ožujka 1961. godine, postavši prvo natjecanje koje se održalo u subotu navečer, nakon čega je tradicija nastavljena (s izuzetkom 1962).
Sudjelovalo je 16 država, a prvi put je izvedena pjesma na jednom jeziku iz slavenske grupe, srpsko-hrvatskom. Pjesmu je komponirao Jože Privšek, a tekst je napisao Miroslav Antić. Jugoslavija je na natjecanju osvojila osmo mjesto, a slovila je za favorita i među novinarima i producentima. Pobijedio je Luxembourg s pjesmom Nous les amoureux koju je izvodio Jean-Claude Pascal.
Karijera joj je započela Eurosongom
Karijera Ljiljane Petrović započela je upravo nastupom na ovom prestižnom natjecanju. U Cannes je predstavnica Jugoslavije došla kao debitantica na estradi. Nakon odličnog plasmana postala je prava zvijezda u Jugoslaviji, a često se govorilo da je na jugoslavensku scenu ušla na europska vrata.
"U izboru za jugoslavensku pjesmu sudjelovala su tri TV centra: Zagreb, Beograd i Ljubljana. Naš se predstavnik birao u Ljubljani i ja sam sasvim slučajno ušla u ovo natjecanje. Tih dana sam boravila u Ljubljani jer sam snimala svoju prvu ploču za Jugoton", rekla je Ljiljana u intervjuu za specijalno izdanje Eurosong 90.
"Sasvim slučajno tu snimku čuo je Jože Privšek i pomislio kako bi njegova pjesma Neke davne zvijezde savršeno odgovarala mom glasu. Mnogi su ga odgovarali od toga, tvrdeći da sam ja bez ikakvog estradnog iskustva, ali on je bio dovoljno mlad i lud da ne popusti. I tako sam ja otpjevala njegovu pjesmu i pobijedila", nastavila je.
"Uoči natjecanja i u samom finalu privukli smo veliku pažnju. Oko nas su se vrtjeli novinari i producenti. U nekim njihovim internim listama bili smo uvijek na nekom od prva tri mjesta, a među diskografskim predstavnicima na četvrtom. Dio medijske pažnje bio je uvjetovan i time što smo bili prva socijalistička zemlja na Eurosongu", dodala je Ljiljana.
Nakon nastupa ostala je bez cipela i torbe
Jedini savjet koji je u tom trenutku dobila bio je od Mike Antića koji joj je savjetovao da bude odmjerena i skromna, kao što priliči jednoj socijalističkoj zemlji. Jugoslavensku predstavnicu su nakon nastupa okružili predstavnici medija i obožavatelji tražeći fotografije i autogram, a ona je u tom kaosu izgubila obje cipele i torbicu.
"Nakon nastupa okružili su me gledatelji i tražili fotografije. Bile su u torbici, ali ih u gužvi nisam mogla izvaditi. Onda mi je netko oteo torbicu, a izgubila sam i obje cipele. Nakon sat-dva vraćene su mi: prvo jedna cipela, pa druga, a zatim i torbica. U njoj nije nedostajalo ništa osim mojih fotografija", otkrila je kasnije.
Uspješna karijera Ljiljane Petrović trajala je do 1980. godine, kad se povukla s glazbene scene. Njen najveći hit u karijeri je bila pjesma Neka to ne bude u proljeće koju je izvela na festivalu u Opatiji. Kasnije je pisala haiku poeziju i komponirala pjesme inspirirane njome, a 1991. objavila je i svoju knjigu. Umrla je 4. veljače 2020. u Novom Sadu.