Počeo je najpopularniji glazbeni festival svijeta. Tiktokerice preplavile Coachellu
POČEO je najpoznatiji glazbeni festival svijeta. Coachella će se ove godine odvijati od 12. do 14. travnja te od 19. do 21. travnja. Nastupaju neke od najvećih glazbenih zvijezda današnjice poput Lane Del Rey, Shakire, Sabrina Carpenter, Blur, Ice Spice, Doja Cat, No Doubt...
Iako mnogi godinama naglašavaju da bi bit Coachelle trebala biti glazba, to već dugo nije tako. Coachella je postala nezaobilazno mjesto za influencere i tiktokere koji su tamo da budu viđeni. Na Coachelli nastaju i diktiraju se novi modni trendovi, a festival koji je nastao 1999. godine i danas je najvažnija modna pista svijeta.
Dokazuju to objave najvećih modnih influencer(ic)a i tiktoker(ic)a svijeta...
Kako je sve počelo?
Coachella se uvijek odvija u travnju, u Empire Polo Clubu u Indiju u Kaliforniji. Festival je nastao zahvaljujući grupi Pearl Jam i njihovom sukobu s agencijom Ticketmaster.
Pearl Jamovci su odbijali svirati u prostorima koji su bili vezani s Ticketmasterom, pa su pronašli Empire Polo Club, smješten usred pustinje, i odlučili tamo nastupati te tako dokazati da su ljudi spremni putovati bilo gdje da bi uživali u dobroj glazbi.
Dogodilo se to 1993., a već 1999. godine na istom mjestu nastala je Coachella. Prvi izvođači bili su Beck, The Chemical Brothers, Tool, Morrissey i Rage Against the Machine, a ulaznice su se prodavale za 50 dolara. Već te prve godine Coachella je stekla titulu "anti-Woodstocka" jer su izvođače birali prema umjetničkom izričaju, a ne po popularnosti na radijskim ljestvicama.
Već 2012. godine festival je postao toliko popularan da se te godine održao tijekom dva vikenda s istim lineupom. Mnogi su smatrali da je to veoma rizičan potez te da bi mogao uništiti organizatore, no ulaznice za oba vikenda prodane su u roku od tri sata. Što se glazbe tiče, Coachella nudi nešto za svakoga - od elektronike do indie rocka. Nastupali su tu i Guns'n'Roses, i Lady Gaga i Jay Z...
Nisu htjeli reklame, a danas su najveća modna reklama svijeta
U prvim godinama festivala organizatori su odbijali svako sponzorstvo i nisu željeli isticati reklame na pozornicama, tvrdeći da se to protivi njihovim načelima te da bi na pozornici trebao biti samo bend. U međuvremenu, kako je Coachella rasla, organizatori su popustili te pristali na suradnju s nekim brendovima, no i dalje odbijaju velike reklame na pozornicama.
Ipak, veliki (pogotovo modni) brendovi sve se češće vezuju uz Coachellu pa tako, primjerice, američki brend Revolve uz Coachellu organizira i svoj dnevni festival, koji je u protekle dvije godine postao gotovo pa jednako popularan kao sama Coachella. Kroz godine je festival koji se protivio svakoj vrsti reklamiranja postao najveća reklama na svijetu, ponajviše za modu.
Na Coachelli je utemeljena "festivalska moda", a influencerice se svake godine trude boho festivalski stil dovesti na neke sasvim druge razine.
Mračna strana festivala
I dok na Instagramu sve to uvijek izgleda divno i krasno, novinarka Teen Voguea Vera Papisova 2018. godine razotkrila je koliko se seksualnog zlostavljanja tamo događa. Od 54 žene s kojima je na festivalu razgovarala, sve su priznale kako su doživjele seksualno uznemiravanje na festivalu, uključujući novinarku koja je tad rekla da su je seksualno maltretirali čak 22 puta u deset sati.
Seksualno uznemiravanje doživjela je, kaže, čak i čekajući u redu za hranu.
"To je zastrašujuće i ne možete se uzdati u to da će vam nasumični ljudi oko vas pomoći. A tim većim muškarcima još je teže i strašnije nešto reći jer se mogu naljutiti i postati nasilni. Ako niste ljubazni, mogli bi vas i ozlijediti", rekla joj je tad jedna 16-godišnjakinja koja se zabavljala na festivalu. Mnogi su tad upravo Coachellu uzeli kao primjer strašne svakodnevice kroz koju žene diljem svijeta svakodnevno prolaze.