Vozili smo: Kia Soul - Osvježenje na hrvatskom tržištu
GODINU dana nakon lansiranja studije u tri izdanja - Burner, Diva i Searcher, na hrvatsko tržište stigao je model razvijen na istoj osnovi. Kia Soul svojim karakteristikama unosi osvježenje na pomalo ustaljenoj sceni prikazujući korejsku marku u potpuno novom svjetlu.
Okarakteriziran kao urbani crossover, Soul se nameće atraktivnom vanjštinom i nekonvencionalnom arhitekturom. U potpunosti podređen gradskom okruženju Kijin novitet nameće se izraženom visinom (1.610 mm) i širinom (1.785 mm), uz istovremeno zadržavanje minimalne duljine, u ovom slučaju 4.105 mm.
Potonja je nadoknađena izdašnim razamakom između osovina od 2.550 mm, koja će osigurati temelj za postizanje zadovoljavajuće prostranosti.
Soul nastupa kao globalni model na čijem dizajnu su surađivali dizajneri iz Kijinih europskih, korejskih, ali i američkih centara. Podjednako atraktivan iz svakog ugla model se nameće robusnošću postignutom korištenjem hibridne arhitekture na pola puta između MPV-a i sportskog terenca.
U duhu pravog image makera Soul se ističe specifičnostima koje uključuju čak 11 boja karoserije, različite tipove karoserijskih naljepnica, vanjske ukrase za atraktivniji izgled svjetala, a u kombinaciji paketa EX Art nudi stražnji spojler, 18-inčne naplatke i zatamnjena stakla.
Otprilike isti spektar mogućnosti ponavlja se u kabini koja u prepoznatljivom mladalačkom duhu nudi svojim putnicima potpuni komfor.
Praktičan i pregledan interijer obiluje pretincima, a nije na odmet reći kako pored mjesta za pet putnika Soul nudi prtljažnik kapaciteta 222 litre, odnosno 340 litara uzmemo li u obzir duplo dno opremljeno pretincima različitih veličina. Preklapanjem stražnjeg naslona kapacitet raste na 818 litara (1.510 l do gornjeg ruba stakla), što u konačnici otvara nove mogućnosti korištenja Soula kao vozila naklonjenog avanturistima.
Ponudu motora na hrvatskom tržištu trenutno čine dvije jedinice, benzinska i dizelska.
Ljubiteljima oktana namijenjen je 1,6-litreni motor s 93 kW (126 KS) i 156 Nm, koji Soulu omogućuje sprint do 100 km/h za 11 sekundi i maksimalnih 177 km/h, dok je prosječna potrošnja 6,5 l/100 km.
1,6 CRDI VGT dizelaš common-railom i varijabilnim turbopunjačem, po želji se oprema i četiri-stupanjskom automatikom, a karakterizira ga 94 kW/128 KS i 260 Nm. Stotku hvata za 11,3 sekundi i postiže 182 km/h, a prosječno se zadovoljava sa 5,2 l/100 km (aut. Mjenjač: 11,9 s; 176 km/h; 5,9 l/100 km).
Do dolaska novih izvedbi hrvatskim kupcima bit će ponuđene tri izvedbe kroz dva prije spomenuta motora i jedan paket opreme. Osnovna razina nosi ime LX POP, a donosi potpunu opremu koja se danas očekuje od vozila ovog kalibra, pa i više.
Iz domene sigurnosti izdvajamo potpuni set zračnih jastuka (i zavjesa), ABS/EBD, ESP sustav, dok se za ugodniji boravak brinu klima uređaj, potpuna elektrifikacija i audio-sustav (CD, MP3, 6 zv, USB/iPod priključci).
Tu su još 16-inčni alu naplatci, te standardni dodaci u vidu prednjih maglenki, preklopive klupe, servo uređaja i sl.
Bogatiji EX Art (serijski za dizelsku izvedbu) donosi dodatni luksuz po cijeni od 5.000 kn, a s popisa opcija recimo još kako je doplata za metalik boju 3.000 kn, a automatski mjenjač 11.250 kn. I na kraju ostajemo dužni reći kako Soul starta cijenom od 134.990 kn za benzinsku izvedbu i 148.990 kn za bolje opremljenog dizelaša.
Plan zastupnika je tijekom ove godine na hrvatsko tržište lansirati barem 100 primjeraka Soula. S obzirom da se definitivno radi o trendseterskom modelu namijenjenom mlađoj populaciji, ali i o, prema rječima odgovornih, najkvalitetnijoj Kiji u prilog čemu ide 5-godišnje opće jamstvo bez ograničenja prijeđenih kilometara, realno se može očekivati vrlo zadovoljavajući plasman, čak i na posrnulom hrvatskom tržištu.
M.N.
Foto: Kia, G.V.