Znamo da Facebook želi da kod njih visimo cijeli dan, ali sad imaju i plan kako nas na to natjerati
Foto: Press
NIJE posebna tajna da Facebook svoje dvije milijarde korisnika želi što duže zadržati na svojem servisu. Na kraju krajeva, bilo bi suludo očekivati bilo što drugo.
Međutim, nedavna su istraživanja pokazala da prosječni korisnik dnevno na Fejsu izgubi oko 50 minuta što znači da mudre glave u Zuckerbergovoj kompaniji moraju smisliti kako vam oteti i ona 23 sata i 50 minuta.
U srijedu smo doznali da imaju rješenje, a zove se Facebook Watch.
Facebook kao Netflix?
Uglavnom, kao što već vjerojatno znate, radi se o Facebookovom pokušaju da uđu na video tržište kako bi mogli ući u ravnopravnu utrku s Netflixom, Amazonom, Huluom, YouTubeom (Googleom), Appleom, Sonyjem i hrpom drugih. Na njihovom biste servisu uskoro trebali pronaći i gomilu originalnog sadržaja za koji bi se pobrinuli BuzzFeed, Tastemade, Hearst, Mashable i mnogi drugi.
Uzmemo li u obzir njihov utjecaj i broj korisnika, ovo je ozbiljan takmac na tržištu streamanja video sadržaja i treba ih shvatiti ozbiljno. Njihova je računica jednostavna - što mi više vremena provodimo na Fejsu, to oni više zarađuju, a ništa vas neće zadržati dulje od videa.
Maleni koraci, veliki planovi
Nažalost, naše vrijeme je raštrkano na gomilu servisa, od YouTubea do Netflixa na kojem prosječni korisnik provede 93 minute. Izvršni direktor Netflixa u šali tvrdi da je san najveći neprijatelj njihove kompanije, a kad na to dodamo i desetak eura mjesečno po korisniku, nije teško pretpostaviti zašto bi se i Facebook volio dokopati dodatnih četrdesetak naših minuta.
Razlog više za ovaj potez je i činjenica da provodimo sve manje vremena na Zuckerbergovoj društvenoj mreži, a to je veliki problem, ali i prilika da Facebook dobije ono što želi. U veljači su predstavili aplikaciju za Apple TV, a to je bio tek početak.
Ovo bi im omogućilo i ulazak na tržište koje bi im donijelo milijarde dolara od TV oglasa pa čak i ako Watch isprva ne bi imao ekskluzivan sadržaj, postoji veliki potencijal u onome što nude.
Čime će privući našu pažnju?
Jedino je pitanje mogu li i čime namjeravaju privući gledatelje na Watch?
Osim što namjeravaju privući velike medijske kompanije da svoj sadržaj stave na Facebook, spremni su i platiti kako bi im druge kompanije stvarale originalan sadržaj zbog čega su angažirali Rickyja Van Veena iz CollegeHumora.
Ovo je na neki način i priznanje da je Facebook pogrešno pretpostavio kako ljudi vole provoditi vrijeme na internetu. Mislili su da će se sve svesti na mobilne uređaje, ali svi se ponekad volimo uvaliti u kauč i pogledati nešto dobro na TV-u. Istina, ponekad ćemo nešto pogledati i na mobilnim uređajima, ali što se filmova tiče, neke stvari se ipak nisu korjenito promijenile.
To znači i određeni odmak od mantre "mi smo samo platforma" jer Facebook je sada u biznisu plaćanja drugim kompanijama da za njih stvaraju ekskluzivan sadržaj. Baš kao i Netflix.
Imaju li šanse?
I dok je ovo financijski skup potez, Facebook ima sredstava da uđe u bitku s velikim igračima kao što su Netflix ili Amazon.
Hoće li uspjeti, teško je predvidjeti (ovisi o sadržaju), ali čak i ako u ovom trenutku djeluju kao sitna riba, odnos snaga se vrlo lako može promijeniti. Na kraju krajeva, mnogi su mislili da se Amazon neće maknuti od trgovine knjigama, a Netflix od iznajmljivanja DVD-ova. Ostaje nam vidjeti hoće li se isto dogoditi i Facebooku. Sve je moguće.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati