Što treba pritisnuti za zeleno na ovom zagrebačkom semaforu?
35 STUPNJEVA Celzijusa je, imate osjećaj da se asfalt topi pod vama, samo želite prijeći cestu i spasiti se pod klimom. No, tog zelenog na semaforu nema pa nema...
Želite pritisnuti tipku na semaforu da ubrzate proces, no tamo vidite ovo:
Gdje biste vi pritisnuli za zeleno? Dajte svoje mišljenje u anketi, a na kraju članka vas čeka točan odgovor u videu.
A sad malo teorije...
Semafor je, naravno, uređaj za signalizaciju i regulaciju prometa. Najčešće se postavlja na raskrižju, pješačkom prijelazu ili na bilo kojem drugom mjestu gdje će služiti za reguliranje prometa.
Prema međunarodnoj normi, temeljne boje su mu crvena, žuta i zelena. Zeleno svjetlo dopušta promet u naznačenom smjeru, ako je to sigurno i ako na drugom mjestu raskrižja ima mjesta. Žuto svjetlo upozorava da se signal sprema u crvenu. Crveno svjetlo zabranjuje kretanje bilo kakvom prometu.
Prvi uređaj koji je nalikovao današnjim semaforima postavljen je 1868. godine ispred Doma parlamenta u Londonu. Taj semafor, koji je izumio J.P. Knight, koristio je plinske svjetiljke koje su se palile ručno pomoću poluga. Nažalost, ovaj semafor nije dugo trajao jer je eksplodirao već sljedeće godine, uzrokujući smrt policajca koji je njime upravljao.
Prvi električni semafor izumio je 1912. godine Lester Wire, policajac iz Salt Lake Cityja, dok je trobojni semafor, kakav poznajemo danas, izumio William Potts iz Detroita 1920. godine. Prvi automatski regulator prometa instaliran je 1922. godine u Los Angelesu, čime je započela era modernih semafora, kakve danas poznajemo.
Što se Hrvatske tiče, prvi svjetleći semafor postavljen je u Požegi 1929. godine, no riječ je bila tek o eksperimentalnom projektu. U Hrvatskoj je prvi zaista funkcionalni semafor postavljen 1959. godine u Zagrebu na križanju Hebrangove ulice i Zrinjevca.
Tipka za pješake na semaforima koristi se kako bi pješaci mogli zatražiti zeleno svjetlo za prelazak ceste. Ovaj sustav je uveden kako bi se optimiziralo vrijeme čekanja za pješake i omogućilo im siguran prelazak u trenutku kada to zatraže. U nekim novijim sustavima umjesto tipki koriste se senzori koji detektiraju prisutnost pješaka i automatski uključuju zeleno svjetlo.
Odgovor
Niste valjda mislili da smo zaboravili?
Odgovor na pitanje s početka teksta pronađite u videu.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati