Savjetnica: Ako osoba koristi ove četiri fraze, ima nisku emocionalnu inteligenciju
EMOCIONALNA inteligencija je sposobnost prepoznavanja, razumijevanja i upravljanja vlastitim emocijama, kao i prepoznavanja i razumijevanja utjecaja na emocije drugih ljudi. Radi se o empatiji, samosvijesti i poštovanju. Ipak, neki ljudi, nažalost, nisu uspjeli razviti emocionalnu inteligenciju. Obiteljska i bračna savjetnica, Tina Fey, tvrdi da određene fraze mogu ukazati na taj nedostatak emocionalne inteligencije. Evo što je izdvojila.
1. "Smiri se."
"Emocionalno inteligentni ljudi razumiju da emocije nisu nešto što treba potisnuti ili odbaciti", kaže Fey za Hack Spirit. Emocije su normalan dio ljudskog iskustva, potrebno ih je priznati i njima se treba pozabaviti. "Kada nekome kažete da se 'smiri', to može djelovati kao omalovažavanje. Kao da želite reći da njihovi osjećaji nisu valjani ili važni", dodaje savjetnica.
2. "Ti uvijek..." ili "Ti nikad..."
Ove se fraze mogu činiti kao prirodan način izražavanja ljutnje ili frustracije. No, u stvarnosti, one su brzi put do prekida komunikacije. "'Uvijek' i 'nikad' su apsolutni pojmovi, a njihovo korištenje može dovesti do generalizacija koje možda nisu u potpunosti istinite. Te fraze mogu kod druge osobe izazvati osjećaj obrane, što može eskalirati situaciju, a ne riješiti je", upozorava Fey.
3. "To je samo šala."
"Ovaj se izraz često može koristiti kao maska za uvredljive ili bezosjećajne komentare. No, evo o čemu je riječ: ako je netko uzrujan ili uvrijeđen nečim što ste rekli, odbacivanje toga kao 'samo šale' neće učiniti da se osjeća bolje. Zapravo, može pogoršati stvari", ističe savjetnica. To poništava njihove osjećaje i pokazuje nedostatak empatije, što ukazuje na nisku emocionalnu inteligenciju.
4. "Što god."
"Što god" često koristimo kada želimo prekinuti razgovor ili odbaciti nečije mišljenje. Ipak, to je jasan znak nedostatka emocionalne inteligencije.
"Jednostavno rečeno, pokazuje nedostatak poštovanja prema stavovima ili osjećajima druge osobe. Može djelovati kao omalovažavanje i stvoriti nepotrebne prepreke u komunikaciji. Strpljenje i razumijevanje ključni su za učinkovitu komunikaciju", zaključila je Fey.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati