Honda CR-V 2.2 i-DTEC Lifestyle: Skupa sa razlogom
Tekst i foto: Miljenko Nikolić
Četvrta generacija Hondinog SUV-a snažno se oslanja na prethodnika, ali uz značajan napredak u svim poljima.
Hondin SUV ne treba posebno predstavljati hrvatskoj publici. Gotovo punoljetni angažman osigurao je ovom modelu povoljan status u globalnom smislu, a hrvatsko tržište nije izuzetak. Testirajući prethodnu generaciju u nekoliko navrata konstatirali smo kako se još i danas na cesti mogu vidjeti dobro očuvani primjerci prve generacije iz polovice 1990-tih. I danas je tako, ali uz razliku što je upravo prethodna generacija postala osjetno učestalija pojava na hrvatskim cestama. Naravno, u ostatku Europe situacija je još i bolja, a o Americi da i ne govorimo. Stoga ne čudi što se Honda, baš kao i u slučaju manjeg Civica, opredijelila za evolucijski napredak snažno se oslonivši na čvrste temelje prethodnika.
I doista, novosti na prvu nema puno, no ako postavite dvije generacije jednu do druge moći će se uočiti čak i neke konceptne razlike. Prije svega tu mislimo na visinu koja je "pala" za tri centimetra čime je dobivena osjetno dinamičnija silueta, gotovo na tragu sve popularnijih crossovera. Istovremeno prednji kraj je dobio na agresivnosti, a mjesta se našlo i za pomodne detalje, LED dnevna svjetla i krom finiš. Upravo je taj spoj masivnosti i aerodinamike glavni uzrok dvojakih mišljenja o dizajnu, no ostaje činjenica da se i za novim CRV-om okreću mnoge glave. Upadljivost nitko neće osporiti, kao ni moderan i vrlo dinamičan nastup.
Kao i u slučaju prethodnika prostranosti se nema što zamjeriti. Pomicanjem vjetrobrana za 60 mm prema naprijed dobilo se na osjećaju prostranosti. Inteligentno osmišljena unutrašnjost svidjet će se podjednako vozaču i putnicima. Kad je pak vozač u pitanju nećemo puno "faliti" ako kažemo da je osjećaj za upravljačem povoljniji nego u nekim limuzinama. Sjedi se niže no prije, a sve kontrole uključujući povišeno postavljenu ručicu mjenjača su nadohvat ruke. Preglednost je sprijeda odlična, osim prema središnjem info zaslonu koji bi i serijski mogao biti veći. Veseli sustav jednostavnog preklapanja stražnjih sjedala iza kojih se krije poveći prtljažnik osnovnog kapaciteta 589 litara.
Iako je najveća novost u tehničkom smislu dostupnost prednjeg pogona, i to u kombinaciji benzinskog motora mišljenja smo kako ovu varijantu treba zaboraviti. Ako nemate potrebe za pogonom na sve kotače, tada definitivno postoje bolja rješenja od CR-V-a i SUV-ova uopće, i to u vidu kakvog kompaktnog monovolumena. Što se testnog modela tiče radi se o vrlo privlačnoj izvedbi koju karakteriziraju automatizirani 4WD pogon i moćni 2.2 dizelaš - stari znanac u čije smo se kvalitete već mogli uvjeriti na Civicu, Accordu i starom CR-V-u. Razvija 150 KS i 350 Nm, a usuglašen je sa šest-stupanjskim ručnim mjenjačem, pogađate, preciznog hoda.
Kombinacija je to koja ulijeva puno povjerenje na otvorenoj cesti u svako godišnje doba. Izdašan trag kotača, povoljno postavljeno težište za ovaj tip vozila i solidno složen ovjes čine CR-V vrlo ugodnim i sigurnim suputnikom na duge staze. Kao podsjetnik da se ne radi o klasičnoj limuzini tu je nešto sporiji upravljač. Uzorne vozne osobine prati i iznenađujuće niska potrošnja. Ostvarenim prosjekom od 7,3 l/100 km i redovito jednoznamenkastom potrošnjom Honda je zadržala epitet štedljivca čak i u ovom pomalo razmetnom izdanju.
Što se pak terenske vožnje tiče ona neka ostane na razini hobija. Makadam, malo blata i snijeg nisu problem no sve više od toga postaje prava avantura. Tada postoji i mogućnost oštećivanja karoserije što si sa obzirom na cijenu sasvim sigurno ne želite priuštiti.
>> Baza automobila: Honda CR-V
Honda CR-V u testnom izdanju, s dizelskim motorom i (pre)bogatim Lifestyle paketom opreme stoji 295.990kn. Doplata nema jer potrebe za njima jednostavno nema. Honda CR-V je definitivno odličan SUV kojem se pored tradicionalnih Hondinih vrijednosti, odlične mehanike i još bolje kvalitete, pripisuje visoka doza praktičnosti. Definitivno jedan od poželjnijih modela u klasi kompaktnih SUV-ova. Još da je cijena malo niža...
Honda CR-V |
|
Važnija serijska oprema (razina Lifestyle): |
|
4WD pogon |
|
Zračni jastuci za vozača i suvozača |
|
Bočni zračni jastuci | |
Bočne zračne zavjese | |
Alarmni uređaj |
|
|
|
|
|
|
|
VSA elektronski sustav nadzora stabilnosti | |
LED dnevna svjetla | |
Pomoć pri kretanju na uzbrdici (HSA) | |
Pomoć pri parkiranju (sprijeda i straga) + kamera | |
Elektrokromni središnji retrovizor |
|
Senzor kiše i svjetala |
|
Tempomat i limitator brzine |
|
Automatski klima uređaj (dvozonski) |
|
Ventilacijski otvori u 2. redu sjedala |
|
Daljinsko centralno zaključavanje |
|
Prilagodljivi el. servo upravljač (MA-EPS) |
|
Kolo upravljača presvučeno kožom |
|
Sjedala koža/alcantara | |
Grijana prednja sjedala | |
Prednja sjedala podesiva po visini |
|
El. podešavanje lumbalnog dijela prednjih sjedala |
|
El. podizači svih stakala |
|
El. pokretani, grijani i preklopivi retrovizori |
|
Audio-sustav (CD, MP3, 6 x zv, USB) |
|
Bluetooth povezivanje telefona |
|
Putno računalo (ekran u boji) |
|
i-MID multifunkcijski zaslon |
|
Višestruki izvori svjetlosti u kabini |
|
Dodatno zatamnjena bočna stakla |
|
Preklopiva stražnja klupa (1/3:2/3) |
|
Prednja svjetla za maglu |
|
18" aluminijski naplaci, gume 235/60 |
|
Dodatna oprema [kn] |
|
Metalik boja |
5.000 |
Honda CR-V 2.2 i-DTEC Lifestyle |
295.990 |
Cijena testiranog vozila |
300.990 |
Cijena bazne izvedbe (2.0 Comfort 2WD) |
214.990 |
Cijene i opis modela su informativnog karaktera |
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati