TopGear: Laka konjica
Foto: Press
KAD U sedam minuta treći put izlazite na stazu, postoji trenutak kad nadanje o iskupljenju počne blijedjeti i um vam preplave misli o djetinjastoj osveti. To je vrlo samotan trenutak kad vam se i ono malo preostalog ega skvrči u fetalni položaj i više se ne želi igrati, čak i unatoč izvrsnim trkaćim izgovorima o tome kako imate manje od trećine snage i cilindar manje od automobila koji vozi iza vas, a za čijim je upravljačem frik za vožnje trkaćim stazama.
Bilo kako bilo, uspio sam skupiti posljednje mrvice razuma i odlučio da Caterham 165 više neće biti samo pokretna prepreka na stazi i postao sam malo kreativniji. Naravno, to znači da sam postao samoubilački posvećen, premda ovo "samoubilački" uzmite sa zadrškom jer ne znam koliko možete biti suicidalni u automobilu od 80 KS i s aktivnom stražnjom osovinom. No, koliko znam, ne možete biti malo trudni ili malo mrtvi i stoga kad sam u retrovizoru ugledao Stiga (odnosno vidio bih ga da mi retrovizor nije otpao) u crnom modelu BAC Mono, počeo sam voziti nevjerojatno opasno nadajući se da će odustati od želje za pretjecanjem "bisera" koji je očito na najboljem putu da postane intiman sa zaštitnom ogradom.
Nalazimo se na veličanstvenoj stazi Cadwell Park u Lincolnshireu, čiji položaj unutar prekrasne doline jamči dovoljno prostora da se moja vožnja doima posve nevještom. Niz oštru nizbrdicu naziva Mansfield (oštar lijevi zavoj) vozim u petoj brzini i jurim brzinom većom od 130 km/h. Posve krivi stupanj prijenosa i brzina ulaska, kao i krivi dio staze, posebice kad se zna da 165 ima Avonove gume dimenzija 155/65 na 14-inčnim naplatcima i bubanj-kočnice straga, što ukazuje na to da se nalazim u pogrešnom automobilu za takav pothvat. Nisam siguran zašto me malo iznenađuje što Caterham nema ABS, no Stig je posve iznenađen time, i dok je njegov Mono obavijen bijelim dimom mojih guma, prebacujem ručni mjenjač u treću brzinu i bezobzirno ulijećem sa 165 u zavoj, i umalo se nisam usrao u gaće. Caterham je počeo snažno podupravljati, što se brzo pretvorilo u snažno driftanje koje je malo ublažio otvoreni diferencijal i potpuni nedostatak snage.
Jedini razlog zbog kojega se nisam razbio je činjenica da na Caterham mase manje od 500 kg ne djeluje velika inercija. No bila je to Pirova pobjeda jer me Stig nije uspio preteći, premda, kad sam ga ugledao usred zavoja, osjetio sam kroz njegovu bijelu kacigu da nije oduševljen mojim pokušajem i vožnjom.
TopGear Hrvatska na kioscima od 12.09., i dalje na 150 stranica za 15 kuna.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati