Autocar: Zašto vozači obožavaju Daciju?
BIGSTER je najveći i najskuplji model marke s početnom cijenom od oko 25.000 eura.
Ponuda Dacije završava otprilike tamo gdje drugi počinju. Ali samo po pitanju cijene, jer sve ostalo ima i Dacia. Bar ono što prosječan kupac traži.
Dacia je osjetno povoljnija od potencijalnih rivala jer su njeni modeli dizajnirani, projektirani i proizvedeni na potpuno drukčiji način, ističe britanski Autocar.
I doista, cijene dijelova određuju se na početku, a ne na kraju, što omogućuje da se dizajniraju i pritom jako dobro kontroliraju troškovi. Automobili nisu pretrpani opremom, a nude samo ono što izvršni direktor Dacije Denis Le Vot naziva osnovnim.
Elektromobilnost, autonomno upravljanje, sustavi asistencije, personalizacija, sve su to stvari koje su danas u fokusu proizvođača automobila. Ne i Dacije, koja je prepustila te stvari drugima i zadržala ono bitno u okviru dostupne cijene.
I to rade jako dobro. Primjerice, 2008. godine su isporučili 280.000 vozila, a prošle godine preko 610.000. Za ovu godinu očekuju se još bolji rezultati, vjerojatno i preko 700.000 primjeraka. Ali prodaja i prihod su jedan aspekt, a dobit drugi. Očito Renault jako dobro zarađuje na rumunjskoj marki.
Recept je poznat. Oslanja se na provjerenu i dostupnu tehnologiju, nudi se limitiran broj izvedbi, a promotivne kampanje dotiču isključivo uobičajene kanale. Primjerice, u Češkoj je organiziran Dacia Piknik na koji je došlo 7000 ljudi, a ubrzo nakon njega prodaja Dustera je skočila za čak 16 posto. I još nešto, preko 50 posto vlasnika ostaje vjerno marki i opet kupuje Daciju.
"Od 2015. vidjeli smo priljev ljudi koji će kupiti svoju sljedeću Daciju", rekao je šef marketinga marke Sylvain Coursimault za Automotive News Europe. "Dacia je pametan izbor", kaže Coursimault, uspoređujući marku s Ryanairom ili H&M-om. "Automobili postaju sve teži, skuplji, kompleksniji i moćniji. Dacijina je zadaća ići protiv ovih trendova", dodaje njezin šef marketinga.
Prvi čovjek Dacije Denis le Vot rekao je s ponosom kako je Dacia "netehnološka kompanija“ naglasivši kako "oni u aute ne stavljaju“ ono što vlasnici ne žele ili nisu tražili.
I na kraju rezultati. Dacia Sandero je najprodavaniji model u Europi, Spring je najjeftiniji europski električni auto. Sandero stoji 14.900 eura, Spring 23.700 eura. A Bigster tek dolazi.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati