Prelijepi C70 slavi 20. rođendan: Prvi Volvo novog doba
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Foto: Volvo
Volvo 850 je najavio drastične tehničke promjene, a C70 estetske novosti u ponudi švedskog proizvođača.
U Volvu su ranih 1990-tih došli na ideju da bi mogli tržištu ponuditi klasni coupe, prvi nakon legendarnog 1800. Da, u tim godinama posta bilo je sportskih coupea, no to su ipak bili hardcore predstavnici namijenjeni posebnom soju ljudi. Pogledate li samo jednu fotografiju serije 2 ili 7 u coupe izdanju sve će vam biti jasno.
Ovaj puta u Volvu su poželjeli osmisliti coupe dinamičnih linija, koji neće plašiti djecu, već će se za njim okretati jer je to Volvo koji prvenstveno žele i dive mu se. Odgovor na pitanje da li ga uistinu trebaju kod coupea se zna i jednostavno se ne postavlja.
Kako god, i dok su u Volvu razmišljali što i kako dalje vrijeme je curilo i projekt se našao u cajtnotu. Ideja s početka 1990-tih o dva modela, coupeu i kabrioletu na tehnološkoj osnovi modela 850 obrise je počela poprimati tek nakon što su se Britanci obratili britanskom specijalistu, trkaču TWR-u (Tom Walkinshaw Racing), s kojim su surađivali na BTCC-u.
1994. je godina, a projekt vodi Hakan Abrahamson, vjerojatno jedina visokopozicionirana osoba u Volvu mlađa od 40. Operativni tim radno provodi godišnji odmor i na jugu Francuske unajmljuju sve što je dostupno iz domene coupea i kabrioleta. Ili bar liči na nešto.
Cjelokupnu razradu odradio je TWR, dok je Volvo tek definirao polazne točke i parametre konačnog vozila. Već su prve skice pokazale da će to biti nešto posebno i nikad viđeno – Volvo koji nije uglast poput cigle. I doista, C70 je u gabaritima 850-ice zadržao tek prepoznatljiv prednji kraj. Sve ostalo bilo je potpuno novo i prokleto dobro. Ian Callum odradio je odličan posao, a Peter Horbury, šef dizajna, sjajio je od zadovoljstva: "Izbacili smo kutiju, ali igračku smo zadržali“.
30 mjeseci nakon starta C70 je predstavljen publici u Parizu. Bila je to prva premijera koja se mogla pratiti online. Siguran i prostran, C70 je nudio zaista puno. Osim brojnih mogućnosti individualizacije kroz 17 vanjskih boja i 40 verzija interijera automobil je bio poseban i po najboljem audio sustavu ugrađenom u jedan automobil (Dynaudio, 4x100W). A tek paleta motora, ispod 2.0 i 180 KS nije išla, a na vrhu je bio svemogući turbo petcilindraš sa 240 KS posuđen od 850R.
Iz nove stare tvornice u Uddevalli kapaciteta 20.000 automobila godišnje izašao je joint venture Autonova, ali i ukupno 76.809 primjeraka, 27.014 coupea i 49.795 kabrioleta. Devet godina nakon lansiranja, zadnjeg dana rujna 2005. godine na istom mjestu je lansiran novi C70 sa pomičnim čvrstim krovom.
Ovo je .
Homepage nacije.
ovdje. Atraktivne fotografije i videe plaćamo.
Imate važnu priču? Javite se na desk@index.hr ili klikom
Želite raditi na Indexu? Prijavite se
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati