Citroen C4 je postao crossover, ali se udobnosti nije odrekao. Testirali smo ga
NA TESTU imamo vjerojatno najoriginalniji kompakt još otkako je na scenu stigao prvi Qashqai.
Pogađate, radi se o novom C4, koji svojim oblikom ide korak dalje pa u kompaktnoj formi kombinira crossoverski dizajn sa siluetom coupea. I nema brige, pet vrata su u igri tako da možete biti posve mirni. Da se radi o nekoj drugoj marki, rekli bismo da su iznenadili i nadmašili sami sebe, a kad je Citroen u pitanju, reći ćemo da su ispunili očekivanja i bili opet svoji.
U oči odmah upada povišena podnica, a potom i inovativna izvedba svjetala. I to sprijeda i straga, gdje dominira grafika u obliku X, s pravilno istaknutim detaljima. C4 izgleda kao da se propinje, a pritom dojam dodatno podižu izbačeni blatobrani, povijena linija krova sa završetkom u dvostrukom stražnjem staklu.
Sprijeda pak Citroen ubacuje "natečen" poklopac motora sa središnjim naborom, dok sivi detalji na narančastoj podlozi testnog primjerka zaokružuju povoljan dojam. Tu je i poveznica s drugim modelima u obliku malog Airbump detalja na prednjim vratima.
Dobra je vijest da su kompaktne mjere doista zadržane. C4 u dužinu ide do 4.355 metara, širok je 1.80 m i visok 1.52 m. A trenutna situacija je da ovaj model privlači poglede gdjegod se pojavi, uz zanimljivu situaciju da dio ljudi odmah prepoznaje Citroenov potpis, dok se dio ipak muči s detekcijom porodičnog stabla.
A to je dobro jer će Citroenovi fanovi biti zadovoljni, a možda uleti i neki novi interesent.
Da je C4 pravi Citroen otkriva se čim sjednete za upravljač. Sjedala nude prvoklasnu udobnost, a izgled kokpita donosi potpuno novi potpis.
Ispred vozača je mali 6-inčni ekran s pozadinskim osvjetljenjem i Spectrumovskim pikseliziranim potpisom. Izgleda odlično, nudi nekoliko načina ispisa, ali je prelazak između ekrana dosta spor. Središnji zaslon je vrlo informativan i pregledan s operativnim sustavom prevedenim na hrvatski. Odmah ispod su izdvojene kontrole klime, pretinac za bežično punjenje te u dnu još jedan s pomičnim dnom koji krije još jedno odlagalište.
Nalazi se tu još originalnih detalja poput ladice ispred suvozača za smještaj tableta ili dokumenata. Odmah iznad je još nosač tableta koji se izvlači pritiskom na tipku. Priču o interijeru završavamo podatkom kako prtljažnik s dvostrukim dnom guta 380 litara, te da putnici na stražnjoj klupi imaju dosta mjesta, pa i svoje otvore ventilacije.
Najudobniji u klasi
Iako bismo sada trebali reći koju o motoru, moramo preskočiti. Ono gdje C4 je očarava je komfor u vožnji. Udobna sjedala su bila tek početak, jer C4 suvereno guta sve neravnine hrvatskog asfalta. Opremljen progresivnim hidrauličkim prigušivačima amortizera nudi udobnost kakvu ne nudi niti jedan kompakt na tržištu.
Danak se plaća nešto izraženijim naginjanjem u zavojima, ali uz predvidivo očitavanje na inače laganom upravljaču. Još jedan signal komfora su gume, mjera 195/60 R18.
Ovako ugodno podešenom podvozju odlično odgovara 8-stupanjski automatski mjenjač, a s njim i dosta miran benzinski motor. A radi se o trocilindrašu, 1.2-litrenom s turbinom, pa je lako zaključiti da tu svoje prste ima i debljina zvučne izolacije. Daje 131 KS i 230 Nm, a C4 tjera sve do 210 km/h uz sprint do 100 km/h za 9.4 sekundi.
Potrošnja goriva se kreće od 5.5 l/100 km, preko 6.5-7 l na autocesti, pa sve do 8 u gradu. Realno, računajte s prosječnih 6.7 l/100 km što je odličan rezultat.
Benzin, dizel i struja
Citroen C4 starta korektnom baznom cijenom od 134.900 kn. Testni primjerak, s uvjerljivim motorom i bogatom Shine opremom dolazi do granice od 200.000 (195.900 kn), a s odabranim opcijama ju i prelazi i penje se do 208.182 kn. U svakom slučaju znajte da je C4 jedan od rijetkih modela koji se nudi u sve tri izvedbe, dakle i benzinskoj i dizelskoj i električnoj, a nudi izvanserijski komfor i atraktivan dizajn.
Citroen daje jamstvo od 5 godina ili 100.000 km, a u cijenu ulazi i servis te mogućnost financiranja uz 0% kamata.
Serijska oprema (Shine)
18“ naplatci • automatski mjenjač • keyless sustav • dvozonska klima • adaptivni tempomat + držanje vozne trake • Active Safety Brake 2.0 sustav automatskog kočenja u slučaju opasnosti • aut. elektrokromni unutarnji retrovizor • head-up zaslon • prilagodljiva prednja LED svjetla + automatska kontrola snopa • ambijentalno osvjetljenje • 10“ navigacija + DAB radio • el. preklopivi vanjski retrovizori • parking senzori sprijeda i straga + kamera za vožnju unatrag • sjedala umjetna koža i tkanina • digitalni instrumenti • univerzalni nosač za tablet i ladica • svjetla za maglu sprijeda • upravljač presvučen kožom s komandama • el. parkirna kočnica + pomoć pri startu na usponu • senzor za brisače i svjetla • dodatno zatamnjena stražnja stakla • središnji naslon za ruke straga + otvor za skije
Doplate
Metalik boja (3.800 kn) • komforna sjedala presvučena umjetnom kožom • Paket Park Assist Vision 360° (3.900 kn) • bežično punjenje mobitela (1.500 kn)
>> Cjenik i specifikacija opreme: Citroen C4
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati