Cruise je zadržao robotaksije u prometu iako imaju problem s detekcijom djece
ZNALI su da robotaksiji teško vide djecu, ali su ih svejedno zadržali na cesti.
Pojedini mediji pišu o novom potencijalnom problemu za pružatelja usluge robotaksija.
I dok mi čekamo prve robotaksije na zagušenim zagrebačkim ulicama robotaksiji iz pojedinih američkih gradova se povlače ili dobivaju ljudski nadzor u vidu kontrolora na mjestu vozača. Barem kad je u pitanju Cruise, tvrtka koja je nakon nekoliko zabilježenih spornih slučaja u prometu bila primorana ograničiti, pa i obustaviti svoje operacije.
Sada u javnost dolaze nove informacije. The Intercept piše, pozivajući se na interne materijale tvrtke, da tvrtka čiji robotaksiji već godinama prevoze (AV) putnike u Houstonu, Dallasu, Miamiju i San Franciscu ima probleme u prepoznavanju djece u prometu.
Naime, sustav upravljanja ovim samovozećim vozilima pri nadzoru okoline ima utvrđenih problema u detektiranju djece. Manji su, češće teško predvidivih putanja, pa i veće oscilacije u brzini kretanja, što sve utječe na mogućnost njihovog detektiranja.
Otkrivaju to arhive ranijih internih razgovora u tvrtki, prema kojima automobili Cruisea bez vozača imaju dva problema: teško otkrivaju velike rupe na cesti i imaju puno problema s prepoznavanjem djece u određenim scenarijima te se tako riskira da ih udare. "Cruise samovozeći automobil možda neće dodatno brinuti o djeci", stoji u jednoj internoj sigurnosnoj procjeni.
Robotaksiji, kaže se, još uvijek "trebaju sposobnost razlikovanja djece od odraslih kako bi bili dodatno oprezni u blizini djece". Najveća briga je oko toga da bi robotaksi mogao voziti prebrzo blizu pješačkog prijelaza ili djeteta koje hoda uz cestu.
"Na temelju rezultata simulacije ne možemo isključiti mogućnost da potpuno autonomno vozilo udari dijete", stoji u jednoj procjeni. U drugoj testnoj vožnji, vozilo Cruise uspješno je detektiralo lutku veličine malog djeteta, ali ju je svejedno udarilo svojim bočnim retrovizorom pri brzini od 45 km/h.
Ono što zabrinjava američku javnost je da je Cruise usprkos tome zadržao svoju flotu robotaksija na američkim prometnicama. "Ovo mi se čini krajnje neodgovornim na razini menadžmenta odobravati i provoditi implementaciju ili testiranje bez vozača i javno predstavljati da su sustavi razumno sigurni", rekao je Bryant Walker Smith, profesor prava na Sveučilištu Južne Karoline i inženjer koji proučava automatiziranu vožnju.
Glasnogovornik tvrtke Cruise ponovio je stav da će budućnost autonomnih automobila smanjiti broj sudara i smrtnih slučajeva na cestama. "Naše operacije bez vozača uvijek su bile bolje od ljudske referentne vrijednosti, a mi stalno procjenjujemo i ublažavamo nove rizike kako bismo se kontinuirano poboljšavali", rekao je Erik Moser, Cruiseov direktor komunikacija. "Imamo najnižu toleranciju rizika za kontakt s djecom i tretiramo ih s najvećim sigurnosnim prioritetom. Nijedno vozilo - kojim upravljaju ljudi ili autonomno - neće imati nulti rizik od sudara", naglasio je.
Kako god, posljednja dešavanja definitivno su poljuljala povjerenje u robotaksije, odnosno ovakav tip prijevoza, i još jednom pokazala koliko je kompleksna automatizacija upravljanja u cestovnom prometu.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati