Dodirni ekrani su opasni po život. EuroNCAP promovira fizičku dugmad
SVAKOME normalnom jasno je kako tipkanje po dodirnom zaslonu nije za automobil. U trenucima kada pogled mora biti usmjeren na cestu, svaka distrakcija može biti kobna.
Toga su svjesni i poneki dizajneri interijera pa sve češće vidimo kako se barem oni najvažniji prekidači - za komande klime, glasnoću audiosustava, uključivanje četiri žmigavca i slično - ponovno pretvaraju u fizičku dugmad, potenciometre ili prekidače.
Više ekrana, manja ocjena sigurnosti
A to bi moglo postati i redovno. Naime, opasnosti dodirnog zaslona prepoznala je i organizacija za ispitivanje sigurnosti automobila EuroNCAP, poznata po svojim “crash-testovima”, pa će u budućnosti promovirati fizičku dugmad za ključne funkcije.
Tehnički direktor Euro NCAP-a Richard Schram je izjavio: "Euro NCAP će doista potaknuti OEM proizvođače da imaju fizičke, jednostavne za korištenje i taktilne kontrole glavnih značajki vožnje kao što su brisači, svjetla upozorenja i indikatori."
Ideja iza prisiljavanja proizvođača automobila da uključe više fizičkih kontrola je uklanjanje sve većeg oslanjanja na zaslone osjetljive na dodir za osnovne funkcije automobila i zadržavanje pažnje vozača na cesti ispred.
Poticati intuitivne kontrole
Proces će se provoditi od 2026. gdje će, prema Schramu, Euro NCAP shema ocjenjivanja "uključivati 5 od 100 bodova u okviru Sigurne vožnje kako bi proizvođače potaknula da imaju intuitivne kontrole vozila jednostavne za korištenje".
Postoji čak i mogućnost podizanja važnosti fizičkih kontrola u automobilima u ime sigurnosti. “U budućim protokolima ovo bi moglo dobiti na važnosti u shemi ocjenjivanja”, rekao je Schram.
Brojni proizvođači automobila trenutačno ne nude automobile s fizičkim kontrolama za često korištene funkcije poput brisača i pokazivača smjera.
Na primjer, iako Tesla Model 3 trenutno ima punu ocjenu sigurnosti od pet zvjezdica, dolazi s dizajnom bez polugica nego s dugmadi na kolu upravljača za pokazivače smjera i brisače. Prema novim smjernicama Euro NCAP-a, budući automobili s ovakvim izgledom mogu biti kažnjeni nižom sigurnosnom ocjenom.