FOTO Ovo je novi Audi Q5
AUDI predstavlja treću generaciju modela Q5, jednog od najpopularnijih SUV vozila srednje klase u Njemačkoj i Europi već više od 15 godina.
Nova generacija modela je ujedno i prvi SUV koji se temelji na platformi PPC (Premium Platform Combustion), a vješto kombinira nove tehnologije s klasičnom ponudom motora s unutarnjim izgaranjem. Dodamo li svemu tome doista dobar izgled, ovaj bi model lako mogao zadržati visoku poziciju na ljestvici prodaje.
Kad je u pitanju ponuda motora, bazu će činiti dobro poznati "fosilci" oplemenjeni MHEV tehnologijom blagog hibrida. Star je 2.0 TFSI s 204 KS i 340 Nm koji standardno dolazi s prednjim pogonom te quattrom kao opcijom.
Vrlo slične karakteristike na papiru nudi i 2.0 TDI koji također daje 204 KS, ali uz nešto povoljniju isporuku momenta i maksimum na 400 Nm.
Novi MHEV plus sustav s električnim sustavom od 48 V podržava motor na izgaranje, smanjuje emisije CO2 i istovremeno povećava performanse i udobnost tijekom vožnje. Čisto električno manevriranje i parkiranje sada su mogući u ograničenoj mjeri. Pogonski generator razvija dodatni pogonski moment do 230 Nm i do 18 kW (24 KS) snage.
Sustav od 48 V također omogućuje korištenje kompresora klima-uređaja na električni pogon, pa klima radi punom snagom i kad vozilo stoji.
Uvjerljiv pogon je tek dio ponude koja utječe na vozna svojstva. Iz Audija poručuju kako je komfor u vožnji značajno poboljšan, posebno za one koji se odluče doplatiti zračni ovjes.
Priča za sebe bit će SQ5, inače jedina opcija u Americi. Pokreće ga 3.0 TFSI sa 367 KS i 550 Nm. Ova opcija prosječno troši 8-8.6 l/100 km, a standardno dolazi sa sportskim podvozjem.
Možda najmanje iznenađenja nalazimo u kabini gdje Q5 nastavlja po receptu prethodnika, ali uz očekivano moderniji finiš. Tako je sad tu zakrivljeni zaslon kojeg čini 11.9-inčni digitalni kokpit te horizontalno orijentiran 14.5-inčni zaslon infotainmenta. Još jedan zaslon od 10.9 inča nalazimo i sa strane suvozača, naravno opcijski uz doplatu.
Audi se opredijelio i za manje popularno rješenje prema kojem su uklonjene fizičke tipke ventilacije, pa se sva podešavanja odvijaju putem zaslona. Infotainment koristi operativni sustav Android Automotive, dok je head-up zaslon na popisu opcija.
Audi Q5 je prostraniji no ikad prije. Posebno to vrijedi straga gdje putnici imaju na raspolaganju brojna podešavanja, a nude im se i dva USB-C punjača sa snagom punjenja od 100 W. Klupu je moguće pomicati po dužini i nagibu, čime se postiže veći obujam prtljažnika sve do maksimalna 1453 litra kad se preklope sjedala.
Među ključnim vanjskim elementima su digitalna OLED stražnja svjetla druge generacije, koja mogu upozoriti ostale u prometu na nesreće i kvarove prikazivanjem prilagođene grafike stražnjih svjetala.
Predviđeni početak prodaje u Hrvatskoj je kraj rujna, kada će biti poznate i cijene, a prva vozila u salonima očekuju se u proljeće iduće godine. Početna cijena u Njemačkoj je 52.300 eura, odnosno 82.900 eura za SQ5.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati