FOTO Premijerno predstavljen Ioniq 5 N, najjači Hyundai u povijesti
HYUNDAI predstavlja električni sportski model koji usprkos električnom pogonu ne sputava užitak za volanom.
Najnoviji N model iz Hyundaija je električni Ioniq 5, a predstavljen je ovih dana na Festivalu brzine, manifestaciji gdje ima mjesta samo za najbolje i najbrže. Kad je Hyundai u pitanju, ovaj automobil pokreću dva elektromotora. Maksimalne vrijednosti su 609 KS i 740 Nm, odnosno kroz N Grin Boost funkciju kratkotrajno na 10 sekundi do čak 650 KS i 770 Nm.
Prevedeno to znači 3.5 sekundi za sprint do 100 km/h, odnosno desetinku manje kad se aktivira spomenuta funkcija. Za jedan kompakt s AWD pogonom dosita odlična vrijednost. Maksimalna brzina je postavljena na 260 km/h. Ove vrijednosti još uvijek nisu konačne jer se čeka homologacija. Hyundai naglašava kako je u automobil ugrađena 800-voltna tehnologija, dok baterija ima kapacitet od 84 kWh. Na ultrabrzom punjaču puni se s 10 na 80 posto kapaciteta za samo 18 minuta.
Vozač može birati između Drag i Track načina rada. Ako bira Track, baterija će biti predkondicirana tako da osigura što je više moguće krugova. U Drag modu pak omogućuje naglo oslobađanje veće energije. Na sve se nadovezuje i N Race selektor gdje vozač bira između Endurance postavki za maksimalni doseg i Sprint načina kad je potrebno na raspolaganju imati maksimalnu snagu. Konačno, tu je i N Launch Control za brži start, i to na svakoj podlozi.
Ključan za odgovarajući užitak u vožnji, uz one fizičke pretpostavke, svakako je softver koji nastoji olakšati vozaču ulazak u atraktivnije manevre. N Drift Optimizer olakšava driftanje, a podesiva aktivna raspodjela momenta i diferencijal s elektroničkom blokadom (e-LSD) optimizirat će upravljivost na većim brzinama. Konstrukcija vozila dodatno je ukrućena novim zavarima i većom upotrebom ljepila te brojnim strukturnim ojačanjima. Ukupno brojimo dodatna 42 nova zavara i 2.1 metar ljepila.
Dodatno, tu su i N e-shift i N Active Sound, sustavi koji simuliraju rad mjenjača, odnosno nude zvučnu kulisu nabrijanog benzinskog motora - sve za osjećaj vožnje N benzinca s 2.0 turbo motorom.
Kad je pak estetika u pitanju, Hyundai je očekivano birao Performance plavu boju, a onda je automobil opremio atraktivnim dodacima poput 21-inčnih kotača i spojlera. U kabini se novosti tiču sportskih školjkastih sjedala i novog upravljača s četiri funkcijske tipke.
Start prodaje i sama cijena nisu poznati. Realno, trebat će pričekati početak sljedeće godine i vrlo vjerojatno pripremiti barem 75.000 eura.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati