FOTO Rolls-Royce predstavlja Spectre, luksuzni coupe na struju
LUKSUZNI coupe označio je ulazak Rolls-Roycea u električnu utrku.
Naravno, Rolls-Royce to radi na sebi svojstven način. Oni si to jednostavno mogu priuštiti, odnosno mogu biti sigurni kako će par stotina tisuća eura biti lako izvući od poklonika za ogroman električni coupe od nepune tri tone.
Konkretno, Spectre teži 2975 kg, što ga trenutno čini jednim od najtežih automobila na tržištu. Naravno, Spectre nije mali automobil, pa razmak između osovina iznosi čak 3210 mm. Nosivi okvir je aluminijski, ali teret ogromne baterije nije moguće sakriti. Dobra je vijest da je baterija integrirana u prije spomenuti okvir, kao i da je ovaj coupe 30 posto krući od bilo kojeg prijašnjeg modela tvrtke.
Baterija je s masom od 700 kg fini balast u podnici, a s kapacitetom zasigurno većim od 100 kWh osigurava doseg od solidnih 520 km po WLTP-u. Red je spomenuti i pogon s maksimalnih 585 KS i 900 Nm, što očito u RR-u smatraju dovoljnim za zadovoljenje apetita budućih vlasnika, ali i nekih osnovnih standarda marke.
Uostalom, RR-u struja nije strana jer je Charles Rolls prije više od 120 godina promišljao o električnom automobilu. Te 1900. godine kupio je električno vozilo i ostao opčinjen osjećajem u vožnji lišenom buke, vibracija i smrada.
Papir kaže kako 100 km/h postiže za 4.5 sekundi, ali to je u automobilu ovog kalibra doista nebitno. Da, Spectre je brz, ali treba ga doživjeti više poput cestovne verzije kakve luksuzne jahte, baš kao što asocira izgled stražnjeg kraja automobila.
Opremljen "Magic carpet ride“ podvozjem i Planar ovjesom, Spectre će voziti planinskim cestama između Nice i St. Tropeza kao na tračnicama. Ne čudi što je upravo na tim cestama odradio zadnje testove i fina podešavanja zadnjeg prototipa pred start proizvodnje.
Na dizajn ne treba trošiti riječi. Dovoljno je reći - čista klasika, ali i nikad šira prednja maska s letvicama osvijetljenim s 22 LED-ice. I da, svjetla su dvostruka, gdje su dnevna super tanka, a glavna skrivena u recesu ispod njih. Recept koji je nedavno predstavio BMW i nije najbolje prošao kod kritičara. Ovdje će proći.
Spomenimo još dvije posebnosti. Prva je da je slavni kipić Spirit of Ecstasy dotjeran kako bi izgledao dinamičnije, modernije, pa i sportskije. Druga je da je Spectre prvi Rolls-Royce nakon gotovo 100 godina koji standardno vozi na 23-inčnim naplatcima.
Za sve ostalo pogledajte galeriju, a mi ćemo završiti nagađanjima kako će cijena biti negdje između Cullinana i Phantoma, pa bi 380.000 eura za start bila realna procjena.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati