Hrvatski pustolovi prvi u svijetu prešli Saharu u električnom autu
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Foto: Facebook/Team Tesla - powered by RWE
HRVATSKI duo uputio se na 8.600 km dalek put u Afriku, i zasad im ide odlično.
Poduzetnik Saša Cvetojević i novinar Oleg Maštruko su sukladno prošlogodišnjim najavama u novu godinu ušli vrlo hrabro. Uputili su se do Banjula u Gambiji, grada 8.600 km udaljenog od točke polazišta u Budimpešti. Iako u ovaj pothvat ne idu goli i bosi, pješice ili na biciklu lišeni tehnologija, poput radikalnih avanturista, njihovo putovanje je prava pustolovina.
Oni sudjeluju na najvećem amaterskom reliju, Budimpešta - Bamako, i planiraju ga odvoziti u električnom automobilu. Cilj je jasan - ući u Guinnessovu knjigu rekorda i postati prva ekipa u povijesti koja će proći pustinju u električnom automobilu.
Skupocjenu Teslu Model X opremili su dodatnom opremom kako se ne bi izgubili na nekoj od zahtjevnih dionica, a pratnju im osigurava i jedna Dacia. U njoj se krije najvažniji dodatak, generator, koji osigurava Tesli soka za putovanje.
Da, Model X je električni SUV, a nije baš da u Africi ima punionica na svakom koraku. Pritom su dnevne dionice u pravilu veće od 500 km, što je i više od deklariranom dosega Tesle.
Start relija bio je 12. siječnja u Budimpešti, a zatim je uslijedio četverodnevni maraton od 3.110 km do Midelta. Nakon toga slijede Maroko, Zapadna Sahara, Mauritanija, Senegal i naposljetku Gambija, zemlja u koju možda još i nije nikada prije kročio električni automobil.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Prava stvar kreće negdje južno od Tangera kad je Tesla izbacila obavijest da izlaze van zone poznatih punjača. Prepušteni su sami sebi, a ispred njih je Atlas s preko 2.200 metara nadmorske visine, a zatim i pustinja. Tu na scenu dolazi hrvatska snalažljivost, pa se uz generatorsku pomoć poslužilo starim trikom vožnje neposredno iza automobila. Svoju Teslu uspjeli su puniti u hotelu preko utičnice, a zatim su se na 15 km južno od Boujdoura odlučili spustiti do plaže.
Tu kreću i prvi konkretni problemi. Nakon što su zapeli u pijesku, uspjeli su i probušiti gumu na Daciji. A rezervni kotač iako kupljen kod ovlaštenog dealera nije pasao. Tek im je jedan sudionik skrenuo pozornost da, ako je premali, pokušaju kotač staviti iza gdje su kočnice manje. Tako je i bilo i put su nastavili.
Dosad najopasnije bilo je u Zapadnoj Sahari, okupiranoj od strane Maroka, a gotovo jednako bezvlađe i kaos vidjeli su i u Mauritaniji.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Prelaskom granice u Senegalu hrvatski je tim i službeno izašao iz Sahare i postao prvi u svijetu koji je električnim autom prešao Saharu. Dočepali su se civilizacije, obalnog grada St. Louisa i tamo se prikopčali na utičnicu.
Kraj relija se nazire, preostalo je još nekoliko dana vožnje. Saša i Oleg već mogu lagano slaviti dosadašnji uspjeh dok čekaju odgovor iz Guinnessa.
Team Tesla Powered by RWE iz Hrvatske ima i svoju FB stranicu s više tisuća aktivnih pratitelja koji mogu konstantno pratiti njihovo napredovanje kroz afričku pustinju, ali i svjedočiti brojnim dogodovštinama hrvatskog tima.
Ovo je .
Homepage nacije.
ovdje. Atraktivne fotografije i videe plaćamo.
Imate važnu priču? Javite se na desk@index.hr ili klikom
Želite raditi na Indexu? Prijavite se
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati