Limuzine koštale 15.000 DEM i trošile 10 litara, pogledajte ponudu iz 1982.
OSAMDESETE su donijele mnoge novine u autoindustriji, a vlasnicima novih automobila ostvarila se najveća želja – auti su manje trošili. Ali to nije sve.
U suradnji s Yugopapirom donosimo priču s početka 1980-ih u kojoj se analizira trenutna ponuda automobila, ali i ono što se može očekivati u bliskoj budućnosti. Koliko su pogodili, provjerite u nastavku.
Veljača 1982: Što voziti u osamdesetim? Proizvođači tvrde da će automobili uskoro biti brži, udobniji i da će manje trošiti: bit će san snova za one koji će si ih moći priuštiti…
Automobile s velikom potrošnjom ne možemo više podnijeti. Postoji za to utjeha: automobili će sutra i dalje biti veliki, ali sa smanjenom potrošnjom.
Koji vozač ne sanja o tome da s malo goriva stigne što dalje! To uopće nije teško.
Najveći broj automobila prelazi kratke relacije. Ovdje vam pokazujemo kako mali automobili ne moraju u isto vrijeme biti mali potrošači. Fiat 126 troši na primjer na 100 km 0,9 litara više nego Renault 4 GTL. Također, i Passat Diesel je po gradu još uvijek ekonomičniji od najmanjeg Fiata.
Je li "glazba budućnosti" voziti se tempom od 130 km/h autocestom u velikom automobilu pri potrošnji od samo 8 litara? Ne! Čak će i ona biti poboljšana jer automobilski konstruktori drže adute u svojim rukama; na primjer, nova laka ulja i masti smanjuju potrošnju za 3%, bolje gume mogu smanjiti potrošnju za 5%, elektronika i ugradnja lakih dijelova smanjuju potrošnju za najmanje 30% itd.
U projektu Mercedes 2000 objašnjava se kako i gdje naši automobili pri istoj veličini karoserije mogu mnogo manje trošiti, jer vozne osobine komfor i sigurnost imaju i u budućnosti prednost, mišljenja je šef istraživačkog odjela prof. Ferster.
U 2000. godini kupci Audijevih automobila neće morati misliti ni na komfor ni na vozne osobine: Audijevi motori će biti u stanju isključiti pojedine cilindre kod malog opterećenja. Prosječna potrošnja za automobil klase Audi 100 s maksimalnom brzinom od 170 km/h trošit će 7 l dizela i 8,5 l benzina.
(Svet, 1982.)