Na hrvatske autoceste stiže 1700 kamera
HRVATSKE autoceste pokreću implementaciju novog prometno-informacijskog sustava u okviru kojeg će se postaviti više od 1700 nadzornih kamera.
Novi sustav nadzora i upravljanja prometom Crocodile 2 Croatia (Cro 2 Cro) dio je projekta Crocodile, koji je pokrenut na europskoj razini. Njegovim uvođenjem osigurat će se koordinirano upravljanje i vođenje prometa čime Hrvatska postaje dio integriranog ITS-a (Inteligentni transportni sustavi) na europskim cestovnim pravcima, piše Revija HAK.
Iz HAC obavještavaju kako će se ovim projektom analogne kamere zamijeniti digitalnim kamerama koje omogućavaju brojne dodatne funkcije. One će detektirati potencijalno opasne situacije u sklopu AID (Automatska detekcija incidenata) sustava te automatski alarmirati djelatnike u Centrima za nadzor i sigurnost promet (CNUP). AID automatski prikazuje mjesto incidenta operateru, snima događaj te dodatno ima mogućnost da upozorava na zagušenje prometa, sporo vozilo i gubitak vidljivosti.
Što se događa od trenutka kad kamere zabilježe kriznu situaciju?
"U slučaju uočavanja ili alarmiranja izvanrednog događaja, operateri u CNUP-u pokreću postupak obavještavanja sukladno Standardno-operativnom postupniku te poziva žurne službe (Centar 112, policija, po potrebi hitna medicinska pomoć, po potrebi vatrogasna postrojba), ophodarsku službu, po potrebi vodopravnog inspektora, po potrebi lovoovlaštenike. Po alarmiranju izvanrednog događaja, a sukladno klasifikaciji istoga, automatski se pokreće algoritam i scenarij kojim se postavlja adekvatna prometna signalizacija na svjetlosno-promjenjive znakove kako bi se korisnike koji nailaze na događaj pravovremeno obavijestilo o događaju i prilagodila brzina kretanja vozila. Javnost se o stanju i uvjetima na cesti obavještava putem HAK-a i internetskih stranica HAC-a", navode u HAC-u.
Po dolasku na mjesto događaja, isto se osigurava od strane ophodarske službe adekvatnom privremenom regulacijom prometa, sve dok se ne završi izvanredni događaj. U slučaju potrebe za zbrinjavanjem vozila poziva se ugovorni izvođač za odvoz vozila. Ako je potrebno, pokreće se odgovarajući protokol zatvaranja dionice i vrši se aktivacija odgovarajućih prometnih ploča vođenja prometa obilaska.
Najopasniji događaj na autocesti
Tijekom turističke sezone najčešće dolazi do naleta vozila na vozilo ispred, požara na vozilu i slijetanja vozila s kolnika, ali najopasniji događaj je vožnja u suprotnom smjeru. Stoga je HAC proveo pilot-projekt postave 3D horizontalne prometne signalizacije u zonama čvorova i odmorišta. “Stalnim praćenjem i analizom utvrđeno je kako je postavljena horizontalna prometna signalizacija uvelike pridonijela smanjenju ulazaka vozila u suprotan smjer te se i dalje nastavlja ulagati u povećanje sigurnosti prometa na autocesti", napominju u HAC-u.
Gotovo jednako opasni su slučajevi naleta vozila na vozilo ispred uzrokovani nepažnjom vozača, umorom, nedovoljnim praćenjem prometa i signalizacije ispred sebe te nedovoljnim držanjem razmaka između vozila.
Iz HAC još jednom upozoravaju vozače da:
- prije puta provjere stanje i uvjete na cesti,
- ne kreću na put umorni ili ako tijekom vožnje osjete umor, da se zaustave na prvom odmorištu,
- prije puta provjere ispravnost vozila,
- prate svjetlosno-promjenjivu signalizaciju i prilagode vožnju uvjetima na cesti,
- drže dovoljan razmak između vozila ispred,
- u slučaju kvara na vozilu da se po mogućnosti zaustave na odmorištu ili ugibalištu, a ako se moraju zaustaviti u zaustavnom traku, da vozilo pomaknu uz najdalji rub zaustavnog traka uz bankinu, odmah izađu iz vozila, obuku retroreflektirajući prsluk, postave trokut, pozovu Centar 112 te se odmaknu od vozila iza odbojne ograde i pričekaju pomoć,
- ne pretječu prije nego što su provjerili sigurnu mogućnost obilaženja,
- da ne voze tzv. “slalom vožnju”.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati