Novi potres u EU auto industriji, ogroman štrajk u Italiji
RADNICI u problematičnom automobilskoj sektoru u Italiji prvi put u 20 godina održavaju nacionalni štrajk. Deseci tisuća radnika u automobilskoj industriji prosvjedovali su na ulicama Rima, mašući sindikalnim zastavama i noseći transparente u znak protesta zbog uvjeta rada u automobilskoj industriji.
Tri glavna sindikata u sektoru u Italiji zatražila su od vlade da zaštiti zaposlenje u industriji i pomogne osigurati budućnost proizvodnje automobila u Italiji, piše Euronews. "Dakle, ono što danas poručujemo je da radnici ne mogu isključivo snositi troškove ekološke tranzicije," rekao je Riccardo Falcetta, službenik sindikata metalaca UIL u Bariju.
Neizvjesnost oko mogućih budućih planova globalnog proizvođača automobila Stellantisa ključni je razlog trenutačnih štrajkova. Četvrti najveći svjetski proizvođač automobila pod pritiskom je da pruži jasnoću o svojim budućim proizvodnim planovima dok se suočava s rastućom konkurencijom i financijskim poteškoćama.
Talijanska krajnje desna vlada optužila je kompaniju za premještanje tvornica u zemlje s nižim troškovima.
Prema podacima o proizvodnji za prvih devet mjeseci koje je objavio sindikat, Talijanska federacija metalaca, proizvodnja Stellantisa pala je za 40% u 2024. u usporedbi s prošlom godinom. "Kako bi se postigao cilj koji je postavila vlada od milijun vozila do 2030., Stellantis grupa bi trebala udvostručiti proizvodnju," navodi se u izvješću.
Turbulencije oko Stellantisa
Multinacionalna grupa, stvorena 2021. spajanjem Fiat-Chryslera i PSA Peugeota, zabilježila je nagli pad proizvodnje u većini svojih talijanskih tvornica u prvoj polovici 2024. Tijekom proteklih 17 godina, proizvođač automobila smanjio je talijansku proizvodnju za gotovo 70%.
Izvršni direktor Carlos Tavares nedavno je optužio pravila EU o emisiji ugljika za povećanje proizvodnih troškova, sugerirajući da bi grupa mogla biti prisiljena zatvoriti neke tvornice kako bi izdržala konkurenciju iz Kine. Rekao je da "ne može isključiti" otpuštanja, ponovno naglašavajući potrebu za dodatnim državnim poticajima kako bi se potaknula potražnja za električnim automobilima.
Stellantis, koji proizvodi Jeep i Chrysler vozila, bio je u središtu pozornosti nakon upozorenja o gubitku, u kojem je najavljeno da se očekuje završetak godine s gubitkom do 10 milijardi eura (11,2 milijarde dolara).
Tvrtka je ovog tjedna najavila da će u studenom pauzirati proizvodnju Fiata Pande. Ova odluka uslijedila je nakon slične odluke donijete prošli mjesec, vezane za električni Fiat 500.
U međuvremenu, francuske tvornice ove automobilske grupe također se suočavaju s neizvjesnošću. Međutim, sve će one imati trogodišnji proizvodni plan do sredine studenog, prema AFP-u.
Izvršni direktor Carlos Tavares našao se također na udaru američkih trgovaca i sindikata United Auto Workers zbog loših financijskih rezultata ove godine, nakon što su pretrpjeli neočekivano velik broj skupih vozila u prodajnim salonima. Pokušavaju smanjiti troškove odgađanjem otvaranja tvornica, otpuštanjem sindikalnih radnika i ponudom otkupnina za zaposlenike na plaći.
Grupa je u rujnu objavila da traži nasljednika za 66-godišnjeg Tavaresa kao dio planirane promjene vodstva. Tavaresov petogodišnji ugovor trajao je još nešto više od godinu dana, do 2026., ali tvrtka je tada nagovijestila da bi on mogao ostati na funkciji i dulje.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati