Ovo je Mercedes nove vrste, električni EQC
PRVI Mercedes pod novom EQ markom najavljuje novu eru mobilnosti, a predstavlja se kao veliki luksuzni SUV s baterijskim pogonom.
EQC na svijet dovodi novu marku EQ ili dulje "Električna inteligencija" i jasno pokazuje kako je Mercedes već godinama prisutan u električnom biznisu i pažljivo čeka pravi trenutak da udari. A on je stigao upravo sada, dva tjedna prije Audijeva e-trona i u vrijeme kad se Tesla malo primirila. Višegodišnji rad i temeljite pripreme privode se kraju, a dolazi vrijeme da se uložene milijarde počnu vraćati.
"EQC, prvi potpuno električni SUV iz Mercedes-Benza, predstavlja prekretnicu u našem poslovanju. Električni pogon glavna je komponenta buduće mobilnosti. Stoga ulažemo više od deset milijardi eura u širenje ponude naših EQ modela te preko milijardu eura u globalnu proizvodnju baterija", izjavio je Dieter Zetsche, prvi čovjek Daimlera i Mercedesa.
Estetski djeluje vrlo upečatljivo, posebno sprijeda gdje novi dizajnerski izraz uključuje veliku crnu plohu omeđenu optičkim vlaknima, ali i nov izgled svjetala. Razvučen na više od 4,7 metara duljine ovaj SUV nudi i iznutra vrlo moderno i prostrano okruženje inspirirano svijetom potrošačke elektronike. Vozač je u centru pažnje, s napredno oblikovanim kokpitom i, vjerujemo, vrhunskom izradom.
Uvjerljive performanse
Konačno smo dočekali i službeno potvrđene performanse. Odstupanja u odnosu na naša nagađanja nisu velika, ali je red ih spomenuti. Tako je kapacitet baterije ipak nešto veći, iznosi 80 kWh, dok je maksimum pogona jednak prije spomenutim najavama 300 kW/408 KS i 765 Nm. Autonomija je 450 km prema NEDC ciklusu, što nas vraća na prognoze od 400 km prema WLTP-u. Baterije proizvodi kćerinska tvrtka Deutsche ACCUMOTIVE.
I sada ono najbolje. Mercedesov SUV ima impozantne dimenzije, a 650 kg baterija podižu masu na 2.425 kg. No, ubrzanje do 100 km/h traje odličnih 5,1 sekundu, a maksimalna brzina je limitirana na 180 km/h.
Pet je programa vožnje, od kojih svaki ima drugačije karakteristike: COMFORT, ECO, MAX RANGE, SPORT te jedan individualno prilagodljiv program. Također, vozač polugicama utječe na intenzitet rekuperacije energije kočenja, a na raspolaganju mu je i Eco Assist.
Kako se puni?
EQC je serijski opremljen punjačem hlađenim vodom (OBC) kapaciteta 7,4 kW, prikladnim za punjenje izmjeničnom strujom kod kuće ili na javnim postajama za punjenje. Punjenje putem Mercedes-Benz Wallbox-a do tri je puta brže od punjenja na kućnoj utičnici.
Najbrže je punjenje putem istosmjernog izvora, i to snage do 110 kW, kad se baterija za oko 40 minuta može napuniti do maksimalno 80%.
Prednosti električnog pogona koriste i brojni hibridi već godinama, pa ne čudi što je Mercedes opremio svog pionira sličnim sustavima. Tako je posebnom aplikacijom moguće zadati automobilu da klimatizira kabinu prije starta, dok navigacija radi tako da u realnom vremenu stalno traži optimalan put do odredišta po pitanju vremena, ali i dostupnih punionica.
MBUX ili dulje Mercedes-Benz User Experience donosi posebne EQC funkcije kao što su prikaz dosega, status napunjenosti i tijek energije.
EQC je vatren, ali ne gori
U Mercedesu su posebnu pažnju posvetili sigurnosti. Jako dobro znaju da bi bilo kakvu grešku ili opoziv vezan uz električni pogon itekako kaznili mnogobrojni poklonici, posebno oni koji u Stuttgartu vide prvi pravi odgovor na Teslu i njenu sljedbu.
U Mercedesu tako kažu kako su primijenili izuzetno stroge sigurnosne standarde na bateriju i sve dijelove koji provode električnu energiju, a koji premašuju zakonom propisane uvjete. Konstrukcija je prilagođena posebnim zahtjevima novog pogona, pa tako primjerice podokvir okružuje pogonske komponente smještene u prednjem dijelu. Visokonaponske baterije okružene su fizičkom preprekom, a ona uključuje i posebnu barijeru koja sprečava prodor šiljatih predmeta u "čuvani" prostor.
Novi su i sigurnosni sustavi asistencije u vožnji. Primjerice, Driving Assistance sada ranije prepoznaje zastoj na cesti i odmah reagira smanjenjem brzine na 100 km/h.
Milijun testnih kilometara
Mercedesove procjene govore kako će 200 predprodukcijskih primjeraka kroz 500 različitih testova na četiri kontinenta prevaliti preko milijun kilometara. A to je tek dio sveobuhvatnih testova u kojima značaj udio imaju digitalna testiranja. Njihov udio je oko 35%, a uključuju simulaciju npr. ponašanja u slučaju sudara, aerodinamike te buke, vibracija i grubosti rada.
Pripreme za proizvodnju u punom jeku
Glavni konkurent Mercedesovom novitetu dolazi iz Ingolstadta, točnije Bruxellesa gdje je proizvodnja e-trona već krenula. EQC će u proizvodnom asortimanu pogona u Bremenu biti dogodine, a baterije će dolaziti iz tvornice baterija u Kamenzu.
Osim Bremena, kinesko-njemačka zajednička kompanija Beijing Benz Automotive (BBAC) se priprema za početak proizvodnje EQC-a za lokalno kinesko tržište.
EQC na cesti možemo očekivati polovicom iduće godine.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati