Peugeot 207 SW 1.6 VTi Sport: Lijep i praktičan
NASLJEDNIK karavanske izvedbe najljepšeg gradskog kompakta na tržištu zauzima mjesto najmanjeg lifestyle karavana. Međutim, estetika mu nije jedini adut. Produljena forma i vješto nadodani treći volumen donose radost svakodnevnog korištenja, čak i na daljim destinacijama.
Ideja stvaranja gradskog karavana oživljena je još 1990-tih kad je VW koncern ostvario zapažen rezultat, posebno s Fabijom Combi, koja je jedina od trojke preživjela. S druge strane Peugeot je otišao korak dalje i odmah ostvario uspjeh.
Predstavljen 2003. godine 206 SW je u najvećoj mjeri zadržao plemenite linije izvornika i ostao upamćen kao jedan od estetski upečatljivijih karavana na tržištu. Potkraj prošle godine u Frankfurtu je osvanuo nasljednik, a ponuda je proširena čak i Outdoor izvedbom avanturističkog duha.
Prednja polovica vozila je i u ovom slučaju ostala većim dijelom dosljedna izvorniku dok je u stražnjem dijelu karoserija temeljito prerađena. Umjesto pukog dodavanja trećeg volumena francuski stilisti su se (opet) poslužili širokom paletom alata.
Onaj najuočljiviji su svjetla, koja duboko urezana u bok vozila nadopunjuju siluetu vozila dodavajući joj fluidnosti. Također, primjena debelog C nosača postavljenog obratno te odgovarajući oblik trećeg bočnog stakla u konačnici rezultiraju zadovoljavajućom dozom dinamike.
Konačni epilog prikazan brojčanim vrijednostima bio bi 14 centimetara u plusu kad govorimo o ukupnoj duljini, te četiri ako se pozivamo na visinu. Potonje se odražava na komfor u kabini, prije svega na stražnjoj klupi. Pomaknuta 15-ak milimetara prema stražnjoj osovini i postavljena nešto više, sada nudi više prostora, i to u svim smjerovima.
Sjedala se naravno preklapaju, a iza njih se nalazi vrlo upotrebljivih 337 litara prtljažnog prostora, 67 više no u osnovnom modelu. Preklapanjem stražnje klupe korisna duljina tovarnog prostora raste na 170 cm, a ponuda prostora na konačnih 1.258 litara.
Niski utovarni rub, mreža za prihvat prtljage i neovisno otvaranje staklenog dijela poklopca prtljažnika (link - razina Sport) čine SW vrlo pogodnom osnovom za prijevozničke usluge. Svemu valja pridodati još pretince u podnici i boku vozila, čiji ukupni volumen iznosi gotovo 100 litara.
Kao i u slučaju osnovne 207-ice pitanje kvalitete izrade i upotrebljenih materijala više nije potrebno postavljati. Moderno osmišljena prednja armatura u potpunosti će zadovoljiti potrebe prosječnog vlasnika. Vedroj atmosferi doprinosi i panoramski stakleni krov skriven iza električno upravljanog neprovidnog vizira. Obilje svjetla očito nije problem, kao niti preglednost u svim smjerovima, pa 207 SW ima sve preduvjete da zadovolji potrebe u gradu i izvan njega.
Ponudu motora čini pet motornih izvedbi. Osim dobro poznatih dizelaša (1.6/90 i 109 KS), tržišno su najzanimljiviji benzinci nastali u suradnji s BMW-om (1.4/95 KS i 1.6/120 KS) dok osnovni 1.4/73 KS pokazuje znakove pothranjenosti. Testni primjerak pokretao je 1.6 VTi motor opremljen tehnologijom podešavanja faze ventila.
Razvija 120 KS i 160 Nm, a usuglašen s pet-stupanjskim ručnim mjenjačem omogućuje karavanu gotovo sportske performanse, 9,6 sekundi za sprint do 100 km/h i 200 km/h maksimalne brzine. Prve su to naznake da bijela podloga instrumenata ima smisla.
U vožnji SW odmah otkriva gene izvornika. Tišinu komponenti interijera kao dokaza solidnosti izrade, nažalost je opet poremetila bučna stražnja osovina. Na poprečnim neravninama lupa, a automobil zna i neugodno poskočiti. Zaneseni vrlo ugodnim interijerom i vozilom očito smo zaboravili da se radi o nižoj klasi, pa time i kriteriji trebaju biti odgovarajući.
Zato sve pohvale zaslužuje motor razvijen u suradnji s Bavarcima. Vrlo je živahan, a karakterizira ga privrženost višim režimima rada, kao i jednolika karakteristika razvijanja snage. Veća "turaža" otkriva sportsku ćud nošenu uvjerljivom zvučnom kulisom. S druge strane, isti se predstavlja kao vrlo skroman "cuger", što potvrđuje i prosjek testa od 8,3 l/100 km.
>> Baza automobila: Peugeot 207 SW
Jedina prava boljka u mehanici ostaje mjenjač. Iako donekle bolji no u 206-ice, i dalje je korektan samo kod manje temperamentnijih vozača. Preciznost i brzina mu nisu jače strane, što itekako zna sputavati užitak u vožnji. S druge strane, sve pohvale na račun kočnica, kao i bogatu sigurnosnu opremu.
Zahvaljujući udobnim sjedalima SW je vrlo ugodan i daljim putovanjima. Ponašanje u vožnji je predvidivo, a pažnja je potrebna tek pri višim brzinama kad su potrebne blage korekcije upravljača s ciljem zadržavanja željene putanje. Sve u svemu, 207 SW se stilom vožnje gotovo i ne razlikuje od izvornog modela s pet vrata.
Peugeot 207 SW u testnoj izvedbi koja podrazumijeva 1.6 benzinski motor, Sport razinu opreme i pokoju doplatu stoji 138.650 kn, dok ponuda starta osjetno niže, na 104.400 kn. Kao glavne prednosti ovog automobila svakako valja izdvojiti dvije, odličan motor i najbolji dizajn u segmentu. Potom na red dolazi praktičnost, oprema i za PSA očekivano dobre kočnice.
Područja gdje automobil gubi bodove ostaju vezana uz mehaniku, a to su pomalo lelujav ovjes i mlitav mjenjač, dok službeni papiri govore da 207 SW konkurenciji u leđa gleda samo u slučaju kapaciteta prtljažnika. Sve ostalo je na njegovoj strani.
Tekst i foto: Miljenko Nikolić
Važnija serijska oprema (razina Sport): |
|
Zračni jastuci za vozača i suvozača |
|
Bočni zračni jastuci |
|
ABS+AFU |
|
Daljinsko centralno zaključavanje |
|
Varijabilni servo upravljač |
|
Kolo upravljača podesivo po visini i dubini | |
Kolo upravljača i mjenjač presvučeni kožom | |
Vozačevo sjedalo podesivo po visini | |
El. podizači prednjih stakala |
|
EL. pokretani i grijani bočni retrovizori |
|
Klima uređaj |
|
Audio sustav RD4 MP3 |
|
Hlađeni pretinac |
|
Putno računalo |
|
Stakleni panoramski krov Cielo |
|
Preklopno stražnje staklo |
|
Mreža za prtljažnik |
|
Djeljiva stražnja klupa (60:40) |
|
Detalji (ručice, retrovozori i letvice) u boji vozila |
|
Prednja sportska maska |
|
Prednja svjetla za maglu | |
16" Spa alu naplatci | |
Dodatna oprema Cijena (kn) |
|
|
2.350 |
Kromirani krovni nosači |
700 |
Zatamnjena sražnja stakla |
700 |
Paket vidljivost + dvozonska klima |
3.300 |
Peugeot 207 SW 1.6 Sport |
131.600 |
Ukupna cijena dodatna opreme |
7.050 |
Cijena testiranog vozila |
138.650 |
Cijena: 207 SW 1.4 Urban |
104.400 |
Cijene vrijede od 01.srpnja 2008.g |
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati