Peugeot predstavio E-5008: Kad sedam sjedala čini razliku
PEUGEOT je još prošlim generacijama modela 3008 i većeg 5008 napravio značajan dizajnerski odmak. Sada pak dolazi i tehnološki iskorak.
Elektrifikacija je u Stellantisu sveprisutna, a u Peugeotu se posebno trude predstaviti sve modele i u električnoj izvedbi. Jedan od njih je 5008, atraktivni SUV koji mnogi vide isključivo kao produženi 3008. I pritom su većinom u pravu.
Peugeot je ovaj model najavio još prošlog rujna pri predstavljanju E-3008. Sada smo konačno dobili priliku vidjeti i fotografije novog modela, gdje će mnogima zapeti za oko nešto u kabini. Naime, ovaj model nudi konfiguraciju s tri reda sjedala što je u ponudi električnih modela danas još uvijek rijetkost.
I da nema zabune, za razliku od manjeg brata na kojem se zasniva, ovo je čistokrvni SUV koji nema povijenu i skraćenu liniju krova. Prevedeno, prostornost je ovdje imperativ. Naravno, to ne znači da je ovaj model manje atraktivan.
S razmakom između osovina povećanim na 2.90 metara, ukupna je duljina automobila narasla 25 cm. Povećana je i visina, i to za čak 5 cm na konačnih 1.69 m. Ono što je ostalo isto je prednji kraj s istim LED potpisom.
Isti recept vidljiv je i u kabini s preslikanom prednjom armaturom. Bazna izvedba ima digitalni kokpit s dva 10-inčna zaslona, dok GT verzija dobiva lagano zakrivljen panoramski 21-inčni zaslon. Ono što veseli je zadržavanje panela s desetak prečaca koji su programabilni.
Glasovno upravljanje ovdje se pokreće putem "OK Peugeot“ naredbe, a tiče se infotainmenta, klimatizacije i telefona. Uskoro stiže i Chat GPT. Brojne su kombinacije slaganja konfiguracije sjedenja, a one osnovne podrazumijevaju 259 l prtljažnog prostora u konfiguraciji sa sedam sjedala, odnosno 748 l kad su u funkciji pet sjedala.
U pogledu pogona se nude tri konfiguracije, kao i kod E-3008. Standardna uključuje motor s 157 kW i 345 Nm, pokreće prednje kotače, a napaja se iz baterije od vjerojatno 73 kWh uz doseg od 500 km. Iduća je AWD verzija s dva elektromotora kod koje govorimo o 237 kW (157+80 kW) i 515 Nm (345 + 170 Nm). Konačno, tu je i Long Range izdanje s prednjim pogonom, motorom od 170 kW (i 345 Nm) kojem je doseg s većom baterijom povećan na 660 km.
Baterije isporučuje ACC nastao zajedničkim snagama Mercedesa i francuskog proizvođača baterija Saft. Ugrađivat će se i baterije drugih proizvođača, elektromotore proizvode u suradnji s Nidecom, a mjenjač dolazi iz pogona u Valenciennesu. Peugeot E-5008 će se proizvoditi u pogonima u Sochauxu, a cijene će biti naknadno objavljene. Uzmemo li u obzir cijenu manjeg E-3008, start bi trebao biti na oko 52.000 eura.
Recimo i kako će uz električne izvedbe biti ponuđena benzinska opcija u formi blagog hibrida (48V, 136 KS) te plug-in hibrid (92 kW elektromotor + benzinac sa 150 KS) s električnim dosegom od 80 km.