Axel Lund Svindal s Porscheom 911 u marokanskoj pustinji
DOK SE SKIJAŠKA sezona lagano zahuktava, dvostruki olimpijski pobjednik Axel Lund Svindal uživa u sportskoj mirovini. Nakon što je dvaput osvojio veliki kristalni globus, uzeo olimpijska zlata u superveleslalomu (2010. u Whistleru) i spustu (2018. u PyeongChangu) te čak pet puta bio prvak svijeta (od toga na četiri uzastopna prvenstva, što do sada nije uspjelo ni jednom drugom alpskom skijašu), već treću godinu promovira skijanje, ali ne kao sport, nego kao čisto zadovoljstvo.
Norvežanin usput uživa i u automobilima Porsche. Sada je, usred pustinje Maroka, došao s jedinstvenim modelom 911 Dakar, koji je jedna od najodvažnijih izvedenica ovog legendarnog modela. Nemojmo zaboraviti: Porsche je bio ukupni pobjednog relija Pari-Dakar 1984. godine. Na šestom izdanju ove slavne utrke pobijedila je francuska posada René Metge i Dominique Lemoyne dokazavši kako i supersportski automobili imaju šanse čak i u najnegostoljubivijim uvjetima. Time su pokrenuli popularnost pogona na sve kotače kod modela 911.
Suvremeni 911 Dakar stvoren je kao "hommage" ovom postignuću. Izrađen u svega 2500 primjeraka, osim specifičnim izgledom ističe se s pet centimetara povećanim razmakom od tla. Ovjes se može podignuti još dodatna tri cm, a onda su razmak od tla i mogućnost prilaska nagibu slični kao kod konvencionalnih SUV automobila. Kada je ovjes u najvišoj poziciji, može se postići brzina od 170 km/h, dok se iznad te brzine ovjes automatski vraća na početni položaj. Zahtjevima terenske vožnje odgovaraju i gume Pirelli Scorpion All Terain Plus s posebno krutom konstrukcijom i dubokim profilom.
Kod pogonskog se agregata nije eksperimentiralo: trolitreni bokser s dva turbo-punjača i 480 KS, s maksimalnim okretnim momentom čak 570 Nm, koji isporučuje i odgovarajuće performanse. Sprint do 100 km/h za 3.4 sekunde, dok je zbog terenskih guma brzina ograničena na 240 km/h.
Standardni je prijenos osambrzinski PDK mjenjač s, naravno, pogonom na sve kotače. Međutim, terenska se sposobnost naglašava i jedinstvenim režimima rada: Rally i Offroad. Kod prvoga je fokus na performanse na makadamu i sličnim terenima, dok Offroad režim upravlja podizanjem ovjesa i postizanjem maksimalne trakcije na teškim terenima i pijesku.
Međutim, norveška skijaška zvijezda po dinama nije samo vozila 911 Dakar nego je pokušala i skijati po pijesku. Naravno, pokušaj je bio vrlo uspješan.