Prvi put u 70 godina: Već iduće godine mogla bi se promijeniti ova svjetla na autima
SVJETLO za upozorenje i hitne situacije, u nas poznatije kao svemoguća 4 žmigavca, uskoro bi se moglo drastično promijeniti.
Prekidač za istovremeno aktiviranje sva četiri pokazivača smjera u automobilima postoji od 1951. godine kada je prvi put predstavljen na automobilu. Od tada se nije mijenjao, odnosno nije se mijenjala matrica aktiviranja svjetla pokazivača smjera.
Jedna tvrtka je stava da bi taj način upozorenja trebalo promijeniti. Emergency Safety Solutions (ESS) se bavi brojnim sigurnosnim pitanjima, a kod ovog tvrde kako bi promjena frekvencije paljenja i gašenja svjetla drastično poboljšala vidljivost. Njihov je prijedlog 4 Hz, odnosno četiri puta u sekundi, što je frekvencija koju čovjek najbolje percipira, piše Car And Driver.
Za veću brzinu trebalo bi prekidač dva puta pritisnuti, a sva 4 pokazivača bi se automatski aktivirala u svim opasnim situacijama, kao što se to danas događa pri naglom kočenju.
Ovu inicijativu simpatizira i NFL igrač Chris Smith, čija je zaručnica poginula u prometnoj nesreći kad je na njeno vozilo parkirano uz cestu naletjelo drugo vozilo.
Za ovu ideju zapela je i NHTSA, američka krovna organizacija iz područja sigurnosti na cestama, te odlučila kako će se u narednom razdoblju pozabaviti ovom tematikom. Prođe li sve u redu i odradi li birokracija svoj posao u pristojnom roku, povećanje frekvencije titranja bi moglo postati pravilo na američkim cestama. Zakon zasad ne poznaje termin brzine kojom se svjetla pale, već samo uvjete u kojima se koristi. Slično je i kod nas.
I za kraj ponovimo kako paljenje sva četiri pokazivača smjera ne znači da smijete stati bilo gdje i iz bilo kojeg razloga. Ne čini vas svemogućim.
Svi pokazivači smjera uključeni istodobno koriste se za opomenu ili upozorenje drugim vozačima, a moraju biti uključeni u određenim situacijama:
- kada je vozilo zaustavljeno na kolniku gdje ga vozači koji nailaze istim smjerom ne mogu pravodobno uočiti
- za vrijeme kretanja vozila unatrag
- kada je brzina kretanja vozila niža za više od polovice najveće dopuštene brzine
- kada je vozilo zaustavljeno na kolniku na cesti
- kada je vozač bio prisiljen zaustaviti vozilo gdje ne smije zaustaviti niti parkirati vozilo
- kada vozač namjerava znatnije smanjiti brzinu kretanja vozila ili zaustaviti vozilo.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati