Revolucionarna tehnologija protiv ovisnosti o Kini
U današnje vrijeme tihog geopolitičkog rata biti neovisan o zemljama koje upravljaju nekim resursima pitanje je života ili smrti. U dosadašnjim električnim motorima koristili su se i zemni metali, čiji je najveći proizvođač Kina. Podsjetimo, rijetki su zemni metali skupina od 15 minerala iz serije lantanida periodnog sustava, uključuju i skandij i itrij, a javljaju se u iznimno niskim koncentracijama.
Renault je zato, u suradnji s kompanijom Valeo, konstruirao treću generaciju elektromotora koja je samo da ne koristi rijetke zemne metale, već je snažniji i učinkovitiji od dosadašnjih. Štoviše, oni su i 30 posto kompaktniji. Prvi prototip kodnog naziva E7A imat će snagu od 200 kW, a iz Renaulta tvrde kako će trošiti manje električne energije u usporedbi s aktualnim motorima koju rade u njihovim modelima Megane i Scenic E-Tech electric.
Novi je motor još uvijek u fazi testiranja, a njegova se potpuna komercijalizacija očekuje krajem 2027. godine.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati