Saab se vraća na automobilsku scenu?
SAAB i NEVS se bude iz hibernacije.
NAKON što je potkraj travnja automobilska javnost obaviještena kako NEVS i njegov vlasnik Evergrande nisu našli novog investitora, mnogi su pomislili kako je ulazak u tzv. "hibernaciju“ zadnje poglavlje priče o slavnom Saabu. Najnovije vijesti govore kako ipak ima nade.
Podsjetimo, Saab je imao definitivno težak poslovni put koji je zbog beskompromisnog stava prema automobilu često unosio probleme u poslovanje, a što se odrazilo nesigurnim poslovanjem i promjenom vlasnika. Iako je i od Opela uspio napraviti vrhunski premium automobil, Saab je na koncu kapitulirao.
>> Ovako je trebao izgledati prvi električni Saab
Konzorcij NEVS je preuzeo Saab, a njega kineska megakorporacija Evergrande. Krenulo se u razvoj električnog modela na osnovi Saaba 9-3, a uskoro je razvijen novitet Emily. Za dizajn Emily pobrinuo se Simon Padien, prijašnji šef dizajna u Saabu i autor dizajna druge generacije Saaba 9-5.
Automobil nije razvijen do kraja, a onda su s pandemijom krenuli i novi problemi. U ožujku ove godine objavljeno je da NEVS ulazi u "način hibernacije" te je 95% zaposlenika dobilo otkaz. Ostatak ekipe nastavio je razvijati automobil koji je na koncu dobio GT izvedbu s velikom baterijom i dosegom od gotovo 1000 km.
Kako izvještava Saab planet, pojavio se neidentificirani investitor i potpisao pismo namjere za kupnju projekta Emily. U okviru ugovora pogon za montažu u Trollhättanu u Švedskoj ponovno će započeti s proizvodnjom.
Više informacija vjerojatno će se pojaviti u narednim danima, ali postoje sve ozbiljnije indicije da se Saab doista vraća. Uostalom, vijest je potvrdio Alrik Söderlind, glavni urednik švedskog izdanja Auto Motor und Sporta i ujedno jedini medij koji je imao prilike prije testirati Emily.