SAMO ZA ODABRANE HondaJet Elite je najbrža i najskuplja Honda u povijesti
S MAKSIMALCEM od oko 800 km/h i cijenom većom od pet milijuna dolara ovo je najskuplja Honda u povijesti.
Naravno, radi se o HondaJetu, poslovnom zrakoplovu koji već godinama slovi za jednu od najboljih opcija u segmentu. Sada se predstavlja u novom elite izdanju koji donosi bitna poboljšanja u svim domenama.
Osim što je donekle reducirana potrošnja, ugrađen je i veći spremnik goriva, pa novo izdanje ima doseg od čak 1437 nm, odnosno 2661 km, što je 396 km više u odnosu na dosadašnji model. Pritom su modifikacijama na usisnom sustavu značajno smanjene vibracije i buka u kabini.
Prevedeno, HondaJet je rekorder segmenta u pogledu potrošnje, brzine, dosega i visine leta. Pritom su na popisu opcija dodaci poput dvobojnih kožnih presvlaka, kuhinje s aparatom za kavu i toaleta.
Više o HondaJetu
Honda je krajem 1980-ih krenula u razvoj tehnologija vezanih uz avioindustriju, posebno kada su u pitanju mali poslovni zrakoplovi. Prvi prototip poletio je početkom 1990-ih, ali opremljen motorima drugih tvrtki. Godine 1999. predstavlja HF120, mlazni motor inovativne arhitekture koji razvija 743 kN potiska, a karakteriziraju ga dvofazna turbina i kompresor (visokotlačni i niskotlačni).
HondaJet je na prvi let krenuo 3. prosinca 2003. godine, a javnosti je predstavljen polovicom 2005. godine. Najveća novost na zrakoplovu je smještaj motora, prije spomenuti HF120, koji nisu standardno pozicionirani ispod krila, već su postavljeni na samo krilo. Time je dodatno smanjen otpor, što je donijelo manju potrošnju, ali i veću udobnost u letu. Inače, ovo je rješenje prvotno predstavljeno na Fokkeru VFW-614 prije gotovo 40 godina.
Primjenom lakših i čvršćih materijala za izradu krila, Honda je smanjila masu, ali i otklonila jedini realni problem ove koncepcije - savijanje krila prema gore uslijed jakih zračnih strujanja. Inače, krila su strujno optimizirana tako da u većem dijelu graničnog sloja oko površine krila vlada "pravilno" laminarno strujanje. Priču o tehnološkim novinama završava podatak kako HondaJet posjeduje tzv. stakleni kokpit razvijen u suradnji s Garminom.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati