Testirali smo Alfu Giuliettu u izdanju od kojeg staje dah
IAKO svi govore o Giuliji i Stelviju, u ponudi je i kompaktna Giulietta, automobil stvoren za sve one podložne talijanskom bezvremenskom stilu, ali i izvanserijskim performansama.
Vjerovali ili ne, Giulietta je na tržištu već godinama. Predstavljena 2010. godine kao zamjena za model 147, u nekoliko je navrata redizajnirana (2014. i 2016.), ali je i svake godine dobivala po neku novost. No osnova je ostala ista i ona je potvrda koliko su Talijani dobri u poglavlju automobilskog dizajna.
Rijetko kada ćete doživjeti da automobil u svojoj devetoj godini izgleda svježe i moderno, a kamoli da fascinira. A najmanja Alfa radi upravo to, fascinira i ne ostavlja ravnodušnim. I pritom nisu kao kod rivala kojekakvi LED potpisi dnevnih svjetala "krivi" za zamjetljivost, već je to originalna i dinamična forma tzv. kombilimuzine.
No pravi razlog testa nije bio divljenje Alfinom dizajnu, pa čak ni ponavljanje priče da su ponekad dugo prisutni modeli na tržištu pametna kupovina, što u ovom slučaju itekako vrijedi, već je to činjenica da je od kasnog proljeća ponuda bitno osvježena, a cijene još konkurentnije.
Tako je Autocommerce, uvoznika za FCA grupaciju u Hrvatskoj, u ponudu uveo atraktivnu izvedbu legendarnog imena. Sprint razina sada znači puno opreme, ali i kombinaciju najjačeg dizelaša od 175 KS i TCT automatike s dvije spojke. I sve to spreman je ponuditi po diskontnoj cijenu usporedi li se s konkurencijom, posebno onom njemačkom.
Sprint izvedbu Giulietta je imala prije par godina, ali sada je bitna novost ponuda moćnog dizelaša. Dvolitreni stroj u maksimumu daje 175 KS i 350 Nm, što je najviše u dizelskoj ponudi modela, ali i u gornjem domu ponude cijele kompaktne klase. A kad ogromnoj snazi dodamo optimizirani TCT automatski mjenjač dobivamo odličnu bazu za lov na zavoje.
Naravno, tu će od pomoći biti popularni "dna" selektor, vizualno isti onaj s kojim smo se upoznavali prije desetak godina na istoimenom modelu, ali i manjem MiTu. Međutim, sada su njegove postavke dodatno izbrušene, pa već u svakodnevnom "n" modu rada Alfa grize asfalt i na cesti je vrlo agilna.
Papir kaže 7,8 sekundi za sprint do 100 km/h i 219 km/h maksimalca, a postoji i redak koji kaže kako je potrošnja goriva u prosjeku 4,3 l/100 km. I doista, Alfa je štedljiva, što i ne čudi jer s ovakvom zalihom momenta može u sporohodnom režimu bez štucanja krstariti čak i gradom gdje često treba ubrzavati. Realno, prosjek se kreće od nekih 5 litara na otvorenoj do oko 6,5 litara u gradskoj vožnji. Ali to nikog nije briga jer će ovaj automobil svoje prave vrijednosti pokazati na otvorenoj cesti.
Osjetno uglađeniji od brojnih rivala ovaj je automobil u zavojima i dalje vraški brz. Nošen dizelskom olujom grabit će naprijed postavljajući se lako u optimalnu putanju. Ako je vozačkog umijeća u "d" modu rada će pokazati i zube nametnuvši se kao magnetno privlačan kolač i onima koji nisu alfisti.
Nedavno smo testirali konkurentski Megane GT sa sličnom motornom potporom i bili puni hvale. Iako osjetno starija, u pogledu voznosti Alfa tu radi još jedan korak naprijed žešćim temperamentom i dojmom da je bolje optimirana na stazi.
U doista izdašnom paketu opreme Sprint teško je izdvojiti ono najznačajnije. Pokušat ćemo. Izvana ćemo naglasiti 18-inčne alu naplatke, krom završetak ispuha i zatamnjena svjetla, a iznutra obilje alkantare i sportska sjedala. Uz očekivanu opremu u vidu sustava sigurnosti i multimedije naglasit ćemo kako je Infotainment sa 6,5 inčnim zaslonom i odličnim zvukom standardan, kao i navigacija i DAB radio.
Međutim, uzmak pred novijim modelima daje u samoj konfiguraciji kokpita. Vozački orijentiranima bit će izuzetno privlačan, no primjerice 6,5-inčni zaslon infotainmenta je ipak nedovoljan u današnje vrijeme. Također, godine se vide i u ponudi prostora, posebno straga gdje se zamjećuje nedostatak mjesta u predjelu koljena i glava putnika.
No sve su to nijanse koje nisu svima bitne i presudne. Zato bi mogla biti konačna ponuda. A stvar je sljedeća i kaže kako će Alfa Romeo Giulietta u testnoj izvedbi, s moćnim dizelašem, odličnom automatikom i brdom opreme izaći iz salona uz iznos od 206.000 kn, i to s pet godina jamstva. Naravno, može se proći jeftinije, no to je onda jedna druga priča s puno prije dosegnutim vrhuncem radnje.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati