Testirali smo Citroen SpaceTourer, francuski transporter zavodljivog komfora
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Foto: M.N.
ATRAKTIVNI transporter zajedničko je dijete PSA koncerna i Toyote, a nudi se u nebrojenim izvedbama, od tipično šljakerske do luksuzne, poput privatnog mlažnjaka.
S novim trendovima s tržišta polako nestaju monovolumeni u korist sve popularnijih crossovera pa oni s velikim obiteljima nerijetko svoje potrebe upražnjavaju kao i taksi prijevoznici, na granici gospodarskog segmenta. Upravo tu se smjestio SpaceTourer, tehnološki blizanac Peugeota Travellera i Toyote ProAce, kojeg u kraćoj putničkoj izvedbi mnogi vide kao idealnog suputnika.
Klasičan kombi na prvu ne zvuči primamljivo, no kada ga obogatite crnom bojom, zatamnjenim staklima i 17-colnim alu-naplatcima, stvari se mijenjaju. S prednjim LED-icama i vrlo modernim nastupom djeluje vrlo uvjerljivo, a ne treba ni zaboraviti da se za ovako sređena vozila često misli da pripadaju državnim službama, što ponekad i pomaže.
Šalu na stranu, no kutijasti dizajn u ovakvom pakiranju može biti čak i privlačan. Krajnje jednostavna forma stil bazira sprijeda, dok je sve ostalo u službi funkcije. Zato velike staklene površine i visoka sjedeća pozicija nude odličan pregled, pa će se ovim nemalim vozilom dobro snalaziti i oni s manjkom iskustva. Pomoć pri parkiranju sprijeda i straga, te kamera za vožnju unazad odavno nisu rezervirani za luksuzne limuzine, a ovdje svoju ulogu odrađuju na najbolji način.
Na ovu petmetarsku mrcinu valja gledati kroz domenu vozila s pet sjedala. U tom slučaju, i ova kraća izvedba nudi nekoliko kubika korisnog tovarnog prostora. U suprotnom, s opcijskim trećim redom potrebno je više kombinatorike. Nju olakšavaju mogućnosti individualnog podešavanja svakog sjedala, kuta naslona i uzdužne pozicije. Po pitanju funkcionalnosti SpaceToureru upisujemo ocjenu vrlo dobar. Nije da nešto realno nedostaje, no za nešto što dolazi iz osobnog programa ne bi škodila još jedna klizna vrata, a prakse treba i s rezervacijom prostora za otvaranje doista ogromnih i masivnih vrata prtljažnika (bar 1,5 m).
Uređenje interijera odlično pokazuje kako optimalno koristiti moderna dostignuća. Podignuta ručica mjenjača odavno nije novost, a izuzev masivnih vrata i stepenice, putnici će teško razlikovati interijer od osobnog automobila. Dakako, prostranost je glavni adut, no sada veseli što je podignuta kvaliteta materijala, ali i što su se dizajneri bar malo potrudili. Novom putničkom okruženju odlično pašu brojni pretinci, ugodna sjedala i bogata oprema. Infotainment sa zaslonom od 7 inča i navigacijom, tempomat, kontrole na volanu, elektrifikacija - sve je tu, ali dakako uz doplatu. Klima zahvaljujući dodatnim otvorima u krovu pdlično odrađuje posao, a nema razloga žaliti se na kvalitetu reprodukcije zvuka. Kvaliteta plastike je nešto lošija no u limuzinama, ali miljama daleko od sirovog pristupa.
SpaceTourer nudi se u nekoliko dizelskih izvedbi, dok je testnu pokretao 2.0 BlueHDi iz gornjeg doma. Može i jače, no 150 KS i 370 Nm pokazali su se kao prava mjera. Više od maksimalnih 170 km/h, 11 sekundi za sprint do 100 km/h nikome ne treba, a dovoljno govori kako će, bez puno buke i muke, kombi držati brzinu i iznad zakonskog maksimuma.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Postavljen na modificiranu osnovu (EMP2) C4 Grand Picassa pruža osjećaj u vožnji ravan većim automobilima, a agilnost će sputavati tek osjećaj nelagode u pretjerivanju. Ono bitno je da vožnja ne umara niti nakon više stotina prijeđenih kilometara u cugu, ali i da svi mehanički dijelovi pružaju punu potporu. Vratimo li se na opremu, znajte da, osim održavanja brzine na tempomatu, Citroenov kombi automatski koči u slučaju opasnosti, a vozač ne treba skidati pogled s ceste zahvaljujući head-up zaslonu na kojem se ispisuju brzina i iduća naredba navigacije. Šest-stupanjski ručni mjenjač posao radi korektno, no neki bi ipak tu radije vidjeli automatiku. Nudi se i to. A kad je potrošnja u pitanju, znajte da neće prelaziti 9 litara, odnosno nekih 7,5 l/100 km u prosjeku.
Bajku o idealnom obiteljskom prometalu s do 8 mjesta nakrcanom opremom i pogonjenom snažnim i štedljivim motorom, prekinut će pogled na cjenik. Testna izvedba Feel bez doplata stoji gotovo 300.000 kn, a pridodamo li opcije poput pomoći pri parkiranju (+kamera) za 10.700 kn, treći red sjedala (10.600 kn), električna klizna vrata (7.900 kn) i još niz dodataka cijena se penje na konačnih 342.100 kn. Za utjehu recimo kako zbog visine manje od 1,90 metara na autocesti ne ulazite u višu kategoriju za plaćanje cestarine.
Feel razina opreme:
automatska klima s dodatnim podešavanjem i otvorima u krovu • limitator brzine • el. podizači prednjih stakala, el. i grijani retrovizori • audio sustav (USB, Bluetooth) • maglenke • senzori kiše i svjetla • avionski stolići u drugom redu • prednji i bočni zračni jastuci
Doplate (42.800 kn):
metalik lak • treći red sjedala • el. bočna vrata • ksenon svjetla• tempomat • autonomno kočenje u slučaju opasnosti • navigacija • 17" alu naplatci • pomoć pri parkiranju (senzori, kamera, nadzor mrtvog kuta) • pojačani alternator
Ovo je .
Homepage nacije.
ovdje. Atraktivne fotografije i videe plaćamo.
Imate važnu priču? Javite se na desk@index.hr ili klikom
Želite raditi na Indexu? Prijavite se
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati